części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 08 3.2FSI ] 3.2FSI w A8, A6, A5, A4

bobok
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 07 lip 2019, 13:05
Lokalizacja: Śląsk

[D3 08 3.2FSI ] 3.2FSI w A8, A6, A5, A4

Post autor: bobok » 26 lis 2019, 22:11

Witam

Jestem przed zakupem audi A8 D3 3.2fsi z końca 2008 roku i zastanawiam się jakie są różnice w tym silniku pomiędzy modelami a4, a5 i a6. Pytam z tego względu że silniki mają inną moc:

- A8 D3 = 191KW -> 260KM
- A6 C6 = 188KW -> 255KM
- A4 B8 = 195KM -> 265KM
- A5 v1 = 195KM -> 265KM

Czy większość części z tych silników są wymienne ?
Czy może różnią się znacznie i nie oznacza to ze 1 silnik był ładowany do a4, a5, a6, a8 ?


Pozdro

dragonballz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2011, 10:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dragonballz10 » 27 lis 2019, 01:26

Silniki są niemal bliźniacze ale o różnych kodach. Różne lata produkcji itd wersja Europa, USA to ma znaczenie ale konstrukcja pierwszych FSI to padaka i poprawione wersje nadal wymagają zbędnych pieszczot.
Wiem, że to nie pytanie na temat ale czemu FSI?

bobok
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 07 lip 2019, 13:05
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: bobok » 27 lis 2019, 11:10

Bo innych nie ma :)

Na pewno chce A8 po lifcie ( minimum 2008 rok ).

Z tego okresu mamy tylko diesle i 3.2fsi, 4.2fsi i 6.0W12 (o ile jeszcze to robili... nie istotne)
W rodzinie mam od 6 lat silnik 2.0fsi i sprawuje się doskonale. Oczywiście nagar był raz czyszczony i wymieniony wariator. Ale co więcej w tym silniku moze sie popsuć ...

Także mając świadomośc nagaru i wariatorów którą drogie nie są nie widze większych przeciwwskazań.
Tutaj w tym modelu już na 95% poprawiony jest napinacz rozrządu więc dodatkowy plus.

Chyba ze o czymś zapomniałem to proszę mnie poprawic ;)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 27 lis 2019, 11:41

Sam zastanawialem sie na tym silnikiem, wiekszosc niestety sie potwierdza: https://www.a8team.pl/d3-fl-all-32-fsi-vt18384.htm ale.. inna kwestia - do komfortowej podrozy jest po prostu za slaby.
Jesli rozwazasz ostatni lifting D3 szedl bym albo w 4.2 TDI, a jesli preferujesz benzyny zostaje W12.
Black Cars Matters

dragonballz10
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 20
Rejestracja: 14 kwie 2011, 10:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: dragonballz10 » 27 lis 2019, 13:04

Jeszcze tylko taka mała sugestia.
Co do motoru FSI 2.0 faktycznie tragedii nie ma koleś czyści już te silniki zmielonymi łupinami orzechów włoskich, ale podejdź do tematu nieco rozsądniej skoro masz finansowy balonik bezpieczeństwa to spoko tylko po co Ci generować niepotrzebne koszta przez eksperyment magików z dojczów? 😊
Co dostaniesz w zamian za 50 tysięcy wzwyż jeśli zdecydujesz się na napęd o mocy rzędu 250 kucy?
Odpowiedź jest prosta...
Dwu tonową syrenke na kołach po liftingu. 😉
Miałem D2 110kW ważyła 1904 kilo plus zawsze Ja. Spalanie w mieście 24 litry w trasie 6-9 wyprzedzić bezpiecznie ciągnik rolniczy z rodziną na pokładzie?? Wrażenia były podobne do parku Energylandia w Zatorze.

Bałem się W12 teraz wiem co dostałem w zamian 😎

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl