części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Brak mocy, kompresją, proszę o podpowi

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

[D3 03 4.2MPI/LPG ] Brak mocy, kompresją, proszę o podpowi

Post autor: mAlIbOr » 25 paź 2021, 23:09

Witam,

Pacjętka to A8D3 4.2 BFM z LPG BRC 430000km

Mam problem z autem i nie mogę sobie poradzić. Może najpierw opiszę co się działo.

Auto jeździło normalnie (według mnie). Na gazie miałem problem z przełączaniem się na benzynę przy większym obciążeniu. Zregenerowałem reduktor, wymieniłem elektrozawór i wielozawór w butli. Rebus się rozwiązał, ktoś wcześniej zamontował wielozawór zwykły na 6mm przewód i zastosował redukcję na 8mm. Po założeniu nowego auto zaczęło jeździć poprawnie. Skręcało się pięknie w na obroty i do ostatnich kropli gazu nic się nie przełączało. Pojechałem na sprawdzenie LPG żeby przypadkiem nie jeździła na ubogiej mieszance. Wszystko OK. Po tym zabiegu zaobserwowałem nagły wzrost spalania (około 4 litrów). Ale pomyślałem że tak ma być bo w końcu jest OK.

Po około 2 tygodniach jazdy nagle zauważyłem wyjeżdżając na autostradę że auto jakoś dziwnie przeciąga obroty i nie zmienia biegu. Do 4 tysięcy jeździ OK. Przy 5tyś. obrotów już tylko wyje i nic dalej się nie dzieje. Check się nie świeci, VCDs wywala błąd 17536 o ubogiej mieszance sporadycznie i 16814 o za małej skuteczności systemu katalitycznego.

Pierwsze to pomyślałem o podcisnieniach. Wymieniłem wszystkie rurki na nowe. Nic to nie zmieniło. Obstawiałem katalizatory. Przy przyśpieszaniu słychać niski dźwięk, taki dudniący trochę. Zdecydowałem się oddać auto do mechanika na diagnozę (mimo iż bardzo tego nie lubię). I tu moje ździwienie. Sprawdził kompresję i wyszło mega źle. Od pierwszego cylindra lecąc jest tak 8, 8, 7, 9, 7, 7, 9, 8...

I teraz pytanie, czy to możliwe że przy tak niskiej kompresji silnik normalnie odpala ciepły i zimny, normalnie pracuje i nie czuć wypadania zapłonów, nie wyskakuje check? Czy coś mogłem pominąć? Czy to może być wina katalizatora? Czy to jednak kupa z silnika i nie szukać dziury w całym?

Z góry dziękuję za każdą podpowiedź i sorry za trochę przydługie story ale nie chciałem nic pominąć. Część.p

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 26 paź 2021, 07:45

Jeżeli pomiar został wykonany prawidłowo to silniczek się kończy.

Naładowany akumulator na max.
Sprawny rozrusznik (dobrze kręci).
Urządzenie do pomiaru jest pewne.

Zgodnie z założeniami producenta silnik ciepły.
Ja robię pomiary na zimnym. Uważam, że to bardziej oddaje stan silnika niż nagrzany.

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 26 paź 2021, 08:05

No widzisz, nie wiem jak sprawdzali <bezradny>

Coś czuję że sam muszę to sprawdzić. A jak to robić w aucie z przepustnicą elektryczną? Mechanicznie ją blokować czy po przekręceniu kluczyka gaz w podłogę?

A powiedz, jak sądzisz, czy silnik z tak słabym ciśnieniem będzie działał poprawnie? No nie licząc mocy w górnych partiach <jezyk2>

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 26 paź 2021, 08:07

Ciekawe, że tak po równo wyszło na wszystkich... Może niech ktoś inny jeszcze raz zmierzy kompresje? :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 26 paź 2021, 08:55

A czy zapchane katalizatory mają coś wspólnego do kompresji? :| :|

Ukaniu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 570
Rejestracja: 08 kwie 2016, 00:28
Lokalizacja: Grodzisk/Żyrardów

Post autor: Ukaniu » 26 paź 2021, 23:04

Gdyby katy zatykały wydech na tyle by pomiar kompresji był mniejszy to samochodem nie dało by się jeździć. Przepustnica powinna być otwarta ale jak będziesz mierzył z wykręconymi wszystkimi świecami to i zamknięta nie stanowi problemu.
Ta kompresja mała i za równa to budzi podejrzenia błędnego pomiaru.
Jeśli tak faktycznie jest to próba olejowa, inspekcja endoskopem gładzi co by zweryfikować czy problem leży na dole czy na górze i są podpalone zawory.
Kot też jest Quattro

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 27 paź 2021, 00:24

Dzięki Panowie za wypowiedzi, doceniam wszystkie.

W weekend jak znajdę chwilę wolnego to sam sprawdzę ciśnienie. Tak myślę że wsadzę coś w przepustnicę aby fizycznie ją podeprzeć.

Mam też endoskop więc zobaczę jak się mają cylindry i jak mi się uda tak wepchnąć endoskop to i zawory obejrze. Jeśli już coś jest źle to obstawiam głowicę (wypalone zawory) od ubogiej mieszanki <niechce> Silnik nie bierze oliwy i nie dymi. Odpala pięknie na ciepłym i zimnym...

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 27 paź 2021, 07:03

Nie wsadzaj czegokolwiek w przepustnicę.

Bierzesz odpowiedniej długości śrubokręt (cokolwiek) i zapierasz między siedzenie a pedał
gazu by był wciśnięty na max.

Co do pomiaru bez otwartej przepustnicy to: różnica w pomiarze między zamkniętą a otwartą to max 1 BAR. Zazwyczaj: 0.5 BAR. Czyli niewiele.

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 27 paź 2021, 07:19

No tylko dalej nie wiem czy elektryczna przepustnica otworzy się podczas kręcenia kluczykiem czy tylko po uruchomieniu silnika?
Ostatnio zmieniony 27 paź 2021, 07:42 przez mAlIbOr, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 27 paź 2021, 07:43

Ech... ciekawe czy przepustnica się otworzy...

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 27 paź 2021, 07:58

Kolego bez różnicy tak naprawdę. Pojemność kolektora spowoduje, że i tak jak będzie źle to zauważysz bo nie zrobi za wiele ciśnienia. Nie spręży się. To jakbyś ściskał strzykawkę albo strzykawkę podłączoną do jakiegoś pojemnika zamkniętego ;) Mierz normalnie, jak będzie dobry wynik to wszystko w porządku, w przypadku złego różnica otwarta/zamknięta przepustnica będzie tak mała, że nie zrobi różnicy.

A czy się otworzy? Naciśnij gaz, zobaczysz :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 04 lis 2021, 22:53

Mam jeszcze jedno pytanie. Dziś zauważyłem że korek oleju mocno zasysa się gdy silnik pracuje. Czym to jest spowodowane? Wymieniłem odmę ale nic się nie zmieniło. Mam też wrażenie że gdy korek poluzuje zostawiając dopływ powietrza silnik jakby lepiej się wkręcał. Jakieś sugestie?

Pytanie drugie: jutro będę miał chwilę żeby zrobić pomiar ciśnienia sprężania. Jak wyjdzie źle to mam już na oku nowy piec. Możecie podpowiedzieć co można sprawdzić (oprócz kwestii wizualnej) aby określić stan silnika wyjętego z auta?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 05 lis 2021, 07:11

Sprawdzić ciśnienia na cylindrach... masz sprzęt.
Podłączyć rozrusznik do wyjętego motoru to 4 minuty roboty.
Wykręcamy świece (przedmuchujemy powietrzem wszystkie dziury zanim je wykręcimy).
Naładowany akumulator + kable rozruchowe i lecimy.

Znam wiele przypadków, gdzie ludzie kupują silniki i chcą je wrzucać do auta a tam
po pomiarze ciśnień (przed zamontowaniem) okazuje się, że 7-9 BAR.
Głowice do roboty, uszczelki, śruby, rozrząd itd.

Awatar użytkownika
mAlIbOr
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 24
Rejestracja: 26 gru 2013, 10:25
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2003
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Pruszków/Brwinów

Post autor: mAlIbOr » 07 lis 2021, 22:02

Dzięki, tak właśnie myślałem żeby zrobić, ciekawe czy nie będzie właściciel silnika burzył się &#128521; Ale nie oszukujmy się, 14 dni gwarancji rozruchowej to przy mojej pracy to mało. Pewnie zanim się zabiorę do wymiany to z miesiąc minie.

A co powiecie o tym zasysanym korku? Dlaczego tak się dzieje?

[ Dodano: 2021-11-07, 22:02 ]
Przyszedł czas na aktualizację tematu...

Dziś znalazłem trochę czasu i zrobiłem pomiar kompresji. Wyszło kolejno od pierwszego cylindra: 12, 12, 11, 11.6, 11.2, 11, 11.5, 12.

Świece wyglądały fatalnie, a że miałem nowe na półce to odrazu zmieniłem. Jest na pewno lepiej! Ale i tak czuć że ewidentnie muli się powyżej 4 tysięcy...

Macie jakieś pomysły? Ja dalej obstawiam że to wina katalizatorów. Można w VCDS'ie sprawdzić w blokach pomiarowych czy katalizatory nie domagają? Czy można je wyjąć z auta bez wyciągania silnika?

Druga rzecz która mi chodzi po głowie to wariator. Na lewej głowicy grzechocze mi łańcuch. Czy może to dawać taki efekt?
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli bredzę ale zmienne fazy mają działać tak że po przekroczeniu pewnej wartości obrotowej zmienia się ustawienie klap w kolektorze dolotowym i napinacze w głowicach przestawiają geometrię wałków aby lepiej jechał górą? Jeśli jeden nie będzie się przestawiał to w teorii nie będzie miał prawidłowej mocy górą?

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wypowiedzi.

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 08 lis 2021, 07:04

Ciśnienia są OK.

Co się dzieje z korektami paliwowymi (blok nr 1, pozycje 3 i 4) podczas
przyspieszania autem powyżej tych 4 tys obrotów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl