![]() |
![]() |
![]() |
Audi A8 D4 3.0TDI Black Edition 2017
Szyba wymieniona, nie bylo zamiennikow, wiec jest oryginal Audi za nizsza cene niz w Audi. Wszystko zajelo godzine od przyjazdu do wyjazdu vana. Gosc troche silowal sie z jedna czescia, zeby dostac sie do mocowania szyby, ale jakos w koncu poszlo. A ja przy okazji dowiedzialam sie co siedzi w srodku drzwi. Nic nie trzeszczy, ani nie stuka, wszystko dobrze zamocowane z powrotem. I co najwazniejsze, nigdzie nie musialam jezdzic i marnowac czasu na czekanie, az ktos mnie przyjmie u dealera, wypelni papiery, itp.
Czas na maly update.
Auto ma liczniku 28 tys mil (45K km). Bylo dosc intensywnie uzywane zima, poza okresami, gdy byla w miare ladna pogoda i jezdzilam Abarthem. Od polowy marca stoi w garazu (ciagle na zimowkach). Byl to planowany postoj, bo mialam jezdzic wiecej Abarthem, zeby rozlozyc przebieg miedzy samochodami. Postoj zbiegl sie z wirusem. Jezdze Audi raz na 2-3 tygodnie po autostradzie, zeby go przewietrzyc, zwykle 40-50 mil (65-80km). A na codzien, po okolicy, Abarth jest idealny.
Do konca leasingu zostalo 4.5 miesiaca. Okolo 3 miesiace przed koncem bedzie dostepna cena wykupu, wiec bede mogla zastanowic sie na powaznie czy kupowac auto czy oddawac. Chociaz czytalam, ze nawet w ostatnim miesiacu przed oddaniem cena moze spasc, wiec byc moze bedzie trzeba poczekac dluzej. Za 20tys funtow (ok 100K pln) moge go kupic. Zobaczymy jak wirus wplynie na ceny samochodow, jak otworza sie salony i komisy i zacznie sie jakis ruch na rynku motoryzacyjnym.
Volkswagen daje teraz opcje przedluzenia leasingu o 6 miesiecy i 3 miesiace gratis, wiec moze to byc dobra opcja, zeby tanio przetrzymac A8 przez kolejna zime. Oficjalnie jest to pomoc dla tych, ktorzy maja problemy finansowe z powodu wirusa, ale nie ma przeszkod dla innych, zeby z tego skorzystac. Jedyny minus, to gwarancja konczaca sie we wrzesniu, ale moze nic nie padnie.
W miedzyczasie spedzam sporo czasu ogladajac rozne nowe i uzywane samochody online. Czytam recenzje, itp. Rozstrzal jest ogromny od amerykanskich po zwykle dupowozy (Superb, Cherokee, Wrangler, Camaro, Panamera, Challenger, SL, S-Coupe, BMW6, C63, S8, itp). Patrze tez na oferty leasingowe. Pare dni temu byla dobra, aczkolwiek bardzo krotka, oferta na A8 i na A6 Allroad. Jednak jak przeczytalam recenzje Allroad, kazdy narzekal na powolna skrzynie, do tego czytalam juz wczesniej mnostwo negatywnych recenzji A6. W czasie, gdy dywagowalam czy warto sie skusic, oferta zakonczyla sie. Volvo rozkreca sie z ofertami, ale mysle, ze w najblizszych miesiacach moze byc sporo promocji na nowe samochody i nie ma sie co spieszyc.
Problem z nowymi samochodami jest taki, ze na razie nie da sie odbyc zadnych jazd testowych. Druga sprawa, to nie podobaja mi sie wnetrza, ekrany dotykowe i inne cuda w nowych modelach. Stad przegladanie ogloszen o uzywkach. Chyba pierwsza raz w zyciu nie pale sie do nowego samochodu.
Auto ma liczniku 28 tys mil (45K km). Bylo dosc intensywnie uzywane zima, poza okresami, gdy byla w miare ladna pogoda i jezdzilam Abarthem. Od polowy marca stoi w garazu (ciagle na zimowkach). Byl to planowany postoj, bo mialam jezdzic wiecej Abarthem, zeby rozlozyc przebieg miedzy samochodami. Postoj zbiegl sie z wirusem. Jezdze Audi raz na 2-3 tygodnie po autostradzie, zeby go przewietrzyc, zwykle 40-50 mil (65-80km). A na codzien, po okolicy, Abarth jest idealny.
Do konca leasingu zostalo 4.5 miesiaca. Okolo 3 miesiace przed koncem bedzie dostepna cena wykupu, wiec bede mogla zastanowic sie na powaznie czy kupowac auto czy oddawac. Chociaz czytalam, ze nawet w ostatnim miesiacu przed oddaniem cena moze spasc, wiec byc moze bedzie trzeba poczekac dluzej. Za 20tys funtow (ok 100K pln) moge go kupic. Zobaczymy jak wirus wplynie na ceny samochodow, jak otworza sie salony i komisy i zacznie sie jakis ruch na rynku motoryzacyjnym.
Volkswagen daje teraz opcje przedluzenia leasingu o 6 miesiecy i 3 miesiace gratis, wiec moze to byc dobra opcja, zeby tanio przetrzymac A8 przez kolejna zime. Oficjalnie jest to pomoc dla tych, ktorzy maja problemy finansowe z powodu wirusa, ale nie ma przeszkod dla innych, zeby z tego skorzystac. Jedyny minus, to gwarancja konczaca sie we wrzesniu, ale moze nic nie padnie.
W miedzyczasie spedzam sporo czasu ogladajac rozne nowe i uzywane samochody online. Czytam recenzje, itp. Rozstrzal jest ogromny od amerykanskich po zwykle dupowozy (Superb, Cherokee, Wrangler, Camaro, Panamera, Challenger, SL, S-Coupe, BMW6, C63, S8, itp). Patrze tez na oferty leasingowe. Pare dni temu byla dobra, aczkolwiek bardzo krotka, oferta na A8 i na A6 Allroad. Jednak jak przeczytalam recenzje Allroad, kazdy narzekal na powolna skrzynie, do tego czytalam juz wczesniej mnostwo negatywnych recenzji A6. W czasie, gdy dywagowalam czy warto sie skusic, oferta zakonczyla sie. Volvo rozkreca sie z ofertami, ale mysle, ze w najblizszych miesiacach moze byc sporo promocji na nowe samochody i nie ma sie co spieszyc.
Problem z nowymi samochodami jest taki, ze na razie nie da sie odbyc zadnych jazd testowych. Druga sprawa, to nie podobaja mi sie wnetrza, ekrany dotykowe i inne cuda w nowych modelach. Stad przegladanie ogloszen o uzywkach. Chyba pierwsza raz w zyciu nie pale sie do nowego samochodu.
To jest dramat dzisiejszej motoryzacji. D5 strasznie tym zepsuli. Nowa S-ka W223 (o ile potwierdzi się środek) jest tego dobrym przykładem.Unseen pisze:Druga sprawa, to nie podobaja mi sie wnetrza, ekrany dotykowe i inne cuda w nowych modelach.

D4 to dobry dupowóz i model z końcówki produkcji myślę, że nie będzie robił niespodzianek więc pozostaje tylko kwestia kwoty wykupu.

Widziałam te zdjęcia S-klasy, C niby ma być podobna. Wyrwało mi się pare niecenzuralnych slow na ich widok. BMW wygląda w środku jeszcze w miare tradycyjnie, ale jak byla promocja na 840i Gran Coupe, to jakoś nie rzucilam sie. Gdyby to było 840d xdrive, to bym pewnie wzięła.
Trzeba będzie dbać o posiadane samochody i żyć z nimi.
Trzeba będzie dbać o posiadane samochody i żyć z nimi.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
Ale skoro ekranów dotykowych uzywa sie juz w kosmosie to moze nie ma na co narzekać? 

Astronauci mają tylko monitorować ich prawidłowy przebieg. Na pokładzie nie będą też mieli tradycyjnych pokręteł i przycisków, ale ekrany dotykowe.
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Ale ja ciagle jestem na ziemi ;-) Nie mam tez zamiaru gadac do samochodu.maciu pisze:Ale skoro ekranów dotykowych uzywa sie juz w kosmosie to moze nie ma na co narzekać?
Wiem juz skad Audi wyszlo spalanie katalogowe 5.9l. Jechali w miare pustym samochodem ze stala predkosia 120km/h po prostej drodze. Trasa Londyn - Warszawa wyszla mi 6.01l (na koncu, wynik popsuty jezdzeniem po Warszawie, zanim zatankowalam). Komputer pokazywal przejazd z samej trasy 5.9l/100km.
maciu, wystarczy porównać smartwatch do klasycznego porządnego zegarka.... niby fajny kolorowy i ma spore możliwości ale przy klasycznym wypada słabo, taka zabawka, gadżet a nie coś luksusowego... jeżeli mam płacić za auto bańkę to sory ale nie z plastikowymi, Chińskimi czy Koreańskimi tabletami 
o wartości zegarka klasycznego do elektronicznego nawet nie wspominam
Kolejnym punktem jest widok kiedy to wszystko jest wyłączone. Klasyczne zegary i pokrętła nadają klimat a jaki ma klimat D5 jak wszystko jest na OFF? Jeden wielki plastik
Ostatnio "moda" idzie w kierunku kto da większy tablet i zaraz dojdziemy do tego, że zamiast przedniej szyby będzie wielki zakrzywiony telewizor OLED o rozdzielczości 8k, który będzie wyświetlał obraz z kamer by cokolwiek widzieć, gdzie jechać.
Odnośnie połączenia technologi z klasyką
![Obrazek]()

o wartości zegarka klasycznego do elektronicznego nawet nie wspominam
Kolejnym punktem jest widok kiedy to wszystko jest wyłączone. Klasyczne zegary i pokrętła nadają klimat a jaki ma klimat D5 jak wszystko jest na OFF? Jeden wielki plastik
Ostatnio "moda" idzie w kierunku kto da większy tablet i zaraz dojdziemy do tego, że zamiast przedniej szyby będzie wielki zakrzywiony telewizor OLED o rozdzielczości 8k, który będzie wyświetlał obraz z kamer by cokolwiek widzieć, gdzie jechać.
Odnośnie połączenia technologi z klasyką

No fakt... Pagani to dzieło sztuki na kołach. Kocham lewarek zmiany biegów i przełączniki regulacji szyb. Klapa zapinana na skórzane paski
Tylko problem z tym, że z pułapu miliona za auto luksusowe przeszedłeś na jakieś 10mln+
Ekrany od strony producenta mają niesamowite możliwości i oszczędności. Raczej ten trend się nie zmieni.
P.S.
Po co Ci przednia szyba jak wszystko dąży do tego abyś nawet kierownicy nie miał


P.S.
Po co Ci przednia szyba jak wszystko dąży do tego abyś nawet kierownicy nie miał

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Game Over.
A8 pojechalo na aukcje poleasingowa. Wczoraj byl gosc z firmy BCA, zrobil inspekcje i zabral auto. Obawialam sie tej inspekcji, bo mialam 3 kola porysowane, a jedno z nich mialo jeszcze dwa wgniecenia na skutek uderzenia w kraweznik/dziure. Uszkodzenia zdecydowanie poza dopuszczalnymi i martwilam sie, ze w najgorszym przypadku moga policzyc mnie za nowa felge. Przedni zderzak tez zebral pare rys, dwie na krawedzi/pod spodem i jedna na boku przy kole. Padlam ofiara wlasnego anty-kurierskiego plotka, ktory zamontowalam na trawniku przed domem.
Jakims cudem, kola zostaly uznane za spelniajace normy i bede musiala zaplacic tylko 55.20 funtow (270zl) za ryse na zderzaku. Uwazam, ze to rewelacja. Byc moze mialo to cos wspolnego z tym, ze odbierajacy auto nie trafil jeszcze nigdy A8, wiec byl w dobrym humorze. Do tego zostawilam mu pol baku paliwa (przypadek), a wiem ze pusty bak przy odbiorze irytuje tych gosci i sa wtedy bardziej dokladni przy sprawdzaniu samochodow i szukaniu problemow.
Niewatpliwie diesel 3.0 byl bardzo dobry na dlugie trasy, ale egzemplarz sam w sobie byl gorszy niz S8. Pare drobnych usterek z fabryki, ktore byly naprawiane na gwarancji, bylam w serwisie lekko z 10 razy. Do tego w lipcu pekla rurka od AdBlue, wymiana na gwarancji. Widzialam na forum, ze komus przytrafilo sie to rowniez w wieku 3 lat, krotka zywotnosc elementu. Wolalam kola 20 cali w S8, niz 21 cali w Black Edition. Owszem, Rotory ladnie wygladaja, ale niski profil opon powodowal, ze latwo bylo porysowac felgi, co nie zdarzylo mi sie przy 20-tkach.
Podsumowanie kosztow za 3 lata.
-calkowity przebieg 31124 mile - 50089km
-leasing - £15685 - 77.278zl
-ubezpieczenia - £2532.16 - 12475zl
-opony zimowe - £607 - 2990zl
-zmiany opon zima/lato - £480 - 2364zl
-plan serwisowy na 3 lata - £350 - 1724zl
-AdBlue - £36.11 - 177zl
Total za powyzsze wychodzi: £19690.27 - 97012zl
Do tego na paliwo poszlo £4291.16 - 21142.26zl, srednia spalania z calego przebiegu z tankowania (nie komputera) 38.3 mpg uk lub 7.37l/100km.
Miesiecznie auto kosztowalo mnie £552 bez paliwa, 2719zl, 1.97zl za km bez kosztow paliwa. Dla porownania S8 kosztowalo £673 - 3315zl miesiecznie i 2.26zl za km.
Porownanie kosztow leasingu do kupna:
-leasing - £15685 - 77.278zl.
-kupno: utrata wartosci okolo £30tys - 147tys zl. To jest utrata wartosci liczona od faktycznej faktury zakupu ze znizka przez Volkswagen Finance. Jesli liczyc od ceny oficjalnej, ktorej zapewne nikt nie placi, to mamy £50tys utraty wartosci - 246tys zl. Obecna wartosc okolo £20K w skupie, £23.5K w komisie. Salony rzadko biora uzywane A8.
Na razie nie bedzie nic na zastepstwo, bo zwyczajnie nie znalazlam nic, co by mnie interesowalo, a po drugie nie potrzebuje dwoch stojacych aut. Te wszystkie gadzety i wynalazki w nowych autach zniechecily mnie do wielu marek i modeli. W przyszlosci byc moze bedzie Skoda Superb kombi L&K 272KM 4x4x. Musze znalezc dobry, dwuletni egzemplarz. Nowego nie chce ze wzgledu na upierdliwosc pewnych opcji i dodatkowego podatku drogowego w UK za auta powyzej £40K, gdy byly nowe. Abarth bedzie mi sluzyl na codzien, a raczej raz na tydzien. A jak bedzie potrzebne cos wiekszego, to wypozycze.
Wypad na Mazury w maju 2020.
![Obrazek]()
A8 pojechalo na aukcje poleasingowa. Wczoraj byl gosc z firmy BCA, zrobil inspekcje i zabral auto. Obawialam sie tej inspekcji, bo mialam 3 kola porysowane, a jedno z nich mialo jeszcze dwa wgniecenia na skutek uderzenia w kraweznik/dziure. Uszkodzenia zdecydowanie poza dopuszczalnymi i martwilam sie, ze w najgorszym przypadku moga policzyc mnie za nowa felge. Przedni zderzak tez zebral pare rys, dwie na krawedzi/pod spodem i jedna na boku przy kole. Padlam ofiara wlasnego anty-kurierskiego plotka, ktory zamontowalam na trawniku przed domem.
Jakims cudem, kola zostaly uznane za spelniajace normy i bede musiala zaplacic tylko 55.20 funtow (270zl) za ryse na zderzaku. Uwazam, ze to rewelacja. Byc moze mialo to cos wspolnego z tym, ze odbierajacy auto nie trafil jeszcze nigdy A8, wiec byl w dobrym humorze. Do tego zostawilam mu pol baku paliwa (przypadek), a wiem ze pusty bak przy odbiorze irytuje tych gosci i sa wtedy bardziej dokladni przy sprawdzaniu samochodow i szukaniu problemow.
Niewatpliwie diesel 3.0 byl bardzo dobry na dlugie trasy, ale egzemplarz sam w sobie byl gorszy niz S8. Pare drobnych usterek z fabryki, ktore byly naprawiane na gwarancji, bylam w serwisie lekko z 10 razy. Do tego w lipcu pekla rurka od AdBlue, wymiana na gwarancji. Widzialam na forum, ze komus przytrafilo sie to rowniez w wieku 3 lat, krotka zywotnosc elementu. Wolalam kola 20 cali w S8, niz 21 cali w Black Edition. Owszem, Rotory ladnie wygladaja, ale niski profil opon powodowal, ze latwo bylo porysowac felgi, co nie zdarzylo mi sie przy 20-tkach.
Podsumowanie kosztow za 3 lata.
-calkowity przebieg 31124 mile - 50089km
-leasing - £15685 - 77.278zl
-ubezpieczenia - £2532.16 - 12475zl
-opony zimowe - £607 - 2990zl
-zmiany opon zima/lato - £480 - 2364zl
-plan serwisowy na 3 lata - £350 - 1724zl
-AdBlue - £36.11 - 177zl
Total za powyzsze wychodzi: £19690.27 - 97012zl
Do tego na paliwo poszlo £4291.16 - 21142.26zl, srednia spalania z calego przebiegu z tankowania (nie komputera) 38.3 mpg uk lub 7.37l/100km.
Miesiecznie auto kosztowalo mnie £552 bez paliwa, 2719zl, 1.97zl za km bez kosztow paliwa. Dla porownania S8 kosztowalo £673 - 3315zl miesiecznie i 2.26zl za km.
Porownanie kosztow leasingu do kupna:
-leasing - £15685 - 77.278zl.
-kupno: utrata wartosci okolo £30tys - 147tys zl. To jest utrata wartosci liczona od faktycznej faktury zakupu ze znizka przez Volkswagen Finance. Jesli liczyc od ceny oficjalnej, ktorej zapewne nikt nie placi, to mamy £50tys utraty wartosci - 246tys zl. Obecna wartosc okolo £20K w skupie, £23.5K w komisie. Salony rzadko biora uzywane A8.
Na razie nie bedzie nic na zastepstwo, bo zwyczajnie nie znalazlam nic, co by mnie interesowalo, a po drugie nie potrzebuje dwoch stojacych aut. Te wszystkie gadzety i wynalazki w nowych autach zniechecily mnie do wielu marek i modeli. W przyszlosci byc moze bedzie Skoda Superb kombi L&K 272KM 4x4x. Musze znalezc dobry, dwuletni egzemplarz. Nowego nie chce ze wzgledu na upierdliwosc pewnych opcji i dodatkowego podatku drogowego w UK za auta powyzej £40K, gdy byly nowe. Abarth bedzie mi sluzyl na codzien, a raczej raz na tydzien. A jak bedzie potrzebne cos wiekszego, to wypozycze.
Wypad na Mazury w maju 2020.