części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S8 D2 98 LPG ] Gruszka podciśnienia nie pracuje.

kacper20197
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 18 lut 2020, 19:39
Lokalizacja: Reszel

[S8 D2 98 LPG ] Gruszka podciśnienia nie pracuje.

Post autor: kacper20197 » 09 lis 2020, 18:55

Witam serdecznie. Dzisiaj spotkałem się całkiem przypadkowo z posiadaczem A8 D2, troszkę pogadaliśmy, poobczajaliśmy i kolega zwrócił uwagę na problem, który u siebie nie dawno rozwiązywał. Mianowicie chodzi o gruszkę podciśnienia.

U mnie zdaje się ona w ogóle nie pracować. Po odpaleniu nie zasysa się, jak ma to miejsce u kolegi, co więcej przy wyższych obrotach także nic się z nią nie dzieje. Przy schodzeniu z obrotów, prawie przy samym dole lekko drgnie do środka, po czym wraca do pierwotnego stanu.

U kolegi natomiast po odpaleniu natychmiastowo zasysają się dwie gruszki (kolega ma A8 D2 4.2 POLIFT), ja mam jedną, ale być może przedlifty tak mają. Próbowaliśmy przepinać kostkę (element w zielonym kółku) jednakże bez skutku. U kolegi pomogła wymiana łap zaciskających z plastikowych na metalowe, u mnie już przeprowadzono taką modyfikację wcześniej, bo łapa jest metalowa.

Poza tym mam do czynienia z objawami niedziałającej gruszki, czyli auto wolno się zbiera z obrotów, trzeba mu nieraz odpuścić gazu i gwałtownie wcisnąć, żeby przyspieszało. Przy wyższych obrotach nie ma najmniejszych problemu. Jakieś pourywane kable od kostki, czy coś? Ma ktoś jakieś typy, od czego tu zacząć? Na przewodach w ogóle nie ma żadnego ciśnienia.

LEGENDA

KÓŁKO - GRUSZKA

KÓŁKO - KOSTKA

KÓŁKO - MIEJSCE, W KTÓRYM U KOLEGI ZNAJDUJE SIĘ DRUGA GRUSZKA.

Obrazek

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 09 lis 2020, 20:03

W preFL gruszka zasysa się powyżej 4-4.5tys obrotów. Steruje tym sterownik silnika przez zaworek z czarną wtyczką. Zaworek z szarą wtyczką jest od systemu napowietrzania wtrysków benzyny.
kacper20197 pisze:Poza tym mam do czynienia z objawami niedziałającej gruszki, czyli auto wolno się zbiera z obrotów, trzeba mu nieraz odpuścić gazu i gwałtownie wcisnąć, żeby przyspieszało.
Może być już wytarty potencjometr w czujniku położenia przepustnicy - podpiąć się interfejsem i sprawdzić w blokach pomiarowych czy TB Angle zmienia się płynnie przy powolnym wciskaniu gazu. Ewentualnie miernikiem uniwersalnym, bezpośrednio na pinach czujnika, sprawdzić czy rezystancja zmienia się bez skoków.
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl