Taki kraj, wszystko musi być idealne, bezpieczne i uj wie co jeszcze, ale to nie miejsce na takie pogawędki
![]() |
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
- danishow
- Super Klubowicz

- Posty: 4712
- Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
- Lokalizacja: Leiningen - DE
- robertas
- Super Klubowicz

- Posty: 2044
- Rejestracja: 08 paź 2009, 18:44
- Lokalizacja: ślask
-
Prezes-Artek
- Forum Audi A8

- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
- dice111
- Moderator

- Posty: 6069
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Wszystko zależy od tego jaką tarcze chcesz użyć, o szerokości 22, czy 28, bo maja różne powierzchnie cierne. W zależności od tego potrzebne są różne jarzma i klocki do nich. Na razie projekt stanął, bo niestety trzeba kolejny raz dopasować linki (zamawiać customy), te pod aktualne 330 nie pasują, są za krótkie ze względu na zmianę zacisku i jego mocowania linki.
Black Cars Matters
-
Prezes-Artek
- Forum Audi A8

- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
- dice111
- Moderator

- Posty: 6069
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
No, to nie jest tak do końca obojętne (nie tyle sama dostępność, cena, ale i efektywność cieplna), bo w zależności od szerokości tarczy koszta rosną kilkukrotnie (albo grubo, albo w miarę ekonomicznie, o ile można mówić o niskiej cenie za ponad 2k PLN na dziś), dlatego pytam, bo dla obu opcji, wszystko poza zaciskiem jest w sumie inne.
Black Cars Matters
-
Prezes-Artek
- Forum Audi A8

- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
- dice111
- Moderator

- Posty: 6069
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Jarzma z RS6 C6 obsłużą zarówno 356/22 jak i 356/28 (które ma fabrycznie RS, ale zupełnie inny rotor ze względu na 2 częściową budowę tarczy), ale w D2 i tak wymagają lekkiej przeróbki, ze względu na naszą zwrotnice. Tak jak napisałem w ogłoszeniu na nich i można i 360/34 wsadzić (np. przód z D3), a jak ktoś się pokusi o adapter to i 370 stal z wersji opancerzonej D4, albo 380 z babajagi, ale są OE nieruszane.
Black Cars Matters
-
Krzysiek-1984
- Forum Audi A8

- Posty: 52
- Rejestracja: 09 cze 2015, 19:15
- Lokalizacja: Turek
-
qwerty01
- Forum Audi A8

- Posty: 5
- Rejestracja: 28 mar 2025, 14:44
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 1998
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Białystok
Re: [D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
Czy ktoś z forumowiczów zmieniał układ hamulcowy z przedlifta na polift z tyłu? Mam A6 C5 i zamontowane tylne hamulce z A8 D2. Niestety musiałem dać podkładki pod jarzmo, aby pasowała tarcza 447615601A. Niestety hamulce do zmiany i myślę nad zmianą na poliftowe A8 D2 (podobno nie trzeba podkładek). Zastanawiam się, czy nie wystarczy zmienić samego jarzma (w przedlifcie miejsce na tarcze wynosi ~21 mm, więc poliftowej nie wsadzę), a zacisk zostawić stary (mam regenerowane, więc trochę szkoda znowu zmieniać). W zacisku zmieści się tarcza i klocki (byłoby: przedlift zacisk i klocek, polift jarzmo i tarcza). Będzie pasować?
- dice111
- Moderator

- Posty: 6069
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: [D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
Poliftowy zacisk jest alu, preFL masz żeliwo. W D2 miałeś 269x22 albo 280x22 (ew rzadki 310x22 Girlinga, dla wersji, która miała Tevesa z przodu). Różnica w jarzmach. Oba są do d... zapiekają się po czasie a poza tym szybko żrą klocki.
Do C5 idealnie pasuje zacisk z RS6 C5 / VW Phaeton, akurat jarzma np z C6 mają otwory M12, więc musisz rozwiercić swoje w zwrotnicy. wtedy możesz sobie tam kombinować z tarczą od 310 do 335mm po taniości, albo do 356 jak chcesz drożej. Wprawdzie tez jest alu, ale ma większy tłoczek, klocek i nie zapieka się po czasie.
Minusy alu zacisków zna każdy, potrafią spuchnąć po utlenieniu się alu.
Do C5 idealnie pasuje zacisk z RS6 C5 / VW Phaeton, akurat jarzma np z C6 mają otwory M12, więc musisz rozwiercić swoje w zwrotnicy. wtedy możesz sobie tam kombinować z tarczą od 310 do 335mm po taniości, albo do 356 jak chcesz drożej. Wprawdzie tez jest alu, ale ma większy tłoczek, klocek i nie zapieka się po czasie.
Minusy alu zacisków zna każdy, potrafią spuchnąć po utlenieniu się alu.
Black Cars Matters
-
qwerty01
- Forum Audi A8

- Posty: 5
- Rejestracja: 28 mar 2025, 14:44
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 1998
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Białystok
Re: [D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
W A8 D2 były też 269x20 (i takie mam):
![Obrazek]()
Tutaj opisują co zrobić na przejście z 245 na 269 (akurat ośka).
Temu chcę zmienić samo jarzmo, a zacisk zostawić stary. Myślałem też o powiększeniu wycięcia na tarczę (trzeba powiększyć o jakieś 2 mm), bo wysokość przedliftowej tarczy z poliftem jest taka sama. Tylko obecnie mam wykręconą linkę od ręcznego (przez to często mi zamarza zimą).

Tutaj opisują co zrobić na przejście z 245 na 269 (akurat ośka).
Temu chcę zmienić samo jarzmo, a zacisk zostawić stary. Myślałem też o powiększeniu wycięcia na tarczę (trzeba powiększyć o jakieś 2 mm), bo wysokość przedliftowej tarczy z poliftem jest taka sama. Tylko obecnie mam wykręconą linkę od ręcznego (przez to często mi zamarza zimą).
- dice111
- Moderator

- Posty: 6069
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Re: [D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
Czyli masz cały przedliftowy setup ? Ludzie szlifuja jarzmo w preFL co by im wlazła tarcza 22, a nie 20
Black Cars Matters
-
qwerty01
- Forum Audi A8

- Posty: 5
- Rejestracja: 28 mar 2025, 14:44
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 1998
- Silnik: Inne
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Białystok
Re: [D2 ALL ] Lepsze hamulce na tył
Też tak myślałem (wariant B). A teraz powiedz jeszcze jedno. Dawać blaszki, które montuje się pomiędzy klocek, a jarzmo (w polifcie jest).






