części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 97 4.2PB/LPG ] Delikatne szarpanie na gazie.

jarokwas2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:32
Lokalizacja: Bartoszyce

[D2 97 4.2PB/LPG ] Delikatne szarpanie na gazie.

Post autor: jarokwas2 » 26 lut 2020, 13:39

Witam. Nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Szukam ale nie idzie. Więc opiszę mój przypadek, może ktoś pomoże!
Mam ósemkę od roku i ciągle w nią inwestuje. Już ogarnąłem większość usterek (delikatnych lecz irytujących) ale z jedna nie mogę sobie poradzić.
Po przełączeniu na gaz (przełącza się przy 40 stopniach) i rozgrzanym silniku podczas jazdy przy lekkim dodaniu gazu zaczyna co jakiś czas delikatnie szarpać szczególnie gdy ma ciężko. Po przejściu na benzynę jest OK. Wiem, że jest to związane z wysokim napięciem. Wymieniłem świece, fajki, kilka cewek no i ostatnio 2 moduły zapłonowe. Po wymianie świec było ok przez 2 miesiące, po wymianie modułów tydzień Ok i teraz zaczyna znowu szarpać jakby wypadał zapłon ale pojedynczo i rzadziej. Już nie mam pomysłu gdzie może być przyczyna. Jest to irytujące szczególnie gdy jadę 150 i raz szarpnie, jadę dalej ale nie wiem czy coś się może stać.
Może ktoś się spotkał z czymś takim i ma jakiś pomysł ! POMÓŻCIE PROSZĘ.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 26 lut 2020, 14:06

Instalacja gazowa w ogóle była dotykana? Chodzi mi o wymianę filtrów, regulację. Ile lat ma instalacja, ile przejechała, jakie komponenty (możesz zdjęcia spod maski wrzucić).
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 lut 2020, 14:18

wtryski lpg moze
albo trzeba wywalic moduł,y i przerobić na nowsze cewki

jarokwas2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:32
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: jarokwas2 » 26 lut 2020, 14:26

Instalacja gazowa ma rok i przejechałem 20 tyś. Byłem u gazownika, sprawdzał, podłączał pod komputer - twierdzi, ze z instalacją jest wszystko OK, mówi, że to wina wysokiego napięcia.
Nie wiem jak się przerabia cewki.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 26 lut 2020, 15:14

Ile wynosi napięcie?

Skoro problem występuje tylko na LPG, a na benzynie jest ok, to raczej coś związanego z gazem.

Gazownicy zawsze mówią, że wszystko ok. Teść był 3 razy u gościa, który montował instalację w jego aucie, bo na zimno silnik gasł po wciśnięciu sprzęgła. Za każdym razem podpinał się pod sterownik i niby coś regulował, no i już będzie na 100% ok. Auto jak gasło, tak gasło.
Odczytałem korekty paliwowe ze sterownika silnika i wyszło, że na gazie auto jest mocno przelane. Obniżyłem dawkę gazu, ustawiłem korekty po temperaturze i auto przestało gasnąć. A z gazem mam tyle wspólnego, co się przy swoim aucie sam nauczyłem.
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 26 lut 2020, 18:10

lpg jest wymagającym paliwem :P :P

jarokwas2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:32
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: jarokwas2 » 04 mar 2020, 13:40

Wiem, że gaz jest wymagający ale wymieniłem już dużo rzeczy związanych z wysokim napięciem a problem pozostał. Zmieniło się wiele, ale raz na jakiś czas kiedy ósemaczka ma ciężko pojawia się pojedyncze bardzo delikatne (jak wypadanie zapłonu) szarpnięcie. No i boje się, że jak przy 140 coś walnie to będzie niebezpiecznie.
Gazownik powiedział, że to może być związane z czujnikiem położenia wału. Ale nie pasuje, bo ten czujnik (z tego co czytałem) działa albo nie, a on działa. Może jakieś pomysły?
Wymieniłem wszystkie świece (na nie najtańsze), fajki, 4 cewki i ostatnio 2 moduły zapłonu. Po wymianie modułów efekt był największy, ale co jakiś czas szarpie.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 04 mar 2020, 14:47

Już któryś raz wspominasz o wysokim napięciu. A nie bardzo widzę jaki z tym związek mogą mieć świece, cewki, moduły, czujnik położenia wału. Za napięcie odpowiada regulator napięcia w alternatorze.
Więc jeszcze raz pytam ile wynosi napięcie w instalacji? Czy faktycznie jest wyższe niż być powinno w sytuacji, gdy występuje szarpanie?
Four rings to rule them all

jarokwas2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:32
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: jarokwas2 » 04 mar 2020, 15:00

Może źle to nazwałem. Problem w ocenie gazownika jest z iskrą i na tym się skupiłem. Ponieważ po wymianie kilku cewek przestało szarpać ale po 2 tygodniach wróciło, potem wymieniłem świece i fajki i na 2 miesiące był spokój, następnie wymieniłem moduły zapłonu i przestało szarpać ale co jakiś czas jest pojedyncze szarpnięcie. Dlatego skupiłem się na tym i nazwałem wysokie napięcie.
Nie wiem jakie jest napięcie z alternatora. W piątek sprawdzę. Dlatego pytam o pomysły - bo ja już ich nie mam. Z alternatorem raczej nie ma problemu bo ładuje i wszystko działa. Ale sprawdzę.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 04 mar 2020, 16:52

Dobra, już łapię o co chodziło z tym wysokim napięciem ;)

Może problem jest z wiązką elektryczną - któraś wtyczka nie kontaktuje dobrze, albo kabel ma przerwę. Przy wymianach mogłeś poruszać kablami i się poprawiło, ale od wibracji, co jakiś czas, może się niestyk pojawia.

Jeśli szarpnięcia są mocne, to może w blokach pomiarowych pokaże wypadanie zapłonu na którymś cylindrze.
Four rings to rule them all

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 04 mar 2020, 17:14

nadal twierdze że przerobić to na nowe cewki i bez modułów może pomóc :P :P

jarokwas2
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 18 wrz 2018, 16:32
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: jarokwas2 » 05 mar 2020, 10:38

Jak taka przeróbka cewek wygląda? Jest gdzieś jakiś opis?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 05 mar 2020, 19:04

masz dwie wtyczki do modułu
w jednym wtyku masz na środku masę dodatkowo i wywalasz je i spinasz na krótko
miernikiem sobie moduł przepikaj gdzie są przejścia
i kupujesz cewki i kostki do nich
masz to opisane u nas na forum

kubaziel
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 144
Rejestracja: 14 sie 2015, 11:36
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: kubaziel » 24 gru 2024, 23:05

mocowanie/statyw modułów w prelifcie trzyma się przed przednim kielichem pasażera na trzech śrubach M6, z czego pierwsza jakby miała jakiś porcelanowy filtr wokół siebie, czy się mylę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl