![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Swap automatu na manual
[D2 ALL ] Swap automatu na manual
Witam a wiec chciałbym zmienić skrzynie automatyczna na manualna w D2 4.2 abz i tu mam pytanie posiadając komplet części z s8 manual wszystko pasuje ? Głównie chodzi o koło zamachowe .
W polifcie były na 8 śrub, w preFL na 10, nie pisałeś, z jakiego masz części, więc wolałem doprecyzować
Przy skrzyni czterobiegowej inna jest część tunelu pod wybierakiem. Można przespawać tę część z wersji pięciobiegowej, lub wyciąć nową dziurę i dorobić stelaż pod wybierak. Pod linkiem masz kilka fotek z adapterem
https://www.mediafire.com/folder/8h7njn ... 5fl/shared
A tu jeszcze fotki gościa, co przekładał blachę tunelu z 5HP
https://www.mediafire.com/folder/2ejlww ... /tunel_5HP
Wieszaki wydechu pod skrzynią też nie pasują, manual miał w innym miejscu mocowania.

Przy skrzyni czterobiegowej inna jest część tunelu pod wybierakiem. Można przespawać tę część z wersji pięciobiegowej, lub wyciąć nową dziurę i dorobić stelaż pod wybierak. Pod linkiem masz kilka fotek z adapterem
https://www.mediafire.com/folder/8h7njn ... 5fl/shared
A tu jeszcze fotki gościa, co przekładał blachę tunelu z 5HP
https://www.mediafire.com/folder/2ejlww ... /tunel_5HP
Wieszaki wydechu pod skrzynią też nie pasują, manual miał w innym miejscu mocowania.
Four rings to rule them all
Poduszki skrzyni mogą zostać z automatu. Rozrusznik i tylny dyfer (CGV) też.
W miejsce stałej tulei w wale korbowym trzeba wcisnąć łożysko igiełkowe (tu poprawka, koło z S8 ma w sobie miejsce na łożysko igiełkowe). Jak masz możliwość, to śruby do skręcenia skrzyni z silnikiem też bierz w komplecie, bo z automatu ze 2 może da się zastosować.
Silnik trzeba podwiesić, a sanki popuścić na tylnych śrubach. Zdemontuj przed tym przednią poduszkę silnika, tę przy chłodnicy, bo inaczej się zerwie.
W automacie rozrusznik dostaje napięcie dopiero jak się wciśnie hamulec, steruje tym sterownik skrzyni. Po swapie przekaźnik, który za to odpowiada trzeba zastąpić zworą z kabla.
Przewody od czujnika wstecznego można podpiąć albo do wtyczki po selektorze biegów przy skrzyni, albo pociągnąć do kostki po przekaźniku rozrusznika.
ABZ pojedzie na ECU z S8, ale będzie przylany. Na ECU z automatu z kolei może podbijać obroty przy wysprzęglaniu.
W necie da się znaleźć info, żeby zostawić sterownik skrzyni i selektor biegów w pozycji D. U mnie nie było żadnej różnicy czy TCU było wpięte czy nie i w jakiej pozycji był selektor biegów. Jeździło tak samo i podbijało o ok. 200 obr/min przy wysprzęglaniu.
Reszta to czysta mechanika i jak to w VAG-u, klocki lego.
W miejsce stałej tulei w wale korbowym trzeba wcisnąć łożysko igiełkowe (tu poprawka, koło z S8 ma w sobie miejsce na łożysko igiełkowe). Jak masz możliwość, to śruby do skręcenia skrzyni z silnikiem też bierz w komplecie, bo z automatu ze 2 może da się zastosować.
Silnik trzeba podwiesić, a sanki popuścić na tylnych śrubach. Zdemontuj przed tym przednią poduszkę silnika, tę przy chłodnicy, bo inaczej się zerwie.
W automacie rozrusznik dostaje napięcie dopiero jak się wciśnie hamulec, steruje tym sterownik skrzyni. Po swapie przekaźnik, który za to odpowiada trzeba zastąpić zworą z kabla.
Przewody od czujnika wstecznego można podpiąć albo do wtyczki po selektorze biegów przy skrzyni, albo pociągnąć do kostki po przekaźniku rozrusznika.
ABZ pojedzie na ECU z S8, ale będzie przylany. Na ECU z automatu z kolei może podbijać obroty przy wysprzęglaniu.
W necie da się znaleźć info, żeby zostawić sterownik skrzyni i selektor biegów w pozycji D. U mnie nie było żadnej różnicy czy TCU było wpięte czy nie i w jakiej pozycji był selektor biegów. Jeździło tak samo i podbijało o ok. 200 obr/min przy wysprzęglaniu.
Reszta to czysta mechanika i jak to w VAG-u, klocki lego.
Four rings to rule them all