zalezy gdzie mierzone... w gniezdzie zapalniczki po ogarnieciu elektryki mam 14.2 - 14.5
na akku będzie o,1 - 0,2 więcej
![]() |
![]() |
[D3 ALL ] Kodowanie Akumulatora AGM w D3
Panowie mam aku AGM 92Ah 860A z 2009 roku i zaczyna pomału umierać. Nie wiem co jest zakodowane lecz przypuszczam ,że poprzedni właściciel coś wymodził z akumulatorami bo co aku z 2009 roku robi w aucie z 2007 roku ?
MMI pokazuje cały czas 100% . Dziwne to jest bo jak go naładuję do full ładowarką to po uśpieniu auta pokazuje 12,4 V a po otwarciu samych drzwi napięcie spada do 12V. W momencie rozruchu napięcie spada do 9.5V a po odpaleniu prąd ładowania na klemach wynosi 14,6V-14,7V. Jak by miał nawet 11,8 V to MMI też pokazuje 100%
Będę chciał kupić aku zwykły 110 Ah.
Czy czasem dla aku AGM nie powinno być wyższe napięcie ładowania właśnie te 14,7V tak jak mam teraz a po zamontowaniu zwykłego powinno troszkę być mniejsze ?
W sprawach elektroniki nie jestem gwiazdą, więc proszę mieć do mnie wyrozumiałość
[ Dodano: 2020-11-08, 23:43 ]
Panowie ,kupiłem zwykły akumulator 110Ah 950a który został zakodowany jako Varta 110Ah i kodowanie poprawnie przyjął. Poprzedni był AGM ale i tak jego numery BEM Code nie pasowały do tych które pokazywał vcds. Auto jest przywiezione wiosną z De więc Niemcy coś poknocili.
Jedna sprawa która mnie tylko zastanawia to prąd ładowania . Napięcie ładowania mierzone miernikiem na aku to 14.6V-14.7V .
Elektronik który kodował mi akumulator mówił ,że Vag pokazuje napięcie ładowania 14.5V a zadane jest 15V cokolwiek to znaczy. Natężenie ładowania VAG pokazuje 5 - 7 Amper ,a stan naładowania akumulatora 100%
Nie jestem za pan brat z prądem więc proszę mi powiedzieć ,czy nie jest to czasem za duże napięcie ładowania ?
Czy wszystko jest poprawnie ?
MMI pokazuje cały czas 100% . Dziwne to jest bo jak go naładuję do full ładowarką to po uśpieniu auta pokazuje 12,4 V a po otwarciu samych drzwi napięcie spada do 12V. W momencie rozruchu napięcie spada do 9.5V a po odpaleniu prąd ładowania na klemach wynosi 14,6V-14,7V. Jak by miał nawet 11,8 V to MMI też pokazuje 100%

Będę chciał kupić aku zwykły 110 Ah.
Czy czasem dla aku AGM nie powinno być wyższe napięcie ładowania właśnie te 14,7V tak jak mam teraz a po zamontowaniu zwykłego powinno troszkę być mniejsze ?
W sprawach elektroniki nie jestem gwiazdą, więc proszę mieć do mnie wyrozumiałość

[ Dodano: 2020-11-08, 23:43 ]
Panowie ,kupiłem zwykły akumulator 110Ah 950a który został zakodowany jako Varta 110Ah i kodowanie poprawnie przyjął. Poprzedni był AGM ale i tak jego numery BEM Code nie pasowały do tych które pokazywał vcds. Auto jest przywiezione wiosną z De więc Niemcy coś poknocili.
Jedna sprawa która mnie tylko zastanawia to prąd ładowania . Napięcie ładowania mierzone miernikiem na aku to 14.6V-14.7V .
Elektronik który kodował mi akumulator mówił ,że Vag pokazuje napięcie ładowania 14.5V a zadane jest 15V cokolwiek to znaczy. Natężenie ładowania VAG pokazuje 5 - 7 Amper ,a stan naładowania akumulatora 100%
Nie jestem za pan brat z prądem więc proszę mi powiedzieć ,czy nie jest to czasem za duże napięcie ładowania ?
Czy wszystko jest poprawnie ?