Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 96 4.2PB ] Skrzynia 4Hp24a - kilka pytań.

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

[D2 96 4.2PB ] Skrzynia 4Hp24a - kilka pytań.

Post autor: Udesky » 06 gru 2019, 20:58

Mam na oku Audi A8 D2 96' ze skrzynią 4Hp24a. Niewiele udało mi się odnaleźć w necie i na forum na jej temat. O skrzyni wiem tyle, że jest 4 biegowa i podobno wytrzymalsza od 5Hp24a, a także że nie ma możliwości swapa z 4hp na 5hp i oczywiście jest mniej kulturalna od 5hp.
Jednak to trochę za mało. Związku z tym mam parę pytań:
1. Jak wygląda aktualnie kwestia ewentualnej naprawy takiej skrzyni i z dostępnością części?
2. Jest możliwość w razie większego fuck'upa przejście na manual?
3. Na co zwrócić uwagę przy zakupie samochodu z tym automatem, skoro z natury jest toporna?
4. Jak wygląda sprawa obrotów przy różnych prędkościach między 5hp, a 4hp?
5. Jest jakaś różnica w spalaniu między 4, a 5?
6. Jest sens pakować się w tą skrzynie czy lepiej w dzisiejszych czasach ją odpuścić?

Będę wdzięczny za wszelkie opinie. :)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 gru 2019, 06:01

1. Tak samo jak 5HP. Generalnie koszty naprawy starych TIPow sa podobne.
2. Tak
3. Toporna ? Nie ma roznicy pod tym wzgledem w 4HP a 5HP, obie sa wolne, to sa stare skrzynie.
Skrzynie sprawdzac na zimnym, na cieplym, lockupy, stawanie pod gorke co by samochod nie cofnal (oczywscie w zaleznosciod kata nachylenia) itd. jak kazdy samochod z ASB
4. Gdzies byl temat porownawczy
5. Z tego co pamietam moze to bylo 0,5 - 1l, co przy V8 i spalaniu cca 14l nie robi zadnej roznicy
6. Zarowno przelozenia 4HP i 5HP sa z d.... o czym juz tu pisal Bugalon, w temacie wyzszosci manuala nad automatem ;p zalezy o co pytasz ? jak chcesz D2 to i tak duzego wyboru nie masz, preFl z 4HP lub 5HP od roku modelowego 97, albo Fl tylko z 5HP jesli chodzi o ASB
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 gru 2019, 13:39

1. Ponoć jest już problem z dostępnością niektórych uszczelek do 4HP.
Four rings to rule them all

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 07 gru 2019, 14:41

dice111 pisze:3. Toporna ? Nie ma roznicy pod tym wzgledem w 4HP a 5HP, obie sa wolne, to sa stare skrzynie.
Skrzynie sprawdzac na zimnym, na cieplym, lockupy, stawanie pod gorke co by samochod nie cofnal (oczywscie w zaleznosciod kata nachylenia) itd. jak kazdy samochod z ASB
Toporna w sensie mniej kulturalna od 5hp. W sumie nigdy nie miałem dłuższej styczności z ASB. Na szczęście mój brat sporo takimi jeździł i ma E38 z 5hp więc będzie miał odniesienie.
dice111 pisze:2. Tak
Roboty tyle samo co przy 5hp, czy 4hp ma mniej elektroniki i sprawa łatwiejsza? Tak pytam z ciekawości.
dice111 pisze:5. Z tego co pamietam moze to bylo 0,5 - 1l, co przy V8 i spalaniu cca 14l nie robi zadnej roznicy
Faktycznie tyle co nic.
dice111 pisze:6. Zarowno przelozenia 4HP i 5HP sa z d.... o czym juz tu pisal Bugalon, w temacie wyzszosci manuala nad automatem ;p zalezy o co pytasz ? jak chcesz D2 to i tak duzego wyboru nie masz, preFl z 4HP lub 5HP od roku modelowego 97, albo Fl tylko z 5HP jesli chodzi o ASB
To, że automaty "zabijają" osiągi tego silnika to wiem. Chodziło mi głównie czy lepiej pakować się w 5hp bo będzie łatwiej z serwisem czy to będzie bez różnicy....z wypowiedzi wynika, że bez różnicy więc lepiej mieć 4hp która w teorii jest trwalsza niż 5hp. :)
gtfan pisze:1. Ponoć jest już problem z dostępnością niektórych uszczelek do 4HP.

Dostałem informację, że ZF nie regeneruję już konwerterów do 4hp. Potwierdzacie?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 gru 2019, 15:08

Kultura pracy bym powiedział jedna. 5HP po prostu wcześniej wbija wyższy bieg. Zawsze można jednak zmienić ręcznie i je trzymać dłużej. Trybu S w preFL nie uświadczysz.
Co do swapa, wg mnie nie ma różnicy.
Co do ostatniego pytania, mogę sprawdzić w pon.
Patrząc jednak na to jak w PL regeneruje się ASB, prawdopodobnie kupiłbym nowy leżak magazynowy z AT.
Black Cars Matters

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 07 gru 2019, 15:35

Skoro między 4hp, a 5hp nie ma prawie różnicy, a ogólna zaczytana opinia jest taka, że 4hp są nieco trwalsze to chyba nie mam się co obawiać, a wręcz przeciwnie.
W środę przekonam się co to warte.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 07 gru 2019, 17:43

dice111 pisze:Co do swapa, wg mnie nie ma różnicy.
Przy 4HP tunel pod wybierakiem jest inny i trzeba trochę pokombinować albo z jego przerobieniem, albo z przekładką na ten z 5HP. Reszta bez różnicy.

PS. ja bym kupował jak najmłodszą i nie pchał się już w pierwsze wypusty preFL, bo oprócz skrzyni było jeszcze trochę udogodnień w późniejszych rocznikach.
Four rings to rule them all

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 11 gru 2019, 19:43

4HP zostało zabytkiem, nie ma części. Właśnie mam na stole swoją i walę głową w ścianę. Tarcze czy przekładki jeszcze owszem ale jak zużyte są kosze to farewell. Nie ma nie będzie.
Kot też jest Quattro

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 14 gru 2019, 23:21

Ukaniu pisze: Tarcze czy przekładki jeszcze owszem ale jak zużyte są kosze to farewell
Zużyte/pęknięte kosze to chyba w 4hp mniej nagminna i rzedsze awaria niż w 5hp?

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 15 gru 2019, 00:41

Pęknięte nie, zużyte tak. 4HP nie pada z przytupem raczej się zużywa do powolnego zaniku funkcji. Na obrazku bęben E i zęby sprzęgła F. Nie ma, nie będzie.
Ta część ma 350 tys i od nowości prowadzi życie na autostradzie stąd tak wygląda. Większość pracy to zmiany 3-4. Skrzynia z takimi szramami pracowała poprawnie, nie była powodem remontu. Ja co prawda już coś wyczuwałem, pewne niuanse przy zmianach 3-4 ale to było nic wielkiego, pewne zawahanie przy lekkim gazie. A może nawet wcale nie z tego powodu?
Do pełni obrazu dodam, że zęby najgorszej tarczki są dopiłowane do połowy...
W mercedesie takiego zużycia jak żyję nie widziałem.
Kot też jest Quattro

Udesky
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 45
Rejestracja: 01 wrz 2019, 20:01
Lokalizacja: SCI w ZGY

Post autor: Udesky » 15 gru 2019, 11:55

Wychodzi na to, że pozostaję ewentualnie szukanie sprawnej używki?
Czy to jest regenerowalne? <hmm>
dice111 pisze:Co do ostatniego pytania, mogę sprawdzić w pon.
dice111 msz info czy te konwertery do 4hp są jeszcze regenerowane przez ZF?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl