części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 preFL ALL ] Blokujące się jedno z kol przy ruszaniu 96

szpasol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 31 gru 2018, 15:54
Lokalizacja: Gniezno

[D2 preFL ALL ] Blokujące się jedno z kol przy ruszaniu 96

Post autor: szpasol » 16 lis 2019, 14:41

Mam pewien problem. Otóż bardzo często przy ruszaniu przyblokowuje mi chyba jedno z kol z przodu i momentalnie puszcza.
Najczęściej chyba przy skreconych kołach.Czy może mieć to coś wspólnego z ABS?
Jak się zabrać? Może wyjąć bezpiecznik od ABS? Z ttm że nie wiem gdzie się znajduje.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 16 lis 2019, 15:26

Zobacz czujnik ABS w tym kole, może być zabrudzona koronka na przegubie
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

szpasol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 31 gru 2018, 15:54
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: szpasol » 19 lis 2019, 21:03

Czy czujnik ABS ma jakiś wpływ na pracę skrzyni biegów?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 19 lis 2019, 21:50

Może mieć. Kiedyś, u brata, było to losowe wahlowanie biegami. Np. przy spokojnej jeździe ze stałymi 90km/h sterownik skrzyni potrafił sobie losowo robić redukcje do dwójki.
Four rings to rule them all

szpasol
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 31 gru 2018, 15:54
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: szpasol » 11 gru 2019, 10:10

pb41ns pisze:Zobacz czujnik ABS w tym kole, może być zabrudzona koronka na przegubie
W którym dokladnie miejscu się znajduje? Na szybko przed robotą zrzuciłem koło przednie prawe i nie mogłem się tego doszukać.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 11 gru 2019, 14:08

Czujnik jest w zwrotnicy, od przodu auta, na wysokości przegubu. Montowany na wcisk.
Wyciągnij, przeczyść koniec, zajrzyj przez otwór po nim i zobacz czy koronka na przegubie nie jest uszkodzona / zabrudzona. Przy montażu najpierw wciśnij czujnik do oporu, a później cofnij 2mm.
Four rings to rule them all

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 12 gru 2019, 12:35

gtfan pisze:Wyciągnij, przeczyść koniec,
...
Żeby to było takie proste... Jeżeli czujnik nie był ruszany od nowości, to może się nie udać. Z autopsji - mnie nie udało się nawet ze wspomaganiem kluczem ruszyć tego czujnika (jak na filmie)

Pomogła dopiero metoda "killer ostateczny" - demontaż zwrotnicy, wybijanie i wyrywanie po kawałku elementów starego czujnika (rdza oraz produkty korozji "zespawały" czujnik i wkładkę do otworu w zwrotnicy).

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 12 gru 2019, 12:40

No to można od drugiej strony spróbować. Wyciągnąć półoś i wtedy czyścić czujnik. Jak błąd dalej będzie, to znaczy że jest wadliwy i już bez różnicy będzie czy wyjdzie cały czy w kawałkach.
U mnie udało się wyciągnąć właśnie metodą z podważaniem kluczem, a nie było widać śladów, żeby ktoś się tam wcześniej dobierał.
Four rings to rule them all

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 13 gru 2019, 00:01

Żeby podważyć czujnik za przetłoczeniem najlepiej pasuje klucz 16 mm.
Obrazek
Niestety, pomimo tego że dwa dni wcześniej psikałem tam WD40, lekkim odrdzewiaczem, nie dało tego ruszyć bez uszkodzenia. Koszyczek ustalający czujnik był jak wspawany na rdzę
Obrazek
Obudowa czujnika jest zdaje się z nierdzewki.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl