części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Pompa paliwa padła

niki20
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 05 paź 2014, 10:57
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: niki20 » 26 gru 2016, 13:51

Podepnę się pod temat. Moje A8 z silnikiem AQF też nie odpala poniżej połowy baku. Powyżej pali normalnie. Podpowiedzcie co zrobić żeby było ok...

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 gru 2016, 17:08

dobrze poskładać kosz i wymienić gumki

Awatar użytkownika
Peter-s8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 111
Rejestracja: 29 maja 2010, 19:59
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: Peter-s8 » 26 gru 2016, 20:34

Trzeba wymienić kpl uszczelnień z racjj wieku i będzie Git



Pozdrawiam
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"

Sac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2020, 18:22
Lokalizacja: Żary

Post autor: Sac » 11 sty 2020, 18:41

Witam, reaktywuje temat pompy paliwa, aby nie zakładać nowego.

Posiadam S8 D2 2001, przeb. 283 tyś, kupiłem zagazowaną, sprzedający uprzedził mnie, że nie odpale auta na PB jeśli spadnie poniżej połowy baku. Oczywiście musiałem to wytestować i tak też jest, dlatego wożę zawsze 3/4 baku. Pomogło wlanie kilku litrów benzyny lejkiem i odpaliłem. Ponadto od początku czułem zapach benzyny w aucie przy gwałtownym ruszaniu, hamowaniu, skręcaniu. Bagażnik śmierdzi cały czas. Dziś dodatkowo postanowiłem zatankować PB do fulla i niestety zostawiłem przy prawym tylnym kole sporą plamę benzyny. Naprawę chciałbym zrobić raz i mieć święty spokój z zapachem paliwa i z odpalaniem od połowy baku wzwyż z uwagi, że za kanapą mam butle LPG, muszę ją wypiąć, by dostać się do baku...

Pytania:
- czy pompa paliwa jest kategorycznie do wymiany oraz czy pompa VDO pasuje do S8 po i przed liftem? (na różnych stronach nie ma polifta w spisie "pasuje do")
- co może być głównym winowajcą wycieku z baku?
- czy można gdzieś dorwać komplet uszczelek do kosza, czujnika poziomu i czegokolwiek co jeszcze może puszczać mi paliwo na asfalt?
- czy naprawę/wymianę pompy można robić z 50% stanu paliwa? (nie jestem w stanie go wypalić, a czytałem, że bak ma być pusty...)

Pozdrawiam

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 12 sty 2020, 18:54

Wymieniałem pompę paliwa miesiąc temu bo padła, przeczytaj temat wymiany na forum, pomocny. https://www.a8team.pl/d2-all-wymiana-po ... t19801.htm

Ja dodatkowo miałem jeszcze odpaloną instrukcję z elsy na lapku i obejrzałem parę instrukcji na youtube.

U mnie kręcenie koszem w prawo przy wyjmowaniu było mega problematyczne ze 2 godziny szarpałem się bo bałem się że rozerwe ten kosz na pół. Na ruskim filmiku ruscy na odwrót robili w lewo obracali i mi też lepiej się obracała w lewo ale ostatecznie poszła tak jak w instrukcji, gumowy przewód trochę blokuje to obracanie. Ogólnie niby to nie jest trudne ale jednak niewygodne leżenie w baku i strach żęby tego kosza nie połamać, wsadzanie kosza zajeło mi może z pół minuty i od razu trafiłem i nie gasnie jak jest 1/4 baku musi być szczelny oring na króćcu i ogólnie oringi jako tako.

Potrzebny jest mały kluczyk do tarcz od kątówki, jest on idealny do tego, a drugą rzecz jaką kupiłem to klucz o odkręcania tego pierściania do pomp. Chociaż drewienko i młotek też da radę.

-wyciek z baku może być pod osłoną obudowy pompy w bagażniku tam są przewody banjo i gumowy i jak nieszczelne to będzie ciekło, są tam podkładki pod banjo aluminiowe przydałoby się wymienić ja zostawiłem stare, może też cieknąć z filtra paliwa, pod prawym tylnym kołem.

-komplet uszczelek do kosza ponoć od Michała można dostać mają też na ecs tuning cena 700 zł bezsens ja zamawiam teraz na zamówienie oringi muszą być FKM Viton odporne na paliwa, cena to jakieś nie więcej jak ze 100 zł wyjdzie. Mimo że moje były w miarę ok to na przyszłość zamówię w razie jakby się rozszczelniły bo niektóre już sparszone albo porozciągane, wytrzymają jeszcze z parę lat, jednak tego metalowo gumowego nie kupisz nigdzie tylko ecs tuning albo aso jak dostępne a niewiem nie sprawdzałem, u mnie był ok więc go nie ruszam.

-ja wymieniałem mając ok pół baku i było ok

-czy pompa pasuje to niewiem sprawdź w etce jaką masz po vinie ja kupiłem ori VDO.

Ogólnie przed padnięciem pompy auto zaczeło ciężko palić ok 2-3 sekundy kręcenia, przez ok 10 dni a potem zgasiłem i nie odpaliłem. Przebieg 250 tyś słyszałem że u innych też idealnie przy tym przebiegu padały, czysta benzyna lane tylko 98 na BP i to nic nie dało więc gadanie że lanie dobrego paliwa pomaga to ściema ona przepracuje swoje motogodziny i kaput.

Parę zdjęć jak to wygląda.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 12 sty 2020, 19:29

ja mam ze 500 tys i raczej nie była zmieniana

Sac
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 18
Rejestracja: 11 sty 2020, 18:22
Lokalizacja: Żary

Post autor: Sac » 14 sty 2020, 18:08

Dziękuję kolego Peter5on za wyczerpującą odpowiedź. Moja odpala prawidłowo, na benzynie też jedzie OK, tylko nie zaciągnie poniżej połowy baku. Na dniach mechanik ma zajrzeć do przyczyn wycieku i tego czy pompa w ogóle jest prawidłowo osadzona z tymi króćcami. Póki co już naprawiłem trochę partactwa po poprzedniku, może i tą pompę osadził na oko.

Czy mógłbyś podać jakieś bliższe namiary, aby nabyć komplet tych uszczelnień w rozsądnych pieniądzach? Nie znam na tym forum jeszcze kto w czym się specjalizuje :)

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2294
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 14 sty 2020, 19:07

ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 14 sty 2020, 20:06

wie ktoś może jaka jest wydajność pompy paliwa w l/h ?

peter5on
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 182
Rejestracja: 11 wrz 2016, 23:13
Lokalizacja: Lublin

Post autor: peter5on » 14 sty 2020, 20:08

Tak jak link powyżej części do a8 bierz od Michała Wruszaka a ja mam prośbę kolego, bo nie zwymiarowałem dokładnie uszczelnień wewnątrz kosza.

Więc czy mógłbyś wziąć suwmiarkę lub mechanik i zmierzyć zaznaczone na czerwono oringi jakie mają mniej więcej średnice. Ten na górze to zwymiarowałem ten mały na zdjęciu jest najważniejszy i ten metalowo-gumowy na zdjęciach powyżej, od nich zależy czy będzie gasło przy połowie baku.

Tu np wymiary oringu pod dekielkiem ze sprężyną. Musi mieć ok 70mm, są tam jeszcze oring pod czujnik ok 19mm. Śruba spajająca kosze oring N 90148202 12,42X1,78

Oring o który proszę ma ok 115mm-120mm ale wolałbym mieć dokładniejszy pomiar jak da radę.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 14 sty 2020, 21:10

pepi pisze:wie ktoś może jaka jest wydajność pompy paliwa w l/h ?
Mierzone na powrocie z listwy.
Obrazek
Four rings to rule them all

CabrioD2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 29 lut 2020, 14:52
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: CabrioD2 » 02 mar 2020, 15:30

Witam podpinam się do tematu,jestem tu nowy i niedawno kupiłem A8 D2 4.2 z Niemiec z uszkodzona skrzynią biegów. Skrzynie udało się naprawić w tamtym tygodniu. I tu się pojawił nowy problem pojechałem na jazdę testową wróciłem do domu auto chodziło cały czas i po 5ciu minutach zgasło. Paliwa 3/4 baku. Po dolaniu 5litrow zapaliła bezproblemowo. Czytałem na forum o tym i że to wina w przelewaniu z lewej do prawej komory w baku.
W sobotę wyciąglem kosz wymieniłem oringi złożyłem ale dalej to samo. I teraz pytanie jak przerobić tą instalacje w baku tak żeby przelewało to paliwo? Proszę o jakieś informacje.
_________________
Hubertt

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 02 mar 2020, 20:21

jak bys miał 3/4 baku to tak by nie było problem jest poniżej 1/2 baku

CabrioD2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 29 lut 2020, 14:52
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: CabrioD2 » 02 mar 2020, 21:32

Było około 50 litrów benzyny.

[ Dodano: 2020-03-02, 21:32 ]
Przepraszam około 40 litrów jak spuściłem do zera. Czytałem o tym problemie tu na forum ale niestety nie mogę zrozumieć jak się przerabia ten układ w baku. Dlatego piszę i mam prośbę o wytłumaczenie tego. Z góry dziękuję.
Hubertt

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl