Koledzy,
piszę do Was w nadziei, że ktoś mi pomoże znaleźć rozwiązanie.
Po kolei.
Wczoraj zostawiłem auto na parkingu tuż po tym, jak zaświeciła się kontrolka rezerwy. Włączyła się w normalnym momencie, tj. gdy wskazówka dotknęła czerwonego pola. Odpalam auto dzisiaj - wskazówka "leży", wskaźnik resztkowego przebiegu na poziomie 10km. Odpaliłem auto, zrobiłem łącznie 25km i pojechałem na stację. Dodam, że po przejechaniu 2-3km wskazanie pokazywało 0km zasięgu. Zatankowałem na stacji pod korek, weszło 80 litrów, więc zakładam, sugerując się instrukcją, że w zbiorniku było ca. 10litrów. Po zatankowaniu wskazówka nie dobiła do full tylko zatrzymała się na przedostatniej najmniejszej kresce. Po przejechaniu 2-3 km dobiła do full.
To historia z dzisiaj. Do tego jest jeszcze temat normalnej jazdy autem, gdy zapala się rezerwa. Otóż podczas jazdy z "normalną" prędkością na S-ce, czyli 120-130kmh zapala się rezerwa też w prawidłowym punkcie jeśli chodzi o wskaźnik, jednak zasięg pokazuje ca 60km, przy czy, podczas jazdy wskazówka schodzi w oczach by po 20-30 km osiągnąć poziom "pusty" czyli leży wskaźnik zasięgu pokazuje 0km a po zatankowaniu w zbiorniku zostaje ca 10 litrów jak wyżej.
Czy ktoś może mi powiedzieć o co chodzi? jak to ustawić, wyregulować, co wymienić, żeby faktycznie na rezerwie wyświetlacz pokazywał faktyczną wartość zasięgu, co przy takiej prędkości spalaniu powinno oscylować w okolicach 100-130km i żeby schodziło w sposób odzwierciedlający rzeczywistość? Z góry dziękuję za pomoc. Niby człowiek wie, że w zbiorniku jest paliwo, ale jak widzisz 0km zasięgu a do stacji jeszcze 40km to stresik się włącza.
Pozdrawiam Wszystkich
Jacek
[ Dodano: 2021-03-11, 22:36 ]
Nikt nie ma pomysłu?
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB ] Wskaźnik poziomu paliwa
[D2 00 4.2PB ] Wskaźnik poziomu paliwa
Ostatnio zmieniony 15 mar 2021, 00:09 przez jacksun, łącznie zmieniany 1 raz.
Marzenia się spełnia!
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
możesz bawić się w wymianę czujnika poziomu paliwa, są dwa na każdą stronę baku. Zasięgu nie zmienisz tak prosto. Nie wiem jak w benzynie ale w dieslu zasięg i spalanie było odwrotnie proporcjonalne do dawki paliwa. Po zwiększeniu dawki spalanie na komputerze spadało, a po zmniejszeniu rosło. Poza tym wskaźnik w liczniku działa z opóźnieniem plus musi przeliczyć poziom z obu czujników, gdzie przy niskim stanie dodatkowa pompa przelewa paliwo z lewej na prawą stronę.
Zacznij od wyciągnięcia pływaków i sprawdzenia czy ścieżki nie wytarły się. Można też zasymulować pracę pływaków. Albo przyszłościowo założyć UKP-PRO od reveltronics
Zacznij od wyciągnięcia pływaków i sprawdzenia czy ścieżki nie wytarły się. Można też zasymulować pracę pływaków. Albo przyszłościowo założyć UKP-PRO od reveltronics
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
No dobra, anomalii ciąg dalszy. Przedwczoraj zaparkowałem auto na równej ulicy, wskaźnik na granicy rezerwy, ale jeszcze się nie zapaliła. Wczoraj wsiadam do auta, żeby zaparkować gdzie indziej, rezerwa już się świeci a wskaźnik w połowie czerwonego pola i zasięg ca. 20km. Dzisiaj rano wsiadam do auta, wskaźnik leży na pusto, zasięg 0km. Pomyślałem sobie że może mi paliwo gdzieś ucieka, ale żadnych śladów na ulicy nie było. Jadę na stację i tankuję 78 litrów pod korek. Oczywiście po zatankowaniu wskazówka nie dobiła do full tylko zatrzymała się na przedostatniej podziałce. Da się coś z tym zrobić?
Marzenia się spełnia!
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin