Uwaga: do montażu przedstawionego tutaj wymagane jest posiadanie dolnej rozpory. Jeśli jej nie ma, trzeba sobie po swojemu rozwiązać montaż tylnej części osłony.
Zakupiona przeze mnie osłona to zamiennik firmy Mix-Plast. Wprawdzie nie wygląda jak oryginał i nie trzyma wymiarów, ale po pierwsze tylko w miejscach które i tak pójdą do wyrzucenia, a po wtóre to jedyny występujący w kraju zamiennik. Oprócz tego potrzebne będą:
- 4 blaszki, 4 spinki i 4 podkładki zabezpieczające. Wszystko prawie takie samo jak dla osłony silnika. Prawie, ponieważ spinki występują w dwóch kolorach/długościach: srebrne krótkie i zielone trochę dłuższe. My potrzebujemy te dłuższe (zamienniki osłon są grubsze od oryginałów i krótka spinka nie zapnie ich do końca).
- uchwyt z diesla mający dwoje dodatkowych uszu. Ja sobie przerobiłem benzynowy przy pomocy migomatu i dwóch blaszek z Inpostu.
- 2 kątowniki (te wymodziłem z jakiegoś żelastwa za 3zł Castoramy)
Montaż. W 4.2 preFL osłona w prawej tylnej części styka się z katalizatorem. W lewej generalnie pasuje, ale za to mój zamiennik był jakieś 2cm za szeroki i się odkształcał od sanek. Poza tym tylne otwory mocujące wychodziły na przetłoczeniu tunelu, więc i tak nie można by ich wykorzystać. W związku z powyższymi u siebie obciąłem ją diaxem równo z dolną rozpórką. Skrzynię a zwłaszcza wiązki osłania więc jest ok. Wymieniamy uchwyt przy sankach na ten z diesla i mocujemy osłonę. Tu jak można zauważyć nie likwidowałem małej aluminiowej osłony przynitowanej do osłony silnika. Minusem tego rozwiązania jest to, że do demontażu osłony skrzyni trzeba będzie opuścić na tylnych spinkach osłonę silnika. Plus taki, że zakładam, w razie gdyby osłona próbowała się odkształcać jak to zamienniki ponoć mają w zwyczaju to ją dodatkowo przytrzyma. Przez środkowe otwory w osłonie, które tam są nie wiadomo po co przeciągnąłem trytytki i umocowałem ją do rozpórki. Do skrajnych śrub rozpórki zamocowałem dorobione kątowniki i zapiąłem spinki.
Koszt całkowity jakieś 100zł. Czy to coś da? Liczę że w razie wpadnięcia na pełnej *** w kałużę multiprzełącznik przy skrzyni się nie utopi

https://images82.fotosik.pl/369/170f21cb4cc81867.jpg
[ Dodano: 2021-11-13, 08:41 ]
W ramach ciekawostki, już wiem po co są te dwa otwory. Otóż w dieslu rozpórka dolna jest inna niż w benzynie i posiada dwa dodatkowe uszka, do których w/w osłona jest mocowana.Pepek pisze:(...)Przez środkowe otwory w osłonie, które tam są nie wiadomo po co przeciągnąłem trytytki i umocowałem ją do rozpórki.(...)