Witam. Trafił mi sie klient u którego ceramika przód wyzioneła ducha. Jak wiemy nie jest to tania naprawa wiec (zamiennik Niemcy 3k Euro same tarcze). Dlatego jak wyglada sprawa swapu całego zestawu przód. Co polecacie? W jakich kwotach to wyglada. Co musze wymienić. Dzieki za informację.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p
.
![]() |
![]() |
[D3 04 W12/LPG ] Swap z ceramiki przód
[D3 04 W12/LPG ] Swap z ceramiki przód
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Arturzawa, łącznie zmieniany 2 razy.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
To zależy czy budżetowo czy jak. Opcji kilka:
- wymiana na zwykłe 385 na dwutłoku z S8 D3/W12
- wymiana na 380 z zaciskiem od D4 (z tym, że na przetoczonej tarczy z D3, obejdzie się bez podkładek a poza tym tańsza)
- wymiana na Brembo lub Akebono 6 tłok - tu od 375 po 400, czy nawet 420 z S4 B9, RS, S8 D4 itd
- dobranie coś zwykłego pod aktualny zacisk z ceramiki
W zależności na jaki zacisk z jarzmem się zdecydujesz ew wymiana czujników klocków i poprowadzenie przewodów, aha no i ew wymiana osłon tarcz jak wsadzisz cos wiekszego niz aktualne
- wymiana na zwykłe 385 na dwutłoku z S8 D3/W12
- wymiana na 380 z zaciskiem od D4 (z tym, że na przetoczonej tarczy z D3, obejdzie się bez podkładek a poza tym tańsza)
- wymiana na Brembo lub Akebono 6 tłok - tu od 375 po 400, czy nawet 420 z S4 B9, RS, S8 D4 itd
- dobranie coś zwykłego pod aktualny zacisk z ceramiki
W zależności na jaki zacisk z jarzmem się zdecydujesz ew wymiana czujników klocków i poprowadzenie przewodów, aha no i ew wymiana osłon tarcz jak wsadzisz cos wiekszego niz aktualne
Black Cars Matters
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Najpierw sprawdziłbym czy można wrzucić klasyczne tarcze i klocki do tego zacisku pod ceramikę - to by wyszło pewnie najtaniej. Jeśli się nie da, to sprzedając taki setup myślę spokojnie można iść w gruby 6 tłok (i to nowy), ale jak ma być tanio to pierwsze dwie opcje: szukać używanych zacisków z jarzmami z D3 pod 385, a jeśli taniej by się trafił zestaw z D4 (pod 380) to brać. Z używkami i tak ten problem, że trzeba w większości przypadków robić kompleksowa regenerację, ale sprzedając ta ceramikę jeszcze można zarobić. 

Black Cars Matters
Rozumiem zestaw pod 385 jarzma, zacisk wiadomo same tarcze i klocki. Pytanie przewody hamulcowe podejdą i czy piasty te same czy trzeba tez zmieniać bo nie wiem jaką kwote rzucać klientowi.
[ Dodano: 2021-03-24, 10:17 ]
Badź dobrać cos pod te zaciski tylko czy ktoś wie co podejdzie bez wiekszych modyfikacji.
[ Dodano: 2021-03-24, 10:17 ]
Badź dobrać cos pod te zaciski tylko czy ktoś wie co podejdzie bez wiekszych modyfikacji.

Rurka od przewodu do zacisku i przewód elastyczny inny. Elastyczny zaryzykował bym, ten sam bo to chodzi o 30mm różnicy długości. Pryz ceramice masz dłuższy to nie powinno być problemu, w drugą stronę mógłby być krótkawy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Podejdą. Jak zostaniesz przy zestawie z D3 to nawet wiązki czujników klocków (wtyczka) nie zmieniasz.Arturzawa pisze:Rozumiem zestaw pod 385 jarzma, zacisk wiadomo same tarcze i klocki. Pytanie przewody hamulcowe podejdą i czy piasty te same czy trzeba tez zmieniać bo nie wiem jaką kwote rzucać klientowi.
Poprzeglądaj katalogi online ATE, TRW, Textar tam masz zwymiarowane wszystko (380mm x 38mm) to porównasz, zapewne coś tam da się dobrać. Wątpię by ktoś robił cos takiego (albo przynajmniej chwalił się tutaj), zazwyczaj ludzie sprzedają całość i wrzucają inny setup jak chca sie pozbyc ceramiki zupełnie.Arturzawa pisze: Badź dobrać cos pod te zaciski tylko czy ktoś wie co podejdzie bez wiekszych modyfikacji.
Black Cars Matters