Post
autor: Marcin2013 » 12 kwie 2017, 22:03
Czekaj 200NM i jeszcze 180 st.
Do dokręcenia śruby kołnierzowej półosi napędowej jest nieodzowny drugi mechanik:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik dokręca śrubę kołnierzową półosi napędowej tylko momentem 200 Nm.
– Zamontować i dokręcić koło → Koła i opony; Grupa napraw44.
– Postawić samochód na kołach → Rozdział.
– Dokręcić śrubę półosi napędowej, w tym celu obrócić śrubę kołnierzową o 180°.
200NM tylko poruszania auta:
– Poluzować śrubę kołnierzową -strzałka- tylko o 90°, w przeciwnym razie łożysko koła zostanie uszkodzone.
UWAGA!
Podczas luzowania i dokręcania śruby kołnierzowej samochód musi stać na kołach.
-Niebezpieczeństwo wypadku-
– Wymontować koło.
– Ponownie wkręcić mocno ręką wszystkie 5 śrub mocujących koło.
Do wykonania kolejnej czynności niezbędna będzie pomoc drugiego mechanika:
– 1. mechanik: wsiada do samochodu i naciska hamulec nożny.
– 2. mechanik: wykręca śrubę kołnierzową półosi napędowej.
Przy luzowaniu lub wykręcaniu śruby kołnierzowej łożysko koła nie może być obciążone.
Jeśli łożysko koła zostanie obciążone ciężarem własnym samochodu, zostanie ono uszkodzone. Trwałość łożyska koła zostanie zmniejszona.
Jeżeli samochody, w których wymontowano półoś napędową, mają być poruszane, należy przedtem zamiast półosi napędowej zamontować przegub zewnętrzny i dokręcić momentem 200 Nm, gdyż w przeciwnym razie uszkodzone zostanie łożysko koła.