Witajcie.
Byłem niedawno zmuszony do demontażu kolektora ssącego z ogromną pomocą kolegi z forum, który fotograficznie krok po kroku opisał jak się dostać pod kolektor, i ku mojemu zdziwieniu na zaworach dolotowych znalazłem dziwne plastikowe elementy, jakby stożki czy coś takiego... sprzęgło się to w czasie z utrąceniem się obu cięgieł gruszek sterujących klapami i zmierzając do brzegu... po usunięciu elementów z zaworów, zmontowaniu wszystkiego do kupy męczy mnie myśl, że były to elementy klap wirowych. Zatem chciałbym rozebrać kolektor tylko od góry, ale wcześniej widziałem, że do kolektora podłączone są węże obiegu chłodzenia silnika.
Tutaj pytanie, czy można rozpołowić kolektor na aucie czy trzeba go zdjąć i spuścić płyn?
![]() |
![]() |
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Rozbieranie kolektora dolotowego 4.2 M
[D3 02 4.2MPI/LPG ] Rozbieranie kolektora dolotowego 4.2 M
Ostatnio zmieniony 29 sty 2020, 16:16 przez IchiOne, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Te dziwne elementy to jakiego koloru może to kołki ustalające uszczelki kolektora ? do demontażu kolektora nie spuszczasz płynu nie pamiętam dokładnie jeśli jest jeden wężyk ze zbiorniczka do przepustnicy to tylko trochę płynu zleci lud można wyssać płyn ze zbiorniczka i tyle, jeśli chodzi o rozpołowienie kolektora to zamiast torx-ów odkręcasz tylko imbusy, a w jakim celu demontowałeś kolektor ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec