[D3 04 4.2MPI ] Problem przy odpalaniu
Witam, mam podobny problem jak koledzy powyżej.
Otóż, wsiadam do samochodu, wciskam zapłon i cisza, nic nie słychać żadnego piknięcia, ani rozrusznika.
Deska rozdzielcza zachowuje się normalnie, świece żarowe grzeją. Nie odpala ani z kluczyka ani z przycisku.
Obstawiałem akumulator. miał 12.6V, doładowałem go i kiedy było 13.1V odpalił, jeździłem tak z 3 tygodnie bez żadnego problemu, pod Włocławkiem stał ok 12h i usterka wystąpiła ponownie, doładowanie akumulatora nic nie pomogło.
Laweta i do domu. Podstawienie nowego aku też nic nie dało.
Obstawiam przekaźnik, co jeszcze warto sprawdzić koledzy ?
Otóż, wsiadam do samochodu, wciskam zapłon i cisza, nic nie słychać żadnego piknięcia, ani rozrusznika.
Deska rozdzielcza zachowuje się normalnie, świece żarowe grzeją. Nie odpala ani z kluczyka ani z przycisku.
Obstawiałem akumulator. miał 12.6V, doładowałem go i kiedy było 13.1V odpalił, jeździłem tak z 3 tygodnie bez żadnego problemu, pod Włocławkiem stał ok 12h i usterka wystąpiła ponownie, doładowanie akumulatora nic nie pomogło.
Laweta i do domu. Podstawienie nowego aku też nic nie dało.
Obstawiam przekaźnik, co jeszcze warto sprawdzić koledzy ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 paź 2020, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa
Mam dokładnie te same objawy jak wasze jak wsadzam stary moduł zarzadzania energią. Pomogła wymiana modułu zarzadzania energią.
Dodatkowo zrobiony rozurusznik, alternator, kabel plusowy z nową końcówką przy odpałce, dodatkowa masa. Po zmianie modułu problem zniknął.
Natomiast mam stały problem, na ciepłym silniku kręci jak muł... jak tylko delikatnie ostygnie lub dam mu dodatkowe zasilanie na odpałkę... kręci jak zły...Dodatkowo wkazówka od temperatury płynu czasami nie zawiesza się na 75 mimo, że silnik zagrzany. Po zgaszeniu i zapaleniu wskakuje na 90 lub nie - loteria.
I jeszcze ciekawsze.. na tym module co jest problem z brakiem reakcji na probe zaplonu ładowanie aku mam między 14.4 a 14.8... jak wsadzam ten "lepszy" moduł mam 13.7 - 14.05.
Brak błędów na obu modułach.
Silnik 4.2 tdi
[ Dodano: 2022-01-14, 13:51 ]
dzisiaj kręci już ok, zimny, ciepły... Nadal cyrki ze wskazówką od temp cieczy.. Ale powrócił problem z rozruchem po przekręceniu kluczykiem. Raz oapala, a czasami jest strzał w rozrusznik i tyle... Po chwili już ok. Moim zdaniem do problemu z modułem zarządzania energią i jakieś zimne luty... Albo trzeba kupować nowy albo oddać do przelutowania.
Każdy poleca te z koncówką C, jakoby poliftowa itd. Hm ja mam bez końcówki C z 2007. Na alegro można kupić z literą C z 2004.. więc jaki to polift?
Dodatkowo zrobiony rozurusznik, alternator, kabel plusowy z nową końcówką przy odpałce, dodatkowa masa. Po zmianie modułu problem zniknął.
Natomiast mam stały problem, na ciepłym silniku kręci jak muł... jak tylko delikatnie ostygnie lub dam mu dodatkowe zasilanie na odpałkę... kręci jak zły...Dodatkowo wkazówka od temperatury płynu czasami nie zawiesza się na 75 mimo, że silnik zagrzany. Po zgaszeniu i zapaleniu wskakuje na 90 lub nie - loteria.
I jeszcze ciekawsze.. na tym module co jest problem z brakiem reakcji na probe zaplonu ładowanie aku mam między 14.4 a 14.8... jak wsadzam ten "lepszy" moduł mam 13.7 - 14.05.
Brak błędów na obu modułach.
Silnik 4.2 tdi
[ Dodano: 2022-01-14, 13:51 ]
dzisiaj kręci już ok, zimny, ciepły... Nadal cyrki ze wskazówką od temp cieczy.. Ale powrócił problem z rozruchem po przekręceniu kluczykiem. Raz oapala, a czasami jest strzał w rozrusznik i tyle... Po chwili już ok. Moim zdaniem do problemu z modułem zarządzania energią i jakieś zimne luty... Albo trzeba kupować nowy albo oddać do przelutowania.
Każdy poleca te z koncówką C, jakoby poliftowa itd. Hm ja mam bez końcówki C z 2007. Na alegro można kupić z literą C z 2004.. więc jaki to polift?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 paź 2020, 21:30
- Lokalizacja: Warszawa
Hej czy udalo sie komus rozwiazac ten problem? Poniewaz w moim auci wymienilem rozrusznik i czasami przy starcie zostaje caly czas wypchniety rozrusznik (bendix chyba tak sie nazywa) Wymienilem przekazniki o numerach 381 takie fioletowe po prawej stronie. Niestety problem jest ten sam. Po scanie nic nie wychodzi zadnych bledow. Wszystkie bezpieczniki sprawdzone czy mogl by ktos pomoc ?