Typowa usterka w 3.7, 4.2 i gdzie tam jeszcze ten przewód był.
Ścinamy na równo, gwintujemy pod M8:
https://images91.fotosik.pl/463/a8e58f6053f0e7d9.jpg
Króciec w tym wypadku zrobiony z tego co było pod ręką (element jakiegoś starego termostatu z Fiata czy Opla). Można również wykorzystać przewód miedziany 8mm. Wymiar części gwintowanej tak dobrany, by w całości wkręcił się w przewód. Część gdzie przychodzi przewód przelewu mogłaby być jakieś 0.5cm dłuższa i byłoby idealnie (ale że robiłem z tego co było to też ujdzie). Króciec wklejony na Dirko.
https://images92.fotosik.pl/464/40ec3dea988e7f98.jpg
https://images90.fotosik.pl/464/6836055f02024cc4.jpg
Efekt finalny:
https://images90.fotosik.pl/464/b984d9809a58bf64.jpg
![]() |
![]() |
![]() |
[D2] Naprawa przewodu układu chłodzenia
- Pepek
- Super Klubowicz
- Posty: 661
- Rejestracja: 29 maja 2016, 13:46
- Moje auto: S8 D5
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Cieszyn
[D2] Naprawa przewodu układu chłodzenia
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
- gtfan
- Super Klubowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
- Lokalizacja: Lublin
Ja króciec zrobiłem ze śruby M8 przewierconej na wylot + podwójny rowek na końcu, żeby wąż się nie zsunął. Marketowa klasa 5.8 łatwo się wierci. Rurka miedziana wklejona na silikon szybko się rozruszała i ciekło.
U mnie jeszcze samo to plastikowe gniazdo, które gwintujemy, się rozwulkanizowało i delikatnie się poci na łączeniu z gumą.
![Obrazek]()
U mnie jeszcze samo to plastikowe gniazdo, które gwintujemy, się rozwulkanizowało i delikatnie się poci na łączeniu z gumą.
Four rings to rule them all