części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Wycieraczki nie działają

krzysztof1
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 10 paź 2015, 21:26
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: krzysztof1 » 06 lip 2020, 13:09

Witam,
Mnie też spotkała ta smutna awaria... <onie>
Nikomu nie życzę podobnej sytuacji ale jakby ktoś już jej doświadczył i chciałby samodzielnie naprawić to piszę jak to zrobić w 4.2 TDI. Jest to strasznie upierdliwa procedura która zajęła mi kilka godzin. Mam nadzieję, że komuś zaoszczędzę trochę czasu i nerwów:
0. Ponieważ będziemy rozłączali układ chłodzenia należy upewnić się, że silnik nie jest nagrzany. Inaczej grozi nam poparzenie!
1. Zdjąć ramiona wycieraczek
2. Zdjąć wszystkie plastikowe osłony z górnej części pod maską
3. Zdemontować filtr kabinowy i odkręcić 2 śruby trzymające podszybie
4. Zdemontować podszybie. Trzeba użyć sporej siły ciągnąc w górę i do przodu zaczynając z boku.
5. Odkręcić przednie lewe koło i zdemontować tylną część nadkola. Ukaże się nam między innymi dół zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego.
6. Odłączyć wtyczkę od czujnika poziomu płynu chłodzącego oraz wąż (zlać płyn do czystego naczynia)
7. Od góry odkręcić zbiornik (1 śruba) i wyciągnąć go. Można położyć go gdzieś z przodu na silniku jeśli nie chcemy odłączać węża odpowietrzającego znajdującego się o góry zbiornika.
8. Demontujemy plastikowa obudowę znajdującą się pod zbiornikiem (3 śruby)
9. Na tym etapie mamy widoczny cały mechanizm wycieraczek więc odkręcamy go (3 śruby) oraz rozłączamy wiązkę elektryczną.
10. Odkręcamy aluminiowy element ze środka podszybia do którego przykręcony był mechanizm wycieraczek (4 śruby gwizdki i 4 normalne)
11. Wyjmujemy mechanizm <chura>
12. Zdejmujemy plastikowe osłonki z osi wycieraczek, demontujemy półpierścienie, podkładki, uszczelki i zaczynamy zabawę z wyciąganiem trzpieni. Próbujemy nimi kręcić wyciągając jednocześnie. Możemy próbować je delikatnie wybić. W moim przypadku jedna strona wyszła właściwie bez problemu. Z drugą walczyłem długo próbując ją rozruszać i mm po mm kręcąc wyciągałem.
12. Wyczyścić trzpienie oraz tuleje wewnątrz papierem ściernym do uzyskania gładkiej powierzchni. Przemyć oczyszczone powierzchnie benzyną ekstrakcyjną.
13. Nasmarować trzpienie, wcisnąć smar do tulei, zmontować mechanizm, sprawdzić czy lekko się obraca.
14. Teraz tylko należy samochód poskładać do kupy i można cieszyć się sprawnymi wycieraczkami! <chura>

Awatar użytkownika
psg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 234
Rejestracja: 11 sie 2011, 10:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: psg » 20 sie 2023, 00:54

u mnie w D3 TDI 4.2 FL BVN-2008 można było unieść zbiorniczek z płynem na tyle wysoko że spokojnie można dojść do ostatniej trzeciej śruby która trzyma tą czarną osłonę w której siedzi zbiorniczek, zdjęcie poniżej

a może ktoś z kolegów ma numer mechanizmu z wersji UK (anglik) chodzi o możliwość przełożenia trzpienia lewej strony (kierowcy) bo pasuje od mechanizmu z anglika a często ten trzpień ma już tak duże wżery że obracając się wewnątrz tulejki sam ją sobie skrobie robiąc proszek który potem zaciera nam mechanizm

ktoś też na forum pisał że można wymienić tulejki, kupił takie z brązu wymiary miały fi-15 zewnętrzny i fi-12 wewnętrzny

no i jeszcze dla potomnych w kwestii smaru jaki należy dać do tulei oraz na trzpienie:
czy smar miedziany (np CU800 w sprayu z wurth'a) bo w zasadzie to tulejka ma podobny składnik
czy jednak smar ceramiczny (np cera tec od textara lub CX80) jaki się czasem daje na prowadnice czy jarzmo przy zaciskach hamulców,
czy smar biały jak wurth hsw-100 bo jest przecież na zawiasy, a może smar litowy itd... ot taki dylemat bo jakiś smar warto dać i to taki który dłuuugo by działał

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl