Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.3TDI ] TIP - Ślizganie sprzęgła

Para
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 wrz 2010, 22:31
Lokalizacja: Hiszpania

[D2 01 3.3TDI ] TIP - Ślizganie sprzęgła

Post autor: Para » 10 sty 2011, 15:07

witam wszystkich w nowym roku mam pytanie czy moze ktos wie co jest powodem jak by sie sprzeglo slizgalo wiem ze to automat ale jechlem z kumplem jego audi i jest zupelnie inaczej niema takiego przeciagania na biegach . czy to moze byc konwenter. prosze o pomoc
Ostatnio zmieniony 01 mar 2011, 01:51 przez Para, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 14 sty 2011, 00:32

niskie ciśnienie z konwertera może też takie objawy dawać
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Para
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 wrz 2010, 22:31
Lokalizacja: Hiszpania

Post autor: Para » 18 sty 2011, 15:19

aaa dzieki ze ktos w koncu napisal .to znaczy ze konwenter jest trafiony ? czy cos innego co wymienic na poczatek doradzcie cos :mrgreen:

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 18 sty 2011, 15:46

Tu nie wymienisz nic na początek. Jak skrzynka pójdzie na stół to i tak mogą wyjść jeszcze inne kwiatki, Ale to już ci spec od automatów powie jak się do niej dobierze.
Dążenie do doskonałości.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 18 sty 2011, 17:53

uslizgi sprzegla moga byc spowodowane przepracowanym olejem, to pierwszy objaw zuzytego oleju, mozna sie pokusic na jego wymiane bo koszta nie sa duze, na 80% pomoze pod warunkiem ze nie trwa to dlugo a sprzeglo jeszcze nie dostalo po dupie. Zasada pracy tej skrzyni polega na wirujacym oleju i poki olej trzyma wlasciwosci nie ma prawa byc uslizgow. Dalsze uzytkowanie takiej skrzyni doprowadzi do uszkodzenia tarczek i kosza poszczegolnego biegu.

Para
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 wrz 2010, 22:31
Lokalizacja: Hiszpania

Post autor: Para » 18 sty 2011, 20:23

olej w skrzyni wymienialem na poczatku stycznia i byl czysty ,a na magnesach w misce czysto, nie bylo zadnych opilkow . tylko uslizg o ktorym mowimy to ja myslalem, ze to jest czesc miedzy skrzynia a silnikiem nie wewnatrz skrzyni,, czy jak to dziala ?

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 18 sty 2011, 21:09

Para pisze:ze to jest czesc miedzy skrzynia a silnikiem nie wewnatrz skrzyni,
pomiędzy jest przemiennik momentu obrotowego zwany sprzęgłem hydrokinetycznym lub konwerterem

http://www.voith.pl/index.php?id_strony ... &idmain=26

Para
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 wrz 2010, 22:31
Lokalizacja: Hiszpania

Post autor: Para » 18 sty 2011, 21:29

zgadza sie, tam chyba sie nie wymienia oleju?.

ZuQ
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 34
Rejestracja: 20 lis 2010, 15:39
Lokalizacja: NEB

Post autor: ZuQ » 18 sty 2011, 21:36

Mam podobne objawy "uślizgu sprzęgła" gdy jadę ze stałą prędkością przy niskich obrotach ok. 1000-1500 obr/min

i też podejrzewam konwerter.

ale z tego opisu http://www.voith.pl/index...id=48&idmain=26 wynika że jest to zamknięta puszka z dwiema uzbrojonymi w łopatki tarczami i nie wiem co tam mogłoby się popsuc.

Czy uszkodzenia konwertera to częsta usterka w ósemkach?

Para
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 wrz 2010, 22:31
Lokalizacja: Hiszpania

Post autor: Para » 18 sty 2011, 21:46

colln pisales o niskim cisnieniu w konwenterze,da sie to naprawic

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 20 sty 2011, 01:21

w każdym aucie psują się konwertery toż to część jak inna tyle że zawsze w ruchu ;-) jak coś pracuje to nie ma siły żeby się kiedyś nie popsuło (nie przychodzi mi nic w tej chwili na myśl co może się w aucie nie popsuć :mrgreen: )
konwertery się regeneruje (z tym, ze regeneracja w PL to często kończy się powtórnym wyciąganiem skrzyni bo można stać się króliczkiem doświadczalnym) ponieważ rozcięty konwerter należy spawać z 2-ch stron równocześnie (po przeciwległych stronach) - nikt w PL tego tak nie robi !

to takie coś to rozpołowione po regeneracji bebechów trzeba zespawać w jedną całość, u nas spawa to 1 człowiek jadąc dookoła przez co uzyskujemy jajo (pod wpływem ciepła spawu te półkule się wyginają)

Para
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 82
Rejestracja: 21 wrz 2010, 22:31
Lokalizacja: Hiszpania

Post autor: Para » 20 sty 2011, 14:49

to co nowe pewnie drogie ,czy szukac urzywane, ale skad wiadomo czy bedzie dobre na gole oko nic nie widac. A w tym
''midparts" ?

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 21 sty 2011, 23:31

wysłałem ci link na pw w sprawie konwertera
a tak to powinno wyglądać



dlatego mówiłem wcześniej, że nie ma u nas firmy która ma taki sprzęt
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl