części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 3.0TDI ] Kilka pytań odnośnie użytkowania A8 D3

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

[D3 06 3.0TDI ] Kilka pytań odnośnie użytkowania A8 D3

Post autor: grechut » 27 gru 2020, 11:40

Witam,
nie wiem czy to właściwe miejsce ( w razie złego doboru , proszę o przeniesienie go we właściwe miejsce ).

1) Moje auto ma tylko zimówki i to 17 więc na lato będę się rozglądał za jakąś ładną 18/19. Myślałem coś w ten deseń LINK . ET30 nie będzie złe? 18 cali nie za małe?

2) Przy wymianie oleju w silniku, jeśli auto będzie na podnośniku to tryb zawieszenia trzeba zmienić, żeby miechów nie rozwalić? W ustawieniach MMI, która opcja za to odpowiada?

3) Wiem, że to kwestia indywidualna ale nigdzie w liście prac wykonywanych w ASO nie widziałem wymiany oleju w ASB. Auto ma nalatane 350k, więc pytanie czy jest sens to ruszać? Ogółem jestem jak najbardziej za wymianą ale jeśli to było robione wcześniej a tu taka zagwozdka. Skrzynia nie szarpie, biegi wchodzą idealnie.

Dzięki :)

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 27 gru 2020, 11:52

1. Nie będzie złe, ale do D3 wsadził bym minimum R19 żeby to wyglądało (R18 miałem w D3 na zimę, na lato R20). Opony z linku jednak są za małe.

2. Tryb podnośnikowy (jacking mode) -

3. Jak był serwisowany tylko w ASO to na pewno nie był wymieniany. Ja bym wymienił, ale z pełną procedurą ZFa zrobisz to podobno tylko w Niemczech u nich
Black Cars Matters

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: grechut » 27 gru 2020, 14:16

dice111 pisze:1. Nie będzie złe, ale do D3 wsadził bym minimum R19 żeby to wyglądało (R18 miałem w D3 na zimę, na lato R20). Opony z linku jednak są za małe.

2. Tryb podnośnikowy (jacking mode) -

3. Jak był serwisowany tylko w ASO to na pewno nie był wymieniany. Ja bym wymienił, ale z pełną procedurą ZFa zrobisz to podobno tylko w Niemczech u nich
Ad1. Teraz są 17 to dopiero komicznie wygląda :). A jak z ET? 30-35 będzie ok?

Ad2. Ok, dzięki. Wjeżdzam samochodem na podnośnik i przed samym podniesieniem włączam jacking mode i dopiero auto w górę? Czy mogę zrobić to wcześniej np. przed warszatem i dopiero później wjechać?

Ad3. No nie był wymieniany niestety, a wątpię żeby gość robił to na własną rękę bo nawet ze spalonymi żarówkami do ASO jeździł więc... A o jakiej procedure ZFa mówisz? Wymiana dynamiczna czy jak?

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 189
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 27 gru 2020, 16:45

Ad.2
Najlepiej przed warsztatem ale na podnośniku przed uniesieniem! też może być, wówczas kontrolka zawieszeniac jest pomarańczowa. Jeśli ustawisz zawieszenie w tryb podnośnika w domu i potem jedziesz do warsztatu to bez sensu bo podczas jazdy auto samo powróci w tryb jazdy czyli wyłączy tryb podnośnika.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 27 gru 2020, 17:27

1 - albo nie patrzeć na ET i iść potem w dystanse albo.. jeśli jest możliwość kupić z rożnym ET na tył i przód. 35 na pewno będzie ok i bliżej krawędzi błotnika z przodu niz z tyłu, ale.. reszta zależy tez od szerokości felgi.

2. Jw

3. Tak, w PL tez robią dynamiczną, tyle, że nie tak samo. U nas na forum robił to panton pisał w którymś z tematów na czym to polega, opowiadał mi tez na którymś ze spotów (nie pamiętam już, jak zerknie to podlinkuje albo napisze).
Black Cars Matters

grechut
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 47
Rejestracja: 18 lut 2016, 23:57
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: grechut » 27 gru 2020, 20:54

dice111 pisze:1 - albo nie patrzeć na ET i iść potem w dystanse albo.. jeśli jest możliwość kupić z rożnym ET na tył i przód. 35 na pewno będzie ok i bliżej krawędzi błotnika z przodu niz z tyłu, ale.. reszta zależy tez od szerokości felgi.

2. Jw

3. Tak, w PL tez robią dynamiczną, tyle, że nie tak samo. U nas na forum robił to panton pisał w którymś z tematów na czym to polega, opowiadał mi tez na którymś ze spotów (nie pamiętam już, jak zerknie to podlinkuje albo napisze).
Ok, jestem od dawna na forum ale nie kojarzę tej procedury od zf ;)

A co do szerokości felgi to jaka polecacie? I jak et35 na przód to et30 na tył?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl