![]() |
![]() |
![]() |
[D2 96 3.7PB ] Silnik gaśnie pod obciążeniem
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
[D2 96 3.7PB ] Silnik gaśnie pod obciążeniem
Przede wszystkim auto bez gazu.
Problem jest następujący:
01196 - engine-transmission data bus 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Kiedy tak się dzieje? Ciężko znaleźć jakiś wspólny punkt. Chociaż w ponad 3/4 wypadków zdarzyło się to gdy samochód jechał pod strome wzniesienie (mocniej wciśnięty pedał gazu) lub też jechał z przepustnicą otwartą na max.
Objaw taki, że robi 'jeb', skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, silnik gaśnie. Stacyjka na 0, zapala normalnie, skrzynia pracuje w normalnym trybie. Raz zdarzyło się tylko, że została w trybie awaryjnym i trzeba było skasować błąd ręcznie. Dzieje się to zarówno w trybie D jak i w pozycji do ręcznej zmiany biegów.
Ostatnio niestety problem przybrał poważniejszy obrót, bo na autostradzie autko postanowiło zrobić jw pięć razy na odcinku jakichś 2km i tu już gaz w podłodze nie był. W międzyczasie 2 razy odpaliło z rozpędu ze skrzynią pozostającą w trybie awaryjnym. Po czym po ostatnim odpaliło jak gdyby nigdy nic i zrobiło następne 200km bez żadnego problemu.
Od razu zaznaczę, że został wymieniony przepływomierz na na pewno sprawny (jeździ na nim inna seta i jeździ) i sprawdzone złącze na wejściu do skrzyni a ECU i skrzynka w nogach nie pływają w wodzie.
Jako że wg mnie to problem na jakieś 95% elektryczny pytanie co wymieniać? Bo tak, gdyby to był ECU silnika bądź skrzyni to działo by się to raczej niezależnie od wszystkiego. Skłaniam się ku:
1) coś z instalacją
2) coś z elektryczną częścią przepustnicy
3) coś z czujnikiem obrotów w skrzyni (ale tu chyba powinno wywalić błąd)
4) zdychająca mechatronika (ktoś miał podobne problemy i to mu zasugerowano)
5) w nawiązaniu do punktu 1, gubi się zasilanie ECU (tylko dlaczego w takich a nie innych okolicznościach).
6) ECU kończą swój żywot (i tu miałbym prośbę, ma ktoś rozpiskę który sterownik pomimo innej numeracji podejdzie do silnika 4D0907557A, skrzyni 4D0927156L).
Problem jest następujący:
01196 - engine-transmission data bus 27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Kiedy tak się dzieje? Ciężko znaleźć jakiś wspólny punkt. Chociaż w ponad 3/4 wypadków zdarzyło się to gdy samochód jechał pod strome wzniesienie (mocniej wciśnięty pedał gazu) lub też jechał z przepustnicą otwartą na max.
Objaw taki, że robi 'jeb', skrzynia wchodzi w tryb awaryjny, silnik gaśnie. Stacyjka na 0, zapala normalnie, skrzynia pracuje w normalnym trybie. Raz zdarzyło się tylko, że została w trybie awaryjnym i trzeba było skasować błąd ręcznie. Dzieje się to zarówno w trybie D jak i w pozycji do ręcznej zmiany biegów.
Ostatnio niestety problem przybrał poważniejszy obrót, bo na autostradzie autko postanowiło zrobić jw pięć razy na odcinku jakichś 2km i tu już gaz w podłodze nie był. W międzyczasie 2 razy odpaliło z rozpędu ze skrzynią pozostającą w trybie awaryjnym. Po czym po ostatnim odpaliło jak gdyby nigdy nic i zrobiło następne 200km bez żadnego problemu.
Od razu zaznaczę, że został wymieniony przepływomierz na na pewno sprawny (jeździ na nim inna seta i jeździ) i sprawdzone złącze na wejściu do skrzyni a ECU i skrzynka w nogach nie pływają w wodzie.
Jako że wg mnie to problem na jakieś 95% elektryczny pytanie co wymieniać? Bo tak, gdyby to był ECU silnika bądź skrzyni to działo by się to raczej niezależnie od wszystkiego. Skłaniam się ku:
1) coś z instalacją
2) coś z elektryczną częścią przepustnicy
3) coś z czujnikiem obrotów w skrzyni (ale tu chyba powinno wywalić błąd)
4) zdychająca mechatronika (ktoś miał podobne problemy i to mu zasugerowano)
5) w nawiązaniu do punktu 1, gubi się zasilanie ECU (tylko dlaczego w takich a nie innych okolicznościach).
6) ECU kończą swój żywot (i tu miałbym prośbę, ma ktoś rozpiskę który sterownik pomimo innej numeracji podejdzie do silnika 4D0907557A, skrzyni 4D0927156L).
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Pepek, łącznie zmieniany 1 raz.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Skłaniam się ku padającemu sterownikowi, bo gdyby to był problem z masą to obciążenie silnika nie powinno mieć tu nic do rzeczy. Niemniej pytanie odnośnie zamienników sterowników pozostaje otwarte, bo na razie mi się nie uśmiecha robić kolejnych inwestycji w trupa.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Z 3.7 był jeszcze stosowany 4D0907557Q, ale dopiero od kwietnia 97r. Sprzętowo jest taki sam jak 4D0907557A, ale program się mocno różni. Nie wiem czy nie właśnie w kwestii komunikacji ze sterownikiem skrzyni. Najbezpieczniej wymienić na taki, jak masz teraz.
[ Dodano: 2020-11-20, 15:29 ]
A tak jeszcze mniej oczywiście - nie masz do kluczyka doczepionego jakiegoś ciężkiego breloczka / innych kluczy? Stacyjka może jest już wyrobiona i przy depnięciu się to buja i rozłącza prąd?
[ Dodano: 2020-11-20, 15:29 ]
A tak jeszcze mniej oczywiście - nie masz do kluczyka doczepionego jakiegoś ciężkiego breloczka / innych kluczy? Stacyjka może jest już wyrobiona i przy depnięciu się to buja i rozłącza prąd?
Four rings to rule them all
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Jest sam klucz. Też o tym myślałem, ale ciężko mi się zebrać do wymiany kostki. Niemniej miałem sytuację gdzie podczas jazdy odcięło całkowicie zasilanie ale w taki sposób, że zresetowało deskę i zablokowało radio czyli jakby uwaliło głównego plusa. Tyle, że jak sobie rozczytałem schemat przez stacyjkę raczej nic takiego nie idzie co by trzymało choćby pamięć licznika.
Może spróbuję w tym kierunku. Nie jest to jakiś kolosalny koszt.
Może spróbuję w tym kierunku. Nie jest to jakiś kolosalny koszt.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Sprawdź główne zasilanie wszystkich ecu, czarna kostka w komorze z komputerami a tego, kto zaprojektował to połączenie to zatłuc jedynie.
Cieniutkie złącze rurkowe, które zasila całą elektrykę auta.
U mnie się utleniło i nie raz jak mocniej dotknąłem tych kabli to zasilanie całe padało. Z 3 miesiące sporadycznie to mi się zdarzało, że nie łączyło.
Zrobiłem obejście i dałem tam ori łącznik z bmw normalnie oczkowe konektory skręcone śrubą i obudowane, żeby się nie zwarło.
Błędu z tego brak, bo ecu nic nie rejestrują z tego powodu, że nie mają zasilania.
Cieniutkie złącze rurkowe, które zasila całą elektrykę auta.
U mnie się utleniło i nie raz jak mocniej dotknąłem tych kabli to zasilanie całe padało. Z 3 miesiące sporadycznie to mi się zdarzało, że nie łączyło.
Zrobiłem obejście i dałem tam ori łącznik z bmw normalnie oczkowe konektory skręcone śrubą i obudowane, żeby się nie zwarło.
Błędu z tego brak, bo ecu nic nie rejestrują z tego powodu, że nie mają zasilania.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Tam już też byłem. I ktoś przede mną też, bo jest wstawiona w tym miejscu wiązka naprawcza tylko na pinie który zasila ECU. Jak sobie to mierzyłem to spadków nie było, ale może masz rację i trzeba będzie i to przeprojektować.
[ Dodano: 2020-11-22, 23:25 ]
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy. Czy immobiliser blokuje ECU tylko w momencie uruchamiania silnika czy cały czas sobie kontroluje obecność klucza z transponderem i może unieruchomić samochód podczas jazdy jednocześnie nie zapisując błędu immo? Wiem, że te auta mają problem z antenami/ich wiązkami i to by też mogło wskazywać na takie anomalie.
[ Dodano: 2020-11-22, 23:25 ]
Jeszcze jedna rzecz mi przyszła do głowy. Czy immobiliser blokuje ECU tylko w momencie uruchamiania silnika czy cały czas sobie kontroluje obecność klucza z transponderem i może unieruchomić samochód podczas jazdy jednocześnie nie zapisując błędu immo? Wiem, że te auta mają problem z antenami/ich wiązkami i to by też mogło wskazywać na takie anomalie.
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
Kostkę wymieniłem, tradycyjnie rozwalona jak to w w D2 bywa, ale pociągnę sobie ten temat, bo frapuje mnie jeszcze jedna rzecz, a w schemacie nie mogę się odnaleźć. Otóż co odpowiada za podtrzymanie pamięci radia i jednocześnie zegarów (zegarka i przebiegu dziennego) i generalnie odcięcie prądu w całym samochodzie łącznie z zasilaniem dla ECU. Już wiem, że to na pewno nie jest stacyjka, jak podejrzewałem w temacie. Wydaje mi się, że to będzie któraś 30 w nogach pasażera. Tylko która?
[ Dodano: 2020-12-29, 22:29 ]
Trzy tygodnie od wymiany kostki i fura ani razu nie zgasła
Tak że problem chyba rozwiązany.
[ Dodano: 2020-12-29, 22:29 ]
Trzy tygodnie od wymiany kostki i fura ani razu nie zgasła

Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
https://images90.fotosik.pl/457/239c6d780bea6eff.jpgUkaniu pisze:Wydawało mi się, że wszędzie byłem ale tego złącza nie widziałem.
Gdzie ono jest?
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Kolorowe to fakt , ale ciebie akurat interesuje te czarne bo tam idzie bodajże plus i masa i coś jeszcze chyba, 5 kabli z tego co pamiętam . Łatwo je się wypina , wyciągniesz piny to możesz je dobrze soczyście i poskładać na wazelinę . Chociaż ja po 4 razie jak rozkręcałem na parkingu puszkę ECU żeby rozruszać to wywaliłem te łączenie i dałem coś normalnego jak na prąd który tam idzie.