części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]Wymiana sondy bank1 sensor 1

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 17 cze 2020, 19:23

pepi pisze: np
Wyżej info
Lechu pisze: napięcie sondy waha się 0,55 V 0,76 V czasami wskakuje na ponad 1,0V i przy tym jest bardzo jakby "ospała", więc coś tu jest nie tak . Stara sonda stała na 0,44V
mierzyłem ją miernikiem nawet, i ni ch... tak samo jak w vcds .

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 18 cze 2020, 08:47

Wydech drożny? Sprawdź jeszcze okablowanie z wtykiem przy kompie włącznie.

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 18 cze 2020, 11:34

Wydech jest nowy od silnika do H Pipe

Wartości sygnału samej sondy podłączonej tylko masą i + , są takie same (tzn stoją w miejscu na ok 0,7 V czasami się przerzuci na 0,8 V , jak się podłączy wtyczkę to wartość się zmienia jedynie o setne V . Wydaję mi się, że wskazuje to na problem z samą sondą.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 18 cze 2020, 14:31

miernikiem tego nie zbadasz na benzynie ma falować na gazie już nie bardzo

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 19 cze 2020, 07:15

Na gazie nie ma falować?? Jak najbardziej ma falować w zbliżonym zakresie, tylko wolniej.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 19 cze 2020, 20:55

różnie to bywa w różnych autach :P

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 20 cze 2020, 20:41

k... <onie>

Dzisiaj wymieniłem na kolejną , i też wychodzi, że jest zje.... Co prawda jest bardziej "aktywna" od poprzedniej, ale i tak nie chodzi tak jak stara sonda na lewej stronie. Zakres to 1,0 V - 0,4

16518 - Zespół 1 sonda 1
P0134 - 35-00 - brak aktywności

17521 - Zespół 1 sonda 1
P1113 - 35-00 - rezystancja wewnętrzna za duża



Czy sondy dedykowane to jest tylko uniwersalna sonda z wtyczką , czy ma jakieś inne parametry ?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 cze 2020, 09:46

kupuje sie tylko takie dedykowane z wtyczką i boszu :P a inne to jak się trafi

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 21 cze 2020, 12:17

Dobra, zwrot akcji .

Podłączyliśmy sondy naprzemian. i w dalszym ciągu bank1 ma brak aktywności. Mało tego, jak sonda zupełnie jest odłączona, to napięcie jest 0,44V mimo, że nic nie jest wpięte. (VCDS grupa 033)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 21 cze 2020, 21:51

posprawdzaj zasilania i masy

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 22 cze 2020, 07:12

I wtyk (piny) przy kompie.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 22 cze 2020, 07:21

Lechu pisze:Dobra, zwrot akcji .

Podłączyliśmy sondy naprzemian. i w dalszym ciągu bank1 ma brak aktywności. Mało tego, jak sonda zupełnie jest odłączona, to napięcie jest 0,44V mimo, że nic nie jest wpięte. (VCDS grupa 033)
Jak masz odłączoną sondę lambda to na kablu sygnałowym idącym do/z ECU ma być coś w okolicach 0.44V. Czyli to jest OK. ECU daje napięcie dla stanu Lambdy = 1.

Po tym także można poznać czy kabel, złącza są OK (dla sygnału). Jak nie ma napięcia to masz przerwę lub uwalone ECU.

ECU i sonda lambda tworzą układ samosterujący. Sam ECU nie jest w stanie wzbogacać/zubażać mieszanki (po odłączeniu sondy ustawia się w trybie 0.44V czyli lambda 1). Dopiero właściwy sygnał z sondy lambda (mówiący o ilości tlenu w spalinach) powoduje, że ECU to wzbogaca/zubaża mieszankę i tak w kółko.

Po co ECU wzbogaca i zubaża w kółko mieszankę?
Skoro mógłby trzymać non stop lambdę = 1 (czyli stechiometryczny układ paliwo/powietrze).

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 cze 2020, 12:56

01-jest ubogo 0.9 bogato
i w tych granicach faluje
przynajmnie powinno a z twojej wypowiedzi jeszcze ktoś pomyśli że dobrze jak daje 1 volt <fujarka>

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 22 cze 2020, 13:24

W takim razie, ktoś wie, które to piny na wtyczce ? Sprawdzimy sam kabel.
Jeżeli ECU to raczej nie będzie chodzić o zimy lut ? czyli już samo sterowanie ? <hmm>

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 22 cze 2020, 13:43

Patrz po kolorach przewodów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl