części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Awaryjne zamiast kierunków oraz ciemne

vodek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 24 cze 2015, 13:54
Lokalizacja: Nasielsk

[D2 95 4.2PB/LPG ] Awaryjne zamiast kierunków oraz ciemne

Post autor: vodek » 15 maja 2020, 23:18

Witajcie Forumowicze,

Słowem wstępu, mam niestety ostatnio same problemy z swoim autkiem, a dokładnie Audi A8 D2 95 4.2 PB/LPG. Auto nie było odpalane od bardzo długiego czasu (jakieś dwa miesiące), było odłączone od AKU. Proszę o zrozumienie, codziennie poruszam się samochodem służbowym, a Audi kupiłem sobie kilka lat temu, gdy auta służbowego jeszcze nie miałem. Z powodów zawodowych i w związku z z ogólnonarodową pandemią nie było czasu żeby nawet na chwilę autem ruszyć w drogę.

Ostatnim czasem (dokładnie wczoraj) postanowiłem podłączyć AKU do auta i wyjechać rekreacyjnie parędziesiąt kilometrów i niestety pojawiło się problemów kilka, postaram się wymienić:

1. Brak jest podświetlenia zegarów po uruchomieniu silnika, prędkościomierz, obrotomierz nie działa. Kontrolki zapalają się podczas przekręcania kluczyka. Zauważyłem też że zegary zapalają się po wyłączeniu silnika i nie gasną kiedy wyjdę i zamknę auto.
2. Brak jest podświetlenia drążka zmiany biegów (P, D, N R nie podświetla literek)
3. Po zamknięciu zamka centralnego i odczekaniu +/- 1min załącza się alarm i samochód wyje

Punkty 1-3 pojawiły się jednocześnie po ostatnim podłączeniu AKU. Pozostałe problemy, które się pojawiały wcześniej.

4. Zamiast kierunków, zapalają się awaryjne (lewo/prawo bez różnicy). Wcześniej pomagało wyciągnięcie/włożenie wtyczki z modułu za zmieniarką w bagażniku
5. Ten punkcik może przy okazji, poziom paliwa pokazuje złe wskazanie tzn. w przypadku gdy nie ma paliwa pokazuje wskazanie do połowy, od czasu do czasu, bezpośrednio i na krótko po uruchomieniu silnika (średnio raz na 15 razy) wskaźnik prawidłowo pokazuje poziom. W związku z wystąpieniem awarii w pkt.1 na tą chwilę poziom paliwa w ogóle nie działa.

Posiadam VAG oraz program diagnostyczny. Mam wiedzę na zasadzie, rozebrać, przeczyścić wlutować, wymienić. Proszę o porady, poratujcie wiedzą.

EDIT: Podłączyłem dzisiaj VAG-a i wyszło:

Silnik błędy:
3 Znalezione:
01183
17916
16538

Licznik błędy:
2 Znalezione:
00771
00667

Jeszcze z innego programu:
4 DTC's Found:
17916 - Idle Control Sys: Upper Regulation Limit Reached
35-00 - -
01183 - TWC Warning Lamp (K72)
31-00 - Open or Short to Ground
16538 - O2S B2 S1: No Activity
35-00 - -
16514 - O2S B1 S1: Ciruit Failure
35-00 - -
4 DTC's Found:
00785 - Temp Sensor: Instrument Panel (G56)
30-00 - Open or Short to B+
00787 - Fresh Air Intake Duct Temp Sensor (G89)
30-00 - Open or Short to B+
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
30-00 - Open or Short to B+
00796 - Fan for Interior Temp Sensor (V42)
41-00 - Blocked or No Voltage


2 DTC's Found:
00771 - Fuel Level Sensor (G)
30-00 - Open or Short to B+
00667 - Ambient Temp Signal
30-00 - Open or Short to B+



Oczywiście wszystkie problemy nadal aktualne. Ktoś ma jakiś pomysł?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 maja 2020, 09:10

Na początek polecam każdy jeden przekaźnik, bezpiecznik, wtyczkę łączącą wiązki wyciągnąć i włożyć ponownie kilka razy, żeby styki się trochę oczyściły.
Bezpieczniki i przekaźniki w nogach pasażera, za schowkiem pod kierownicą (trzeba ten czarny tunel od ogrzewania też wyciągnąć), skrzynka sterownika silnika na podszybiu, bezpieczniki w bagażniki nad akumulatorem.
Four rings to rule them all

vodek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 24 cze 2015, 13:54
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: vodek » 17 maja 2020, 15:27

gtfan pisze:Na początek polecam każdy jeden przekaźnik, bezpiecznik, wtyczkę łączącą wiązki wyciągnąć i włożyć ponownie kilka razy, żeby styki się trochę oczyściły.
Bezpieczniki i przekaźniki w nogach pasażera, za schowkiem pod kierownicą (trzeba ten czarny tunel od ogrzewania też wyciągnąć), skrzynka sterownika silnika na podszybiu, bezpieczniki w bagażniki nad akumulatorem.
Napiszę co dzisiaj sprawdziłem:
1. Bezpieczniki pod nogami pasażera prawa strona - wszystkie sprawdzone i nie wypalone
2. Przekaźniki pod nogami pasażera - każdy był wyjmowany, psiuknięty wd40 włożony. Wszystkie wyglądają na sprawne
3. Bezpieczniki + przekaźniki + kostki podszybie prawa strona - każdy wyciągnięty psiuknięty wd40 włożony. Wygadają na sprawne.
4. Bagażnik prawa strona nad akumulatorem - procedura tj. wyżej
5. Licznik dzisiaj wykręciłem i odpinałem każdą kostkę (4szt.) bez reakcji.
gtfan pisze: pod kierownicą (trzeba ten czarny tunel od ogrzewania też wyciągnąć)
Proszę o informację czego tam szukać i ewentualnie czy są tam bezpieczniki lub przekaźniki odpowiedzialne za licznik?
Czy są jakieś inne miejsca?

Edit:

Przed chwileczką sprawdziłem też przekaźniki pod kierownicą, procedura tj. w pkt 2-4. Niestety licznik nadal nie działa.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 17 maja 2020, 19:54

Moja sugestia z wyciąganiem bezpieczników i przekaźników wynikała z tego, że często takie cyrki z elektroniką są spowodowane słabym/zaśniedziałym stykiem. Skoro nie pomogło, to:
1. Brak jest podświetlenia zegarów po uruchomieniu silnika, prędkościomierz, obrotomierz nie działa. Kontrolki zapalają się podczas przekręcania kluczyka. Zauważyłem też że zegary zapalają się po wyłączeniu silnika i nie gasną kiedy wyjdę i zamknę auto.
2. Brak jest podświetlenia drążka zmiany biegów (P, D, N R nie podświetla literek)
W tym roczniku podświetlenie licznika i wybieraka powinno się zapalać po włączeniu świateł. Bierze w tym udział włącznik świateł i kostka stacyjki.
vodek pisze:3. Po zamknięciu zamka centralnego i odczekaniu +/- 1min załącza się alarm i samochód wyje
Biorą w tym udział pompka centralnego i sterownik alarmu, oba w bagażniku po stronie kierowcy.
vodek pisze:4. Zamiast kierunków, zapalają się awaryjne (lewo/prawo bez różnicy). Wcześniej pomagało wyciągnięcie/włożenie wtyczki z modułu za zmieniarką w bagażniku
Włącznik kierunków, awaryjnych, pompka centralnego, sterownik alarmu.
vodek pisze:5. Ten punkcik może przy okazji, poziom paliwa pokazuje złe wskazanie tzn. w przypadku gdy nie ma paliwa pokazuje wskazanie do połowy, od czasu do czasu, bezpośrednio i na krótko po uruchomieniu silnika (średnio raz na 15 razy) wskaźnik prawidłowo pokazuje poziom. W związku z wystąpieniem awarii w pkt.1 na tą chwilę poziom paliwa w ogóle nie działa.
Prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa dostają sygnały z oddzielnych czujników. Punktem wspólnym jest zasilanie licznika.
Co do samego wskaźnika paliwa, to często przy kończącej się pompie auto gaśnie lub przestaje odpalać przy połowie baku, więc wskaźnik niekoniecznie musi przekłamywać.

Przy tej ilości problemów dalej obstawiam jakiś niestyk / brak masy / zeżartą przez gryzonia wiązkę. Pod linkami masz schematy elektrycznie i rozpiskę pinów licznika i raczej czeka Cię sprawdzanie miernikiem wszystkich połączeń.
http://www.mediafire.com/file/qzhla74jo ... y.pdf/file
http://www.mediafire.com/file/6ukjge7ua ... 2.pdf/file
Four rings to rule them all

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 17 maja 2020, 21:21

Odnośnie przekaźników - tu jest opis i oznaczenia
http://chomikuj.pl/chomikos21/motoryzac ... 360345.pdf

Takie dziwne objawy mogą również wskazywać na uszkodzenie kostki stacyjki (włącznika zapłonu)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl