[D3 09 4.2TDI ] Wymiana oleju ASB HF 6HP
Widze, ze nie miałeś chyba styczności z dynamiczna wymiana oleju w skrzyni, jeśli do czystej miski z nowym filtrem zalejesz czysty olej, to jaki zrobi się mix na zgaszony aucie ? Włączasz na maszynie procedure dynamicznej wymiany a dopiero później odpalasz samochód, skrzynia przez filtr zaczyna zaciągać czysty olej, z przewodu powrotnego z chłodnicy do skrzyni brudny olej trafia do maszyny, a równocześnie pod ciśnieniem wtłaczany jest świeży olej, który zasysany jest dalej przez filtr. Mam sprzęt z Liqui Moly , po zalaniu skrzyni ok 6 litrami oleju, odpaleniu i przepłukaniu ok 7-10 litrami bardzo dobrze widać jak wygląda nowy olej w skrzyni, nie przypomina żadnych mixów tylko czysty olej z butelki. Zdarzają się auta gdzie olej jest mega czarny nigdy nie wymieniany, wtedy idzie ok 10-15 litrów na przepłukanie.colln pisze:Biorę to ze zwykłej analizy i po prostu faktycznego sprawdzenia jednym i drugim sposobempanton pisze: Skrzynia jest zalana 11l z kawałkiem więc 15l wystarczy. Nie wiem skąd bierzesz te 30l
Dla zobrazowania dla tych co nie bardzo wiedzą o co w tym chodzi (Jakiś rysunek z netu):
Obrazek
Kolor zielony to to co uda się spuścić, czerwony to to co zawsze w obiegu zostanie.
Żeby wymienić nawet dynamicznie nie ważne czy w ZF czy innej firmy, spuszcza się najpierw tradycyjnie czyli wiemy ile wtedy wyleci oleju (płynu ASB) ? 60-70% tak? Reszta zostaje w układzie. Zakładamy nowy filtr, miskę.
Podsumowując zostało nam w układzie ok 4 litrów starego płynu, do niego dolewamy ok 7-8 litrów świeżego (czyli mamy tradycyjny mix 2:3 jak przy wymianie zwykłej) po czym podłącza się maszynę i przetłacza to co tam jest przez obieg maszyny filtrując przy okazji wbudowanymi w niej filtrami, później jedną rurkę dajemy do pojemnika gdzie schodzi zużyty a drugą zasysamy świeży który jest pompowany do skrzyni. Czyli z tego mixu dodatkowo przefiltrowanego robimy inny mix tym razem z większym udziałem świeżego płynu i to jest traktowane jako wymiana dynamiczna co nie znaczy 100% (te 100% chwyt marketingowy) Żeby było 100 trzeba by skrzynię, chłodnicę i cały układ wyjąć
To gdzie polecacie wymienic olej?
Najlepiej mazowieckie albo lubelskie.
Ale jak sprawdzony serwis to i dalej podjadę.
Zakładamy ze pójdzie ok 15l oleju to jaki mniej więcej oczywiście koszt wymiany?
Najlepiej mazowieckie albo lubelskie.
Ale jak sprawdzony serwis to i dalej podjadę.
Zakładamy ze pójdzie ok 15l oleju to jaki mniej więcej oczywiście koszt wymiany?
A8 D2 4,2 automat SPRZEDANE
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
S6 C4 2,2t automat SPRZEDANE
S6 C4 4,2 manual JEST
S6 C4 2,2t manual JEST
A6 C4 2,8 automat JEST
A8 D3 4,2tdi JEST
wszystko w QUATTRO
Panowie podpinam się pod temat wymiany oleju w skdzyni 6hp26. Auto ma przebieg 333 tyś. Przebieg oryginalny auto miało 1 wł od nowości i pełny serwis do 331 tyś ASO Audi DE. Znam pełną historię serwisową i oczywiście skrzynia nie była dotykana i olej nie był wymieniany. Generalnie skrzynia zmienia biegi ładnie. Mam tylko 1 problem, ktory może wskazywać na konwerter ale niekoniecznie. Mianowicie auto wbija 6 bieg i jak jadę z górki bez gazu a z racji wolnej prędkości obroty spadną do około 1100 to delikatnie falują. Gdy skrzynia zredukuje do 5 biegu i obroty wzrosną wszystko jest top. W trakcie jazdy pod górkę nawet przy obrotach 1500 nic nie faluje, na autostradzie też wszytko OK. Są 3 opocje:
-Wymiana statyczna oleju ok 700 pln
-Wymiana dynamiczna oleju 1200 pln
- zrzucenie skrzyni+regeneracja konwertera+czyszczenie skrzyni+wymina panewek+nowy olej i filtr ok 3800 pln.
Co robić w takiej sytuacji?
-Wymiana statyczna oleju ok 700 pln
-Wymiana dynamiczna oleju 1200 pln
- zrzucenie skrzyni+regeneracja konwertera+czyszczenie skrzyni+wymina panewek+nowy olej i filtr ok 3800 pln.
Co robić w takiej sytuacji?
Wymiana statyczna za 700 zł w 6HP...
Dobrej jakości filtr i uszczelka to koszt ~280 zł.
Olej 7 litrów: 560 zł ( ~80 zł za 1L)
To już jest: 840 zł a gdzie robocizna?
Nie wkładamy do skrzyń tanich zamienników filtrów oleju (można kupić za 50 zł), jest to pierwszy krok do
rozwalenia skrzyni. Tak samo oleje za 30 zł/L. Dajcie sobie na luz. Później płacz
i zgrzytanie zębów jak trzeba skrzynie za 12 kzł robić.
A teraz coś napisze o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach 6HP audi.
Większość maszyn nie jest przystosowana do wymiany dynamicznej w skrzyniach 6HP.
90% maszyn nie ma adapterów by podpiąć 6HP. Zapytajcie się: gdzie podłączają się z
aparaturą do dynamicznej wymiany?
Dobrej jakości filtr i uszczelka to koszt ~280 zł.
Olej 7 litrów: 560 zł ( ~80 zł za 1L)
To już jest: 840 zł a gdzie robocizna?
Nie wkładamy do skrzyń tanich zamienników filtrów oleju (można kupić za 50 zł), jest to pierwszy krok do
rozwalenia skrzyni. Tak samo oleje za 30 zł/L. Dajcie sobie na luz. Później płacz
i zgrzytanie zębów jak trzeba skrzynie za 12 kzł robić.
A teraz coś napisze o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach 6HP audi.
Większość maszyn nie jest przystosowana do wymiany dynamicznej w skrzyniach 6HP.
90% maszyn nie ma adapterów by podpiąć 6HP. Zapytajcie się: gdzie podłączają się z
aparaturą do dynamicznej wymiany?
Nie to na pewno nie to... dynamiczna jest zła bo zabija skrzynie szczególnie przy większych przebiegachA teraz coś napisze o dynamicznej wymianie oleju w skrzyniach 6HP audi.
Większość maszyn nie jest przystosowana do wymiany dynamicznej w skrzyniach 6HP.
90% maszyn nie ma adapterów by podpiąć 6HP. Zapytajcie się: gdzie podłączają się z
aparaturą do dynamicznej wymiany?
Może coś innego..? Zatankuj więcej LPG i sprawdź, potem sprawdź też na benzynie , jeśli nadal tak samo to wracamy do skrzyni itpwitia82 pisze:jak jadę z górki bez gazu a z racji wolnej prędkości obroty spadną do około 1100 to delikatnie falują. Gdy skrzynia zredukuje do 5 biegu i obroty wzrosną wszystko jest top. W trakcie jazdy pod górkę nawet przy obrotach 1500 nic nie faluje, na autostradzie też wszytko OK
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Ok sprawdzę na PB. Jednak z tego co pamiętam zanim założyłem LPG też był ten objaw
[ Dodano: 2020-02-06, 20:57 ]
Na PB i LPG to samo tak żenrodzaj paliwa nie ma na to wpływu. Co do skrzyni to zrobię wymianę statyczną na zestawie ZF i zobaczymy co się wydarzy
[ Dodano: 2020-02-06, 20:57 ]
Na PB i LPG to samo tak żenrodzaj paliwa nie ma na to wpływu. Co do skrzyni to zrobię wymianę statyczną na zestawie ZF i zobaczymy co się wydarzy
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
Nie chodziło mi tyle o rodzaj paliwa co fakt np montażu LPG do tzw jazdy na wstecznym... jak to popularnie u nas zwykło się mówić gdy monter wrzuca graty jak mu wygodniej
Wracając do skrzyni - poziom płynu (oleju) był w ogóle sprawdzany?
Wracając do skrzyni - poziom płynu (oleju) był w ogóle sprawdzany?
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
Sprawdź ten poziom w skrzyni albo od razu wymień choćby i statycznie zawsze to lepsze niż jeździć w nieskończoność na nie wiadomo czym - olej nie ma wiecznego życia nawet oryginalny a zwłaszcza pracujący
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2