[inne ] A6 C6 stłuczka AirBag
[inne ] A6 C6 stłuczka AirBag
Witajcie. Nie wiem czy w dobrym dziale, ale mam pytanie tym razem nie związane z A8 Kolega też posiada od ponad roku A6 C6, miał on bliskie spotkanie z zaspą, wystrzeliły poduchy (kierownica + pasażer) czyli decha do wymiany no i napinacze pasów przód też. Był rzeczoznawca, wypłacili kaskę no i trzeba auto zrobić. Tylko teraz kazał zapytać, czy są tam jakieś moduły, sensory, czujniki które też trzeba wymienić? Słyszałem, że trzeba zresetować moduł AirBag, czy to prawda? I czy jest coś jeszcze na rzeczy. Co do tego modułu (jeżeli trzeba go resetować) to VCDS da radę czy potrzebny fachowiec?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2015, 00:25 przez SamackA8, łącznie zmieniany 1 raz.
Jasne tylko nie jest łatwo o taki bo:SamackA8 pisze:aro51, e to już zamiast regenerować to wolelibyśmy kupić sprawny nieregenerowany
a) auta na czesci to najczesciej powypadkowe i sterowniki takie same jak Wasz
b) jesli niepowypadkowy to czesto zawiniety nie wiem jak z ochrona komponentu bo jesli ster ja posiada to dodatkowa wizyta w serwisie dodatkowe 200zl i nie mozesz pojechac z modulem pochodzacym z auta kradzionego ( patrz wyzej )
c) nie wiem konkretnie jak w a6 c6 , ale w kilkunastu innych autach wymieniajac taki sterownik musisz dopasowac go z auta konkretnie z taka sama iloscia AIRBAG, ale nie wiem jak w a6 moze sie koduje.
Naprawa sterownika to nic strasznego, w nim poprostu zapisuje sie blad z wypadku ktory trzeba wykasowac, a da sie tylko za posrednictwem specjalnego sprzetu np
http://allegro.pl/kasownik-vw-audi-vag- ... 98805.html
OK dzięki, czyli jak urządzenie wcale dużo nie kosztuje, to u fachowca ta usługa nie powinna być droga? No i jeszcze jedno pytanie bo kolega będzie sobie to robił sam, wszystko już zakupił (decha z poduszką, poduszka kierownicy i 2 napinacze pasów przednich foteli) to czy najpierw ma wszystko podłączyć i poskładać, a później udać się do fachowca na skasowanie, czy może coś wystrzelić jak podłączy nową poduszkę i pasy, dlatego przed podłączeniem ma jechać do fachowca?
Kasowanie sterownika kosztuje przewaznie 100zł, nie zawsze idzie przez złacze diagnostyczne, czasem potrzebują sterownik fizycznie w ręku. Mysle, ze duzo zalezy od sprzetu jaki dana firma posiada. Osobiscie nie spotkalem sie z sytuacjami , zeby sterownik z crash data wystrzelil zamontowane nowe AIRBAGI , ale zalecam szczegolna ostroznosc. Proponuje sterownik zregenerowac przed montazem podpinaniem poduszek, z pewnoscia mniejsze ryzyko, ze cos pojdzie nie tak, a kolega bedzie mogl po podlaczeniu testera diagnostycznego sprawdzic czy sterownik nie wykryl bledu czegos wiecej po za napinaczami i poduszkami. Czasem lubia sypnac sie takze czujki od wystrzalu, a to wszystko mozna sprawdzic po zregenerowaniu sterownika. Przed nie mozna sie z nim polaczyc wali bledami i dokonac ewentualnych dodatkowych zakupow.
Witam. Trochę odgrzeje kotleta, ale mam pytanie jedno do autora. Czy po naprawie auta było trzeba wymienić bezpiecznik pirotechniczny w bagażniku oraz czy silnik odpalał po wystrzale poduszek??
I pytanie do społeczności Czy w audi nie wiem czy każdym ale w tym konkretnym bezpiecznik pirotechniczny powinien odpalić za każdym razem kiedy wystrzelona zostaje poduszka czy nie koniecznie i zależy to od siły uderzenia.
I pytanie do społeczności Czy w audi nie wiem czy każdym ale w tym konkretnym bezpiecznik pirotechniczny powinien odpalić za każdym razem kiedy wystrzelona zostaje poduszka czy nie koniecznie i zależy to od siły uderzenia.