części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] [SOLVED]Wymiana sondy bank1 sensor 1

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 22 cze 2020, 14:54

pepi pisze:01-jest ubogo 0.9 bogato
i w tych granicach faluje
przynajmnie powinno a z twojej wypowiedzi jeszcze ktoś pomyśli że dobrze jak daje 1 volt <fujarka>
pepi, przeczytaj jeszcze raz to co napisałem...

napisałem dla lambdy = 1 (jest to punkt stechiometryczny 14.7:1 dla Pb) nie napisałem, że
to napięcie sondy lambda

Doczytać: lambda = 1

O współczynniku lambda

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 22 cze 2020, 16:39

krisker pisze:Patrz po kolorach przewodów.
Tych kabli jest tam 1500 .
Interesuja mnie tylko kable z wtyki od lewej (chyba dłuższej) ? .

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 cze 2020, 17:40

sprawdz czy masz masę i czy zasilanie sygnał to czarny bo to jak się podtlenek biedoty zakłada to wiem
na razie kompa nie ruszaj
A jak tu będzie ok to sobie przepiptaj odpowiednie piny
No ja zrozumiałem tylko pytanie czy inni marekp750,

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 22 cze 2020, 17:48

pepi pisze:sprawdz czy masz masę i czy zasilanie sygnał to czarny bo to jak się podtlenek biedoty zakłada to wiem
na razie kompa nie ruszaj
A jak tu będzie ok to sobie przepiptaj odpowiednie piny
No ja zrozumiałem tylko pytanie czy inni marekp750,
Ok tylko się zastanawiam, jak najlepiej to sprawdzić <hmm>
Szary kabel to masa, czarny sygnał, a białe to grzałka

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 cze 2020, 20:49


Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 23 cze 2020, 13:17

Akurat ten filmik mi raczej nie pomoże, koleś nie mówi o tym jak sprawdzić mase, czy jest dobra :P

Zastanawiam się czy nie zmasować go do obudowy auta . <hmm>

A jeżeli pytasz, co jest na wtyczce, to tak samo jak pokazuje vcds . Napięcia na wyłączonym silniku są takie same po jednej i drugiej stronie. Na odpalonym też , z wyjatkiem kabla sygnałowego tam wartości jest stała bądź minimalnie się zmienia. natomiast po drugiej stronie sinusoida jest elegancka

Ten błąd też się skądś bierze
17521 - Zespół 1 sonda 1
P1113 - 35-00 - rezystancja wewnętrzna za duża

[ Dodano: 2020-06-23, 13:17 ]
marekp750 pisze:
Lechu pisze:Dobra, zwrot akcji .

Podłączyliśmy sondy naprzemian. i w dalszym ciągu bank1 ma brak aktywności. Mało tego, jak sonda zupełnie jest odłączona, to napięcie jest 0,44V mimo, że nic nie jest wpięte. (VCDS grupa 033)
Jak masz odłączoną sondę lambda to na kablu sygnałowym idącym do/z ECU ma być coś w okolicach 0.44V. Czyli to jest OK. ECU daje napięcie dla stanu Lambdy = 1.

Po tym także można poznać czy kabel, złącza są OK (dla sygnału). Jak nie ma napięcia to masz przerwę lub uwalone ECU.

ECU i sonda lambda tworzą układ samosterujący. Sam ECU nie jest w stanie wzbogacać/zubażać mieszanki (po odłączeniu sondy ustawia się w trybie 0.44V czyli lambda 1). Dopiero właściwy sygnał z sondy lambda (mówiący o ilości tlenu w spalinach) powoduje, że ECU to wzbogaca/zubaża mieszankę i tak w kółko.

Po co ECU wzbogaca i zubaża w kółko mieszankę?
Skoro mógłby trzymać non stop lambdę = 1 (czyli stechiometryczny układ paliwo/powietrze).
Czyli tak, 0,44 V jest prawidłowe, to mam rozumieć, że później napięcie od Ecu znika ? Sonda ma wartości stałe, nie faluje .

Jak ją zamontowałem i podłączyłem (kolejną nówkę) odpaliłem silnik, sprawdzałem, zakresy się zmieniały w zależności od temp silnika.

Zakresy jakie zapamiętałem

0,77 - 0,50
0,640 - 0,46
0,570 - 0.46

im cieplej tym bardziej constans . <bezradny> NIe zeszła poniżej 0,44 , a rzadko wychodziła poza 1V

Jak zamieniliśmy stronami (czyli podłączyłem sondę z bank1 do wtyki bank2), to wartości były wysokie (bogato), ale zakres był 0,78 - 0.10 . Nie trzymałem go długo z tak podłączonymi sondami, bo sobie nie radził za dawkowaniem, wiadomo . Natomiast sonda z bank2 podłączona do bank1 też dawała wartości constans (brak falowania)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 cze 2020, 15:56

jak zamieniłes stronami to auto odwrotnie korygowało
jaki gaz masz ? masz możliwość podejrzenia sąd bez niego ?
bo tak na logikę jeśli dołu nie ma na lambdzie to coś zawsze podlewa auto nie jest w stanie tego skorygować

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 23 cze 2020, 21:18

W sensie , żeby odłączyć zupełnie sterowanie od LPG bo podejrzewasz, że magiki się wpieli w instalację . ???

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 24 cze 2020, 07:15

A masz podgląd na sondy w programie LPG? Jeśli tak, to zauważyłem, że trochę inaczej może być pokazywana wartość sond. Lepiej patrzeć w VAGu, a sondy zdecydowanie odpiąć od instalacji LPG (w celach testowych, bo ogólnie przydaje się podgląd do strojenia instalacji).

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 24 cze 2020, 12:58

Sprawdzam tylko w vcds,
Instalka BRC sequent P&P, mam do niech soft i kabel ale nie podglądałem.
krisker pisze: Lepiej patrzeć w VAGu, a sondy zdecydowanie odpiąć od instalacji LPG
Tak zamierzam zrobić, namierzyć te kable i posprawdzam przejścia .

Będę musiał tą instalkę elektryczną wypruć czy da się ją jakoś wyjąć ? Ilość kabli mnie przeraża <boisie>

Awatar użytkownika
krisker
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 653
Rejestracja: 28 lip 2015, 10:36
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: krisker » 24 cze 2020, 13:11

Kable mają swoje kolory (najczęściej po dwa) i nie jest to takie skomplikowane. Jak się wpinałem z instalacją do sond, to zerknąłem na kolor przewodów sygnałowych, znalazłem takie same przy wtyku kompa (nie powtarzają się) i tam się wpiąłem. U Ciebie wystarczy zerknąć gdzie się wpięto (fizycznie podłączony kabel do linii z sygnałem sond) i rozłączyć/rozlutować to połączenie.

Istnieje też możliwość, że nie wpinano się w ogóle w sondy (instalka przeważnie nie potrzebuje tych danych - służą tylko do podglądu).

Coś mi się w ELSIe schematy wysypały i nie podam Ci konkretnej barwy przewodu.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 cze 2020, 13:12

brc nie ma odczytu lambd
no chyba że jakieś nowe bo to moje które miałem nie miało i ja nie widziałem brc z podpiętymi lambdami

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 27 cze 2020, 13:35

I tak,

Piny we wtyczce to są 8 dolny i ten wyżej. (sygnał i masa) .
W wiązce nie ma wpięcia od LPG do sond.
Oporność od wtyczki ecu do wtyczki sondy 0,4 &#937; na każdym z tych ty kabli.
Nie ma przejścia pomiędzy tymi kablami
<bezradny>

CO teraz ? <boisie>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 28 cze 2020, 07:43

zamień lambdy stronami fizycznie
albo kup boszu i daj na tą stronę

Awatar użytkownika
Lechu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1139
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:27
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: Lechu » 28 cze 2020, 14:19

pepi pisze:albo kup boszu i daj na tą stronę
już 2 nowe sondy bosha dedykowane kupiłem i zakładałem , to samo, teraz może jakieś NGK czy delphi .
Zimny lut w ECU ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl