części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Duży pobór prądu, navi i moduł komfortu

halabalala
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 24 mar 2020, 22:08
Lokalizacja: Wrocław

[D3 ALL ] Duży pobór prądu, navi i moduł komfortu

Post autor: halabalala » 18 mar 2021, 03:57

Witam. Może ktoś się spotkał i miał podobny problem. Wiem że zbyt duży pobór prądu na postoju w A8 D3 to temat rzeka.

1.Sprawa, największy złodziej prądu.

Na postoju pobór prądu ponad 6A!

Po wyjęciu płyty od Navi 5A spada do 1.28A ale czasami znów próbuje czytać i wskakuje na 6A

Po wyjęciu bezpiecznika 5A od Navi, spada do 1.28A

Czy to oznacza uwalony napęd Navi, czy niekoniecznie i szukać z pętlą światłowodową, po kolei odłączając urządzenia i sprawdzać? Jeśli tak to co najpewniej? MMI?

2. Sprawa, następne dwa złodzieje prądu

Na postoju (po wyjęciu bezpiecznika od Navi) 1.28A

*skrzynka bezpieczników w bagażniku po prawej stronie, koło aku.

po wyjęciu bezpiecznika F6 (10A) spada do 0.12A
po wyjęciu bezpiecznika F5 (20A) spada do 0.03A czyli już prawidłowy pobór prądu

Wg. Elsy bezpieczniki F6 i F5 zabezpieczają moduł komfortu który jest nad aku oraz odpowiednio światła tył prawe i lewe.

Pytanie gdzie szukać złodzieja? W światłach czy raczej w module komfortu, może ktoś miał podobny przypadek.

ps. czy wg schematu z Elsy jestem w stanie dokładnie sprawdzić który obwód zabezpiecza dany bezpiecznik? Ze schematu widzę tylko że te F5 i F6 idą do modułu komfortu (w załączeniu fota) a z modułu idzie sporo rzeczy.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2021, 14:27 przez halabalala, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 mar 2021, 06:48

Tak to możliwe. Mi moduł komfortu wzbudzał jakimś cudem fotel. Moduł sam w sobie działał, ale nie spał.
Co do navi - to moze byc wszystko z infotainment (cos innego moze Ci ja wzbudzac, bo to działa w ringu), więc i tak jak nie masz sprawnej uzywki na podmiane, albo pętli to trzeba sprawdzac po kolei.
Schemat dobrze pokazuje, moduł jest w stanie wbudzic inne moduły przez co możesz mieć problem z prawodlowa diagnostyka. one czesto padaja, dlatego wcale by mnie nie zdziwiilo jakby byl "uwalony".
Black Cars Matters

halabalala
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 9
Rejestracja: 24 mar 2020, 22:08
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: halabalala » 18 mar 2021, 14:42

Jeśli chodzi o Navi to mam pętle i będę leciał po kolei i sprawdzał w takim razie co może wzbudzać. A co do modułu myślałem ze może uda mi się odnaleźć na schemacie ci dokladnie zabezpieczają te dwa bezpieczniki ale może faktycznie sam moduł uwalony.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6004
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 18 mar 2021, 18:43

Szczerze ? Wszystko z infotainment. Najczęściej jednak sam napęd, albo moduł MMI. W ELSIE masz osobna tabele dla poszczególnych roczników i ew wyposażenia za co odpowiada każdy z bezpieczników i przekaźników.
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl