Witam, głowiłem się kiedyś dlaczego mam tak długie przełożenia w S8, tzn. na 1 biegu idzie do 80 khm, 2 - 135 kmh, 3 - 200 kmh itp. Spisałem numery tylnego mostu - EUS 27079. Ku mojemu zdziwieniu na różnych aukcjach był to dyfer od 2.5 TDI... Nie lubie maniany, więc zamówiłem używany od S8 FL - EUU 270401. Po wstawieniu auto drga już od startu, czuć że coś w napędzie nie gra jak powinno. Szczególnie na małych prędkościach obrotowych. Podczas jazdy również. Wcześniej to grało wszystko. Okazało się, że wał wymaga regeneracji, krzyżak miał spory luz, przeguby też. Mam nową podpore, 2 przeguby Spidana, nowy krzyżak, wyważony wał. Drgania są dalej, przy starcie auto się zachowuje coś jak w momencie gdy w gre wchodzi kontrola trakcji, takie drgania czuć z napędu. Powyżej 3 tyś obrotów robi się normalnie. Prędkości na danych biegach są praktycznie takie same.
Czy ktoś ma jakąś rozpiskę jakie są przełożenia danych dyfrów? Muszę podnieść auto i spisać numery skrzyni biegów, nie zdziwie się, jak też nie jest z tego modelu. Czy niedopasowane do siebie przełożenia skrzyni i tylnego mostu mogą dawać takie objawy? Bo zastanawiam się czy nie wrócić do "dieslowskiego" dyfra...
[S8 D2 01 FL] Wymiana tylnego dyferencjału na inny
Re: [S8 D2 01 FL] Wymiana tylnego dyferencjału na inny
Tak i najpewniej to właśnie zrobiłeś - włożyłeś dyfer o innym przełożeniu niż ma skrzynia. Wróć do poprzedniego dyfra, bo rozwalisz sobie napęd.Sac pisze:Czy niedopasowane do siebie przełożenia skrzyni i tylnego mostu mogą dawać takie objawy?
Kod oryginalnego dyfra i skrzyni będzie na wlepce we wnęce koła zapasowego.
http://www.mediafire.com/file/fxbi93kc3 ... y.pdf/file
http://www.mediafire.com/file/9963eg055 ... L.pdf/file
Four rings to rule them all
Jutro zajrzę pod auto i sprawdzę numery skrzyni. Wg oznaczeń na dyfrach i tabeli kodów, którą kolega tutaj podesłał to miałem 37:10 a wstawiłem 37:9
EDIT: z kanału nigdzie nie widzę tych oznaczeń. Tylko nr obudowy dekla i takie tam.
A propo dyfra od 2.5 TDI, są jakieś różnice w tylnych dyfrach montowanych w S8? Moja jeździła na EUS ale to chyba od TDI. Jak to się ma chociażby do momentów obrotowych czyli 430 Nm 4.2 vs 310-370 Nm w 2.5d, o mocy nie wspominając? Może taka konfiguracja zostać?
EDIT 2: na skrzyni brakuje tabliczki znamionowej, komputery niestety nie pokazują jej kodu.
EDIT: z kanału nigdzie nie widzę tych oznaczeń. Tylko nr obudowy dekla i takie tam.
A propo dyfra od 2.5 TDI, są jakieś różnice w tylnych dyfrach montowanych w S8? Moja jeździła na EUS ale to chyba od TDI. Jak to się ma chociażby do momentów obrotowych czyli 430 Nm 4.2 vs 310-370 Nm w 2.5d, o mocy nie wspominając? Może taka konfiguracja zostać?
EDIT 2: na skrzyni brakuje tabliczki znamionowej, komputery niestety nie pokazują jej kodu.