Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 W12/LPG ] Swap z ceramiki przód

Arturzawa
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2021, 19:19
Lokalizacja: Rybnik

[D3 04 W12/LPG ] Swap z ceramiki przód

Post autor: Arturzawa » 23 mar 2021, 19:31

Witam. Trafił mi sie klient u którego ceramika przód wyzioneła ducha. Jak wiemy nie jest to tania naprawa wiec (zamiennik Niemcy 3k Euro same tarcze). Dlatego jak wyglada sprawa swapu całego zestawu przód. Co polecacie? W jakich kwotach to wyglada. Co musze wymienić. Dzieki za informację.




<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Zanim dołączysz do klubu A8, p





.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Arturzawa, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 mar 2021, 20:38

To zależy czy budżetowo czy jak. Opcji kilka:
- wymiana na zwykłe 385 na dwutłoku z S8 D3/W12
- wymiana na 380 z zaciskiem od D4 (z tym, że na przetoczonej tarczy z D3, obejdzie się bez podkładek a poza tym tańsza)
- wymiana na Brembo lub Akebono 6 tłok - tu od 375 po 400, czy nawet 420 z S4 B9, RS, S8 D4 itd
- dobranie coś zwykłego pod aktualny zacisk z ceramiki

W zależności na jaki zacisk z jarzmem się zdecydujesz ew wymiana czujników klocków i poprowadzenie przewodów, aha no i ew wymiana osłon tarcz jak wsadzisz cos wiekszego niz aktualne
Black Cars Matters

Arturzawa
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2021, 19:19
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Arturzawa » 24 mar 2021, 08:24

Budżetowo ktora opcja najlepsza ?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 mar 2021, 09:25

Najpierw sprawdziłbym czy można wrzucić klasyczne tarcze i klocki do tego zacisku pod ceramikę - to by wyszło pewnie najtaniej. Jeśli się nie da, to sprzedając taki setup myślę spokojnie można iść w gruby 6 tłok (i to nowy), ale jak ma być tanio to pierwsze dwie opcje: szukać używanych zacisków z jarzmami z D3 pod 385, a jeśli taniej by się trafił zestaw z D4 (pod 380) to brać. Z używkami i tak ten problem, że trzeba w większości przypadków robić kompleksowa regenerację, ale sprzedając ta ceramikę jeszcze można zarobić. <okok>
Black Cars Matters

Arturzawa
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 3
Rejestracja: 23 mar 2021, 19:19
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Arturzawa » 24 mar 2021, 10:17

Rozumiem zestaw pod 385 jarzma, zacisk wiadomo same tarcze i klocki. Pytanie przewody hamulcowe podejdą i czy piasty te same czy trzeba tez zmieniać bo nie wiem jaką kwote rzucać klientowi.

[ Dodano: 2021-03-24, 10:17 ]
Badź dobrać cos pod te zaciski tylko czy ktoś wie co podejdzie bez wiekszych modyfikacji. <hmm>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 24 mar 2021, 10:30

Rurka od przewodu do zacisku i przewód elastyczny inny. Elastyczny zaryzykował bym, ten sam bo to chodzi o 30mm różnicy długości. Pryz ceramice masz dłuższy to nie powinno być problemu, w drugą stronę mógłby być krótkawy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 24 mar 2021, 11:29

Arturzawa pisze:Rozumiem zestaw pod 385 jarzma, zacisk wiadomo same tarcze i klocki. Pytanie przewody hamulcowe podejdą i czy piasty te same czy trzeba tez zmieniać bo nie wiem jaką kwote rzucać klientowi.
Podejdą. Jak zostaniesz przy zestawie z D3 to nawet wiązki czujników klocków (wtyczka) nie zmieniasz.
Arturzawa pisze: Badź dobrać cos pod te zaciski tylko czy ktoś wie co podejdzie bez wiekszych modyfikacji. <hmm>
Poprzeglądaj katalogi online ATE, TRW, Textar tam masz zwymiarowane wszystko (380mm x 38mm) to porównasz, zapewne coś tam da się dobrać. Wątpię by ktoś robił cos takiego (albo przynajmniej chwalił się tutaj), zazwyczaj ludzie sprzedają całość i wrzucają inny setup jak chca sie pozbyc ceramiki zupełnie.
Black Cars Matters

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl