[D3 ALL ] Nagrzewnice
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 21 lis 2016, 20:07
- Lokalizacja: Okolice wieliczki
[D3 ALL ] Nagrzewnice
Cześć,
Czy ma ktoś dostęp do nagrzewnic do D3? Chodzi oczywiście o sprawne (drożne), lub ewentualnie nowe w dobrych pieniądzach. Niestety moje po czyszczeniu znowu zaczynają niedomagać (lewa wykazuje już oznaki przytkania).
Pozdrawiam
Czy ma ktoś dostęp do nagrzewnic do D3? Chodzi oczywiście o sprawne (drożne), lub ewentualnie nowe w dobrych pieniądzach. Niestety moje po czyszczeniu znowu zaczynają niedomagać (lewa wykazuje już oznaki przytkania).
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 21 lis 2016, 20:07
- Lokalizacja: Okolice wieliczki
Mnie się wydaje, że to jest efekt przekombinowanego układu ogrzewania. W klasycznych wozach nie ma tych śmiesznych zaworów, które zamykają dopływ płynu do nagrzewnic i płyn cały czas krąży - czy to w lecie czy w zimie. Tutaj w lecie obiegu nie ma i płyn stoi (razem z syfem którego nie brakuje w autach z przebiegami 400k+). Dodatkowo jak się przyglądam tym nagrzewnicom to tak jakby te kanały wodne były węższe niż w "klasycznych" autach.maciu pisze:Swoją drogą skąd się bierze ten syf... kamień? no ale skąd?
Tak czy siak ostre płukanie (po demontażu oczywiście) kwaskiem, octem, wodą pod ciśnieniem powoduje wypłukanie kamienia, ale jak widać działa to tylko na chwilę (u mnie 2 lata wytrzymało). Grzeje, ale jak się da na maksa nawiew to lewa nagrzewnica daje ledwo 43st, a prawa 56st, w dodatku lewa grzeje nierównomiernie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Ten syf to jest korozja tych czarnych metalowych rur w układzie chłodzenia, po prostu korodują od wewnątrz i drobinki tej korozji zbierają się w nagrzewnicach, u mnie kiedyś całkowicie zardzewiała wewnątrz rurka na dole chłodnicy i cały syf poleciał do zbiorniczka, natomiast z rury łączącej dwie głowice (krótki obieg) wszystko ląduje w nagrzewnicach.maciu pisze:Swoją drogą skąd się bierze ten syf... kamień? no ale skąd?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Stało się to jakoś tak nagle (często zaglądam pod maskę) oczywiście wszyscy twierdzili że silnik do wymiany bo spaliny idą do układu chłodzenia, i jakoś całkiem przypadkiem zobaczyłem że to metal, włożyłem magnez do zbiorniczka, pomyślałem że od alternatora ponieważ woda przepływa przez niego i właśnie wtedy jak chciałem się dobrać do altka w pierwszej kolejności odłączyłem tą rurkę na dole chłodnicy i wszystko było jasne, zamieniłem ją na aluminiową Co do płynu cały czas leję G12.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 21 lis 2016, 20:07
- Lokalizacja: Okolice wieliczki
Wymiana tylnej rury na inną nie wiele pewnie pomoże. Do tego roboty na cały dzień. Chyba najlepszym sposobem jest montaż czegoś takiego w dolocie do zaworów ogrzewania i czyszczenie co jakiś czas
https://kociolcenowy.pl/filtry-wodagaz/ ... y-1-2.html
https://kociolcenowy.pl/filtry-wodagaz/ ... y-1-2.html
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lut 2020, 21:24
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A8
- Posty: 49
- Rejestracja: 21 lis 2016, 20:07
- Lokalizacja: Okolice wieliczki
-
- Forum Audi A8
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 lut 2020, 21:24
- Lokalizacja: Lublin
Pisałem Ci PWGrzegorz123 pisze:Fakt zamiennik nie istnieje ,dzwoniłem do serwisu 1600 sztuka ale brak nawet na zamówienie tzn czarna dupa co robić co robic...😥
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG