[D2 preFL ALL ] Pasta honująca Sunnen AN30
[D2 preFL ALL ] Pasta honująca Sunnen AN30
Czołem,
Macie może dostęp do towaru firmy Sunnen. Zmieniam pierścienie w ABZ i chciałbym przejechać pastą do honowania
https://goodson.com/products/an-30-silicon-compound
Dobrze by było mieć słoiczek tego w garażu, mnie potrzeba niewiele. Może zrobimy jakiś forumowy zakup? Czy już ktoś ma i może mi sprzedać porcyjkę?
Pozdrawiam
- Łukasz
Macie może dostęp do towaru firmy Sunnen. Zmieniam pierścienie w ABZ i chciałbym przejechać pastą do honowania
https://goodson.com/products/an-30-silicon-compound
Dobrze by było mieć słoiczek tego w garażu, mnie potrzeba niewiele. Może zrobimy jakiś forumowy zakup? Czy już ktoś ma i może mi sprzedać porcyjkę?
Pozdrawiam
- Łukasz
Kot też jest Quattro
Zakładasz nadwymiarowe tłoki i pierścienie, że chcesz honować cylindry? Stare tłoki z honowanymi na nadwymiar cylindrami to jest bardzo słaby pomysł...
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju
Honowanie w przypadku alusilu to tylko lekka obróbka powierzchniowa mająca na celu odświeżyć warstwę wtrąceń krzemu. Zmiany średnicy są niemierzalne. Wykonuje się ją honownicą z filcowymi wkładkami i wspomnianą pastą. Cylinder będzie matowy i szary bez broń Cię wszyscy świeci jodełki.
Nadwymiar to może by był i dobry pomysł bo lekki próg jest już wyczuwalny ponad pierścieniem kompresji ale ABZ to nie jest moja inwestycja na starość ;-) Swoją drogą ciekawe ile kosztuje nadwymiarowy tłok z pierścionkami.
Nadwymiar to może by był i dobry pomysł bo lekki próg jest już wyczuwalny ponad pierścieniem kompresji ale ABZ to nie jest moja inwestycja na starość ;-) Swoją drogą ciekawe ile kosztuje nadwymiarowy tłok z pierścionkami.
Kot też jest Quattro
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Producent orginalny ani zamiennikowy nie przewidział takiego Tłoka z nadwymiaru , pierścieni także .
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
Ale my mamy alusil a nie nicasil. Nicasil był nakładany powierzchniowo a alusil jest w całości bloku. Można rozwiercać, honować co kto lubi. Więcej entuzjastów na takie roboty w alusilu jest w przypadku silników Porsche oni tam ćwiczą sprawę. Nasze silniki są za popspolie i tanie. Ba nawet Ci z siłą w portfelu i porsze w garażu narzekają na cenę tłoków. Do tego stopnia, niesamowitym wydaje się, że wiercą bloki wstawiają nowe tuleje z alusilu by zachować nominalne tłoki!
Kot też jest Quattro
-
- Forum Audi A8
- Posty: 40
- Rejestracja: 07 cze 2015, 11:16
- Lokalizacja: Malbork
wiesz co to w ogole jest honowanie i w jakim celu to sie robi ??????sasquatch pisze:Zakładasz nadwymiarowe tłoki i pierścienie, że chcesz honować cylindry? Stare tłoki z honowanymi na nadwymiar cylindrami to jest bardzo słaby pomysł...
Nie ruszaj cylindrów, załóż stare tłoki z nowymi pierścieniami i będzie dobrze. W jednym z samochodów wymieniałem tylko komplet pierścieni, tłoki oczyszczone możliwie jak najlepiej, cylindrów nie ruszałem w ogóle, po poskładaniu docieranie "na ostro" i auto w moich rękach polatało jeszcze 90tys km bez brania oleju
tak się spytam na marginesie czy wy sprawdzacie czy tłoki nie mają rozbitych rowków pod pierścienie ?
robi się to po to aby dopracować tuleje cylindra do tłoka bardziej dokładnie w wyniku tej obróbki powstaje taka jodełka w tych rowkach zostaje olej i smaruje nam tłok -rysy pionowe są niebezpieczne które powstają z różnych przyczyn niekiedy po gazownikach
robi się to po to aby dopracować tuleje cylindra do tłoka bardziej dokładnie w wyniku tej obróbki powstaje taka jodełka w tych rowkach zostaje olej i smaruje nam tłok -rysy pionowe są niebezpieczne które powstają z różnych przyczyn niekiedy po gazownikach