![]() |
![]() |
[S8 D2 99 ] Wibracje przy 110-140 km/h
Przy skręcaniu się nasilają.peter5on pisze:Czy wibracje wzrastają przy skręcaniu, jeździe pod górkę/z górki na autosradzie, przyspieszanie/ hamowanie? Ja miałem bicia w 2 autach i była wina wybulonej opony w obu przypadkach.
[ Dodano: 2019-11-06, 20:12 ]
Stary wydawałem 600 pln na ten zabieg plus 250 pln za prostowanie każdej z felg ... potem kupiłem nowe felgi od mtm plus michelin pitol sport ... dalej dupa ... koszt 8k. 😭Beretti pisze:Proponuje zrobić test drogowy na felgach z oponami , ponieważ samo wyważenie nie gwarantuje bicia . Najlepiej na maszynie HUNTER .
Ja jak np jechałem pod górkę to miałem mocniejsze wibracje a z górki mniejsze ale to w innym aucie, w oplu konkretnie. Wybulona opona była z tyłu więc przy jeździe pod górkę większy nacisk szedł na tył więc i bardziej odczuwalne to było.
Natomiast w audicy to miałem zużyte wewnętrzne krawędzie opon i tez musiało wybulić, gdyż przy małej prędkości przy maksymalnym skręcie i odpuszczeniu kiery wracała ona do punktu centralnego skokowo a nie płynnie i jednostajnie. Więc zrób taki test na parkingu jedziesz do przodu 10km/h skręt na maksa w którąś stronę i odpuszczasz kiere i zobacz czy płynnie wraca.
No ale jak piszesz że to występuję tylko przy wyższych prędkościach i przy skręcie nasila się to obstawiałbym coś innego niż opony czy ich wyważenie, ale znowu skoro łożyska wymienione przy kołach to może łożyska tam gdzie półoś wchodzi w skrzynię. Niestety ale chyba da się to tylko rozwiązać wymieniając wszystko co leci po kolei.
No i przede wszystkim jaka jest częstotliwość wybracji/bicia to idzie wyczuć czy to na oponie jest czy na feldze czy to jakiś mały obracający się element dostaje dużej siły odśrodkowej i wpada w wibracje. Czasami nawet kamyk w oponie pomaga wychwycić czy zgrywa się dźwięk z biciem gdyby była wybulona guma.
Natomiast w audicy to miałem zużyte wewnętrzne krawędzie opon i tez musiało wybulić, gdyż przy małej prędkości przy maksymalnym skręcie i odpuszczeniu kiery wracała ona do punktu centralnego skokowo a nie płynnie i jednostajnie. Więc zrób taki test na parkingu jedziesz do przodu 10km/h skręt na maksa w którąś stronę i odpuszczasz kiere i zobacz czy płynnie wraca.
No ale jak piszesz że to występuję tylko przy wyższych prędkościach i przy skręcie nasila się to obstawiałbym coś innego niż opony czy ich wyważenie, ale znowu skoro łożyska wymienione przy kołach to może łożyska tam gdzie półoś wchodzi w skrzynię. Niestety ale chyba da się to tylko rozwiązać wymieniając wszystko co leci po kolei.
No i przede wszystkim jaka jest częstotliwość wybracji/bicia to idzie wyczuć czy to na oponie jest czy na feldze czy to jakiś mały obracający się element dostaje dużej siły odśrodkowej i wpada w wibracje. Czasami nawet kamyk w oponie pomaga wychwycić czy zgrywa się dźwięk z biciem gdyby była wybulona guma.
pepi pisze:ja też miałem z tym problem nawet przeguby przy skrzyni zmieniłem kola wyważałem kilka razy w innych miejscach zero efektów .
Kupiłem sobie maszyny do kół i wyważarka taka niskich lotów lecz nowa i mogę powiedzieć że problemu nie ma
Miałem ten sam problem , ciągle drgania , wymieniłem co się dało zawieszenie przednie , amortyzatory , nawet 8 poduszek pod sankami ., i co ? lepiej ale nie super ciągle coś gdzieś już się uparłem , wydałem tyle to musi być zrobione . Dałem felgi do odświeżenia i malowania i ,,prostowania ,, bicie 1/1000 mm miałem opony swoje po przejechaniu 5 tyś km i założyłem na felgę ..........!!!!!!!!!!!!! ..........eureka odkryłem że to trzeba robić tylko i wyłącznie na hunterze żadne wyważanie !!? za każdym razem było dobrze wyważone ale jednak drgania były . Po teście drogowym wywaliłem 2 opony a później jeszcze jedną reklamowałem i co ?????? SILENCJUM , cisza , silent , derRuhe , kufa wydałem grubą pęge a wystarczyło ciepnąć ciulete ogumienie do śmietnika i tak moja historia dobiegdła końca :-)) pisałem o mijed D2 z 2001 3.3 TDI w złączeniu link do filmu :
Sorry to nie jest rekalma tego zakładu nie znam gościa tylko przykład jak działa hunter :-)
Ale tutaj masz wyważenie tylko łożysko , piasta , felga brak pracy opony a własnie u mnie opona nówka sztuka nie śmigana z allegro była do kosza :-)) , oczywiście na teście drogowym u mnie wszystkie były pomiędzy 0 a 30 tak tak jedna była na 0 ......pepi pisze:
po tym na 99% by nawet na starych felgach i oponach bylo ok
Inna sprawa że jak kolo skacze góra duł to nic nie pomoże
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3525
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
to samo co sie dzieje z każdą usługą od kilku lat... utrzymywanie wysokiego standardu
już się nie opłaca... ja już się przyzwyczaiłem do bicia (jeden komplet opon
na gwarancji wymieniony - co zresztą tu opisywałem)
z drugiej strony wypadałoby jezdzic na huntera (u mnie około 170pln + dojazd i czas)
przy kazdej wymianie opon co się trochę kłóci z zasadą wygodnego życia.....
obecnie efekt mam taki (zalezny mocno od cisnienia napompowania) że jest niewielki -
bicie przez pierwsze parę km (zwłaszcza jak jest ciepło) potem pozostaje efekt takiego
smiesznego lekkiego poszarpywania na kierownicy przy próbie! lekkiego skrętu, lekkiego
tzn. takiego który przy jezdzie na wprost nie powoduje prawie zmiany toru jazdy
przy czym efekt jest zawsze obserwowany silniejszy w jedną stronę...
juz nie walczę... po prostu dodaję gazu...
już się nie opłaca... ja już się przyzwyczaiłem do bicia (jeden komplet opon
na gwarancji wymieniony - co zresztą tu opisywałem)
z drugiej strony wypadałoby jezdzic na huntera (u mnie około 170pln + dojazd i czas)
przy kazdej wymianie opon co się trochę kłóci z zasadą wygodnego życia.....
obecnie efekt mam taki (zalezny mocno od cisnienia napompowania) że jest niewielki -
bicie przez pierwsze parę km (zwłaszcza jak jest ciepło) potem pozostaje efekt takiego
smiesznego lekkiego poszarpywania na kierownicy przy próbie! lekkiego skrętu, lekkiego
tzn. takiego który przy jezdzie na wprost nie powoduje prawie zmiany toru jazdy
przy czym efekt jest zawsze obserwowany silniejszy w jedną stronę...
juz nie walczę... po prostu dodaję gazu...
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Opony : FuldaSportControl 2255/35 R20Y 97 XL, MFS - latopepi pisze:jakies markowe opony ?
4 sztuki kupiłem na allegro , reklamowałem 2 sztuki po przysłaniu nowych 1 poszła do reklamacji ale już za 1 poprosiłem o kasę i kupiłem na oponeo , ta była OK . Taka walka troszkę .
Opony :FuldaSportControl 225/45 R17Y 94 XL, MFS - zima
4 sztuki zakupione na oponeo reklamowałm 1 sztukę -
W jednym i drugi przypadku na hunterze było pomiędzy 160 a 170 powinno być max 60 ale ja wymieniałem do skutku że było 0 do 30 . Lato i zima i dopiero po tym przestało drgać , czy drżeć czy jak tam , porównywalne wibrację do D4 3.0 TDI z 2014 , więc uznałem że jest OK ale jak pisałem wcześniej po hunterze ...