Witam
Koledzy proszę o wyrozumiałość i kilka podpowiedzi.
Skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Wcześniej nie szarpała było wszystko oki..
Aż pewnego razu się zablokowała. Awaryjne zwolnienie(linką) drążka/wybieraka powoduje że biegi nie pojawiają się na pozycjach N i D, chyba też P.
Jak zmieniam je to pojawia się R, nic, nic S.
Teraz pytanie rozumiem że problem raczej dotyczy mechatroniki/bądź elektroniki obok mechatroniki w skrzyni?.
Ale czy w tych skrzyniach jest potencjometr? zaglądałem tam i nigdzie go nie widzę.
Kolejnym pytaniem gdzie jest sterownik skrzyni?, czy on jest w tunelu środkowym?.
W ogóle co w nim się znajduje od skrzyni? czy to tylko wybierak i jego "podzespoły"
i na koniec co mogę zrobić żeby zdiagnozować jednoznacznie?
ślicznie dziekuje za pomoc,
obdzwoniłem już pół miasta i nikt nie chce wziąć tej skrzyni do zrobienia..
Dlatego jestem skazany zrobić ją sam.
[A8 D3 4.2 MPI] 6hp26 tryb awaryjny, pomóżcie w diagnozie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1490
- Rejestracja: 22 sty 2012, 17:32
- Lokalizacja: SOsnowiec
Myślę że dodam błędy najważniejsze czyli:
skrzynia, hamulce, i silnik
Silnik poza poduszkami, ma najpewniej wypalone gniazdo zaworu ;/ wypadają zapłony na jednym cylindrze
po pojawieniu się tych błędów, zaczyna pracować całkiem równo... naprawdę praktycznie nie widać że minimalnie falują obroty. Głowica do zdarcia w planie...
abs, niby któraś kostka nie łączy w lewym kole (w sumie kilka razy zadziałał). Po dopchaniu wtyki czujnika absu z kanału, już wcale nie zadziałał.
01119 - ? szczerze to pierwszy raz się mi pojawił.
a czujnik skrętu kierownicy? jest gdzieś pod kierownicą? w maglownicy? dobrze kojarzę?
Ps w weekęd będę miał czas to zdejmę koło i to zbadam dokładniej abs'y
Skrzynia jak widać:
skrzynia, hamulce, i silnik
Silnik poza poduszkami, ma najpewniej wypalone gniazdo zaworu ;/ wypadają zapłony na jednym cylindrze
po pojawieniu się tych błędów, zaczyna pracować całkiem równo... naprawdę praktycznie nie widać że minimalnie falują obroty. Głowica do zdarcia w planie...
abs, niby któraś kostka nie łączy w lewym kole (w sumie kilka razy zadziałał). Po dopchaniu wtyki czujnika absu z kanału, już wcale nie zadziałał.
01119 - ? szczerze to pierwszy raz się mi pojawił.
a czujnik skrętu kierownicy? jest gdzieś pod kierownicą? w maglownicy? dobrze kojarzę?
Ps w weekęd będę miał czas to zdejmę koło i to zbadam dokładniej abs'y
Skrzynia jak widać:
Kod: Zaznacz cały
Sobota,27,Sierpien,2022,12:28:50:00009
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
Adres 02: Skrzynia biegów Plik etykiet: 09E-927-156.lbl
Oznaczenie elementu: 4E0 910 156 E HW: 09E 927 156 A
Komponent i/lub wersja: AG6 09E 4,2L5V RdW 0110
Kodowanie: 0000001
Kod serwisu: WSC 02313 785 00200
VCID: 24475997E7DBF6A901-8070
Znaleziono 1 blad:
17090 - Czujnik trybu pracy (P/N/D itd..) skrzyni biegów (F125)
P0706 - 000 - niezrozumia³y sygna³
Ramka zamrozona:
Obroty silnika: 768 /min
Obroty silnika: 480 /min
Obroty silnika: 0 /min
(bez jednostek): 29.0
(bez jednostek): 23.0
Temperatura: 80.0*C
Uch.przepust.: 0.0*
Napiecie: 13.04 V
Sobota,27,Sierpien,2022,12:29:38:00009
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
Adres 01: Silnik Plik etykiet: 077-910-560-BFM.clb
Oznaczenie elementu: 4E0 910 560 E HW: 4E0 907 560
Komponent i/lub wersja: 4.2L V8/5V G 0040
Kodowanie: 0011773
Kod serwisu: WSC 67083 141 16880
VCID: 23455A8BE2D5F19178-8076
6 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:
17981 - Lewy zawór zawieszenia silnika (N144)
P1573 - 004 - Przerwa
17985 - Prawy zawór zawieszenia silnika (N145)
P1577 - 004 - Przerwa
17536 - Zespó³ 1; adaptacja mieszanki (mult.)
P1128 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17538 - Zespó³ 2; adaptacja mieszanki (mult.)
P1130 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17544 - Zespó³ 1; adaptacja mieszanki (add.)
P1136 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
17546 - Zespó³ 2; adaptacja mieszanki (add.)
P1138 - 001 - mieszanka za uboga - MIL zapalona
Kody gotowosci: 0000 1001
Sobota,27,Sierpien,2022,12:30:14:00009
Wersja VCDS: AKP 21.9.0 uruchomiony na Windows 10 x64
www.vcds.pl
Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 4E0-910-517.lbl
Oznaczenie elementu: 4E0 910 517 A HW: 4E0 614 517 E
Komponent i/lub wersja: ESP 5.7 allrad H29 0400
Kodowanie: 0008597
Kod serwisu: WSC 00011 000 00000
VCID: 21495083F8C9E3816A-8074
3 - ilosc znalezionych bledów. Oto one:
00290 - Uk³ad ABS; czujnik prêdkoœci ko³a; tylny lewy (G46)
012 - usterka elektryczna w obwodzie
01119 - Sygna³ rozpoznawania biegu
000 - -
01826 - Czujnik k¹ta skrêtu kierownicy (G85); napiêcie zasilaj¹ce zacisk 30
000 - -
Sterownik jest w skrzyni w mechatronice.
Twój problem to raczej czujnk f125:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html
powodzenia
Twój problem to raczej czujnk f125:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... place.html
powodzenia
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Czyli ten potencjometr!, super proszę żeby tylko on 😁.
A wie ktos może jaki idzie do 6hp26 gqf?
Szukam na internecie i nie mogę znaleźć jednoznacznie przypisanego do skrzyni 6tki...
Dziękuje Drago
Edit po pracy przysiadłem na kompie i od razu znalazłem. Zamówiony, sobotę będę walczył pewnie.
Dziękuje!
A wie ktos może jaki idzie do 6hp26 gqf?
Szukam na internecie i nie mogę znaleźć jednoznacznie przypisanego do skrzyni 6tki...
Dziękuje Drago
Edit po pracy przysiadłem na kompie i od razu znalazłem. Zamówiony, sobotę będę walczył pewnie.
Dziękuje!