Mam problem z wyciekiem z przedniego mechanizmu różnicowego chodzi o uszczelniacz znajdujący się wewnątrz mechanizmu różnicowego który uszczelnia wałek idący w stronę lewego koła . Przez ten wyciek olej pojawia mi się na połączeniu skrzyni z silnikiem na tych 2 otworach od spodu.
Czy do jego wymiany trzeba zrzucać skrzynię czy jest dostęp po wyjęciu mechanizmu różnicowego od strony koła .
[D3 05 4.2MPI/LPG ] Uszczelniacz przedniego mechanizmu róż
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Czy może ktoś potwierdzić, że idzie wymienić ten uszczelniacz bez demontażu skrzyni. Czy są jakieś problemy przy rozbieraniu mechanizmu różnicowego. Czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę?
[ Dodano: 2021-02-28, 23:37 ]
Sam odpowiem na powyższe pytanie. Można wymienić wewnętrzny uszczelniacz dyferencjału bez demontażu skrzyni. Operacja przebiega w następującej kolejności:
-przed podniesieniem auta odkręcamy śruby główne od przegubu lewej i prawej półosi
-zaczynamy z prawej strony auta od odkręcenia 3 śrub osłony prawej półosi
-następnie odkręcamy 6 śrub przegubu wewnętrznego i wyjmujemy prawą półoś
-demontujemy prawą flanszę półosi z dyferencjału
- następnie odkręcamy śruby obudowy dyferencjału i delikatnie odchylamy ją na dole w celu spuszczenia oleju
- jak olej spłynie wyjmujemy obudowę dyferencjału
- następnie wysuwamy cały dyferencjału na zewnątrz w stronę prawej podłużnicy
-teraz widać już końcówkę lewej flanszy półosi i nieszczęsny uszczelniacz
- przechodzimy na lewą stronę auta
-odkręcamy 3 śrubki osłony lewej półosi i ją demontujemy
-odkręcamy 6 śrub lewego przegubu wewnętrznego i demontujemy lewą półoś
-odkręcamy 3 śruby obudowy łożyska lewej flanszy półosi i wyciągamy ją na zewnątrz
- od strony lewej flanszy wkładamy nasadkę z przedłużką i wybijamy uszczelniacz w stronę prawej podłużnicy
-następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Do kompleksowej wymiany potrzeba 2 uszczelniacze ZF prawy i lewy , nową uszczelkę obudowy dyferencjału ZF, 1,2 litra oleju np: motyl gear 300 LS. Należy zwrócić uwagę że po wyjęciu dyferencjału ok 200 ml oleju znajduje się za jego obudową. Żeby go wypuścić trzeba ją odkręcić lub wysysarką wyssać pozostały za nią olej żeby go wymienić w całości. Operacja jest czasochłonna ale można ją wykonać samemu
[ Dodano: 2021-02-28, 23:37 ]
Sam odpowiem na powyższe pytanie. Można wymienić wewnętrzny uszczelniacz dyferencjału bez demontażu skrzyni. Operacja przebiega w następującej kolejności:
-przed podniesieniem auta odkręcamy śruby główne od przegubu lewej i prawej półosi
-zaczynamy z prawej strony auta od odkręcenia 3 śrub osłony prawej półosi
-następnie odkręcamy 6 śrub przegubu wewnętrznego i wyjmujemy prawą półoś
-demontujemy prawą flanszę półosi z dyferencjału
- następnie odkręcamy śruby obudowy dyferencjału i delikatnie odchylamy ją na dole w celu spuszczenia oleju
- jak olej spłynie wyjmujemy obudowę dyferencjału
- następnie wysuwamy cały dyferencjału na zewnątrz w stronę prawej podłużnicy
-teraz widać już końcówkę lewej flanszy półosi i nieszczęsny uszczelniacz
- przechodzimy na lewą stronę auta
-odkręcamy 3 śrubki osłony lewej półosi i ją demontujemy
-odkręcamy 6 śrub lewego przegubu wewnętrznego i demontujemy lewą półoś
-odkręcamy 3 śruby obudowy łożyska lewej flanszy półosi i wyciągamy ją na zewnątrz
- od strony lewej flanszy wkładamy nasadkę z przedłużką i wybijamy uszczelniacz w stronę prawej podłużnicy
-następnie składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Do kompleksowej wymiany potrzeba 2 uszczelniacze ZF prawy i lewy , nową uszczelkę obudowy dyferencjału ZF, 1,2 litra oleju np: motyl gear 300 LS. Należy zwrócić uwagę że po wyjęciu dyferencjału ok 200 ml oleju znajduje się za jego obudową. Żeby go wypuścić trzeba ją odkręcić lub wysysarką wyssać pozostały za nią olej żeby go wymienić w całości. Operacja jest czasochłonna ale można ją wykonać samemu
A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
-
- Forum Audi A8
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 maja 2019, 11:58
- Lokalizacja: Stargard