[D2 02 3.3TDI ] Centralny zamek
[D2 02 3.3TDI ] Centralny zamek
Witam. Czy ktoś ma schemat centralnego zamka. Konkretnie chodzi mi o rozprowadzenie rurek od pompki. Zamykają i otwierają się z pilota tylko drzwi kierowcy. Reszta drzwi otwierana i zamykana jest od środka. Bagażnik otwieram środkowym przyciskiem pilota lub kluczem. proszę o pomoc.
Nie słychać syczenia z okolic zamka klapy bagażnika przy zamykaniu / otwieraniu centralnego? Zazwyczaj pęka gumka na tym siłowniku i ciśnienia braknie na resztę układu.
Schemat: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8+s8 ... 62-862000/
Schemat: https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a8+s8 ... 62-862000/
Four rings to rule them all
Dzięki za schemat. Z niego wynika że najbliżej jest do bagażnika ale go nie otwiera. Tylko z pilota (bagażnik). Za to później najbliżej jest do drzwi kierowcy i je otwiera. Membranę w siłowniku wymieniałem rok temu i podobno miała być wzmocniona. Przypominam sobie że przy dużym mrozie centralny nie dawał rady i pomyślałem, że jeśli jest pneumatyczny a bardzo długo pompował na otwieraniu to gdzieś jest nie szczelność to zamarzała skroplona woda i blokowała przepływ powietrza. W plusowej temperaturze otwierał ale długo pompował. Przy zamykaniu moment. Jakieś sugestie...
Jeszcze raz dzięki za schemat. Łatwiej będzie się poruszać.
Jeszcze raz dzięki za schemat. Łatwiej będzie się poruszać.
Za otwieranie bagażnika z pilota odpowiada dodatkowy siłownik elektryczny, niezależny od pneumatyki.
Ze schematu wynika, że siłowniki w drzwiach kierowcy i klapce wlewu paliwa są zasilane z jednego króćca pompki, a pozostałe siłowniki z drugiego.
Odepnij ten wężyk od pompki i zobacz czy na króćcu w ogóle jakieś ciśnienie się robi. Może coś w pompce się uszkodziło - jakiś zaworek, albo pękło kółko kompresora.
Dmuchnij ustami w ten wężyk. Przy nieszczelności nie powinno być większego oporu.
Gumka z siłownika bagażnika też mogła spaść, jeśli to zamiennik.
Ze schematu wynika, że siłowniki w drzwiach kierowcy i klapce wlewu paliwa są zasilane z jednego króćca pompki, a pozostałe siłowniki z drugiego.
Odepnij ten wężyk od pompki i zobacz czy na króćcu w ogóle jakieś ciśnienie się robi. Może coś w pompce się uszkodziło - jakiś zaworek, albo pękło kółko kompresora.
Dmuchnij ustami w ten wężyk. Przy nieszczelności nie powinno być większego oporu.
Gumka z siłownika bagażnika też mogła spaść, jeśli to zamiennik.
Four rings to rule them all
Zrobione. Mała rzecz a cieszy. Wystąpiła nieszczelność w przewodzie idącym do bagażnika. Zrobiłem złączkę i jest ok. To znaczy, że otwierają się wszystkie drzwi, ale nadal długo pompuje otwierając. Zamyka moment. Nie wiem czy to taki urok tej pneumatyki czy też jeszcze gdzieś jest mała nie szczelność.
Witam.
Wiem że pompka centralnego ma zabezpieczenie które wyłącza ją po ok 20 sek. w razie nieszczelności układu.Interesuje mnie co wyłącza ją w czasie prawidłowego działania - ciśnienie ,sygnał ze styków w zamkach drzwi czy coś innego.U mnie długo pracuje,układ wydaje się szczelny,po bezpośrednim przytkaniu wyjść też zasuwa dalej aż odetnie ją zabezpieczenie.Jeżeli jest wyłączana ciśnieniem to trzeba chyba się do niej dobierać ?
[ Dodano: 2023-02-23, 16:09 ]
Już wiem.W pompce jest siłownik powietrzny który pod wpływem ciśnienia ciągnie albo popycha styk który odcina kontakt.
[ Dodano: 2023-02-26, 08:10 ]
Może ma ktoś na zbyciu nie działającą pompkę?.Najlepiej z oznaczeniem 8L0 862 257 G.Ale może być każda posiadająca dwa wyjścia powietrzne.
Wiem że pompka centralnego ma zabezpieczenie które wyłącza ją po ok 20 sek. w razie nieszczelności układu.Interesuje mnie co wyłącza ją w czasie prawidłowego działania - ciśnienie ,sygnał ze styków w zamkach drzwi czy coś innego.U mnie długo pracuje,układ wydaje się szczelny,po bezpośrednim przytkaniu wyjść też zasuwa dalej aż odetnie ją zabezpieczenie.Jeżeli jest wyłączana ciśnieniem to trzeba chyba się do niej dobierać ?
[ Dodano: 2023-02-23, 16:09 ]
Już wiem.W pompce jest siłownik powietrzny który pod wpływem ciśnienia ciągnie albo popycha styk który odcina kontakt.
[ Dodano: 2023-02-26, 08:10 ]
Może ma ktoś na zbyciu nie działającą pompkę?.Najlepiej z oznaczeniem 8L0 862 257 G.Ale może być każda posiadająca dwa wyjścia powietrzne.
https://allegro.pl/oferta/kompresor-pom ... 5585085970
Dzięki ale silnik z kompresorem u mnie jest w idealnym stanie .Nie działa ten mały siłownik na płytce odpowiedzialny za wyłączanie silnika pompki po dobiciu ciśnienia - po prostu się rozszczelnił .
Dzięki ale silnik z kompresorem u mnie jest w idealnym stanie .Nie działa ten mały siłownik na płytce odpowiedzialny za wyłączanie silnika pompki po dobiciu ciśnienia - po prostu się rozszczelnił .