[D3 02 4.2MPI/LPG ] Uboga mieszanka na benzynie
Drodzy Posiadacze A8 D3,
Chciałbym się przyłączyć do grupy poszukującej przyczyny ubogiej mieszanki . U mnie nie ma LPG, wymienione na nowe ori mam: odmę, przepływomierz Bosch, wężyki podciśnienia sprawdzone testem dymu. Sprawdziłem też wszystkie elektromagnetyczne zawory ster. podciśnieniem. Już nie wiem gdzie szukać. Czy ktoś przerabiał ten temat i poratuje mi trafną diagnozą, będę baaaardzo baaaardzo wdzięczny.
PS. Czy ten błąd 16396 - ten zawór wariatora czy napinacz? na vcds nie widać jakby rozrząd przeskoczył?
* O-ringi wtryskiwaczy też wymieniłem
3 Faults Found:
16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 001 - System too Lean
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1138 - 001 - System too Lean - MIL ON
Readiness: 0000 0000
Załączam screeny z vcds,
Chciałbym się przyłączyć do grupy poszukującej przyczyny ubogiej mieszanki . U mnie nie ma LPG, wymienione na nowe ori mam: odmę, przepływomierz Bosch, wężyki podciśnienia sprawdzone testem dymu. Sprawdziłem też wszystkie elektromagnetyczne zawory ster. podciśnieniem. Już nie wiem gdzie szukać. Czy ktoś przerabiał ten temat i poratuje mi trafną diagnozą, będę baaaardzo baaaardzo wdzięczny.
PS. Czy ten błąd 16396 - ten zawór wariatora czy napinacz? na vcds nie widać jakby rozrząd przeskoczył?
* O-ringi wtryskiwaczy też wymieniłem
3 Faults Found:
16396 - Bank 1: Camshaft A (Intake)
P0012 - 001 - Advance Setpoint not Reached (Over-Retarded) - Intermittent
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 001 - System too Lean
17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add)
P1138 - 001 - System too Lean - MIL ON
Readiness: 0000 0000
Załączam screeny z vcds,
-
- Forum Audi A8
- Posty: 213
- Rejestracja: 14 sie 2016, 22:45
- Lokalizacja: Starogard Gdański
Jak mnie pamięć nie myli, to sypie mi podobnymi błędami. Przy czym u mnie najprawdopodobniej rozleciał się katalizator bo się dziwny dźwięk z wydechu pojawił. Jak będę miał auto z powrotem to przeskanuję i zobaczę czy te błędy nie są takie same jak u ciebie.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Raczej prędko za wydech się nie zabiorę bo czasu brakuje mi na wszystko. Wczoraj cały dzień bawiłem się z pasowaniem przodu i jeszcze nie skończyłem. Mam 1,5 tygodnia na poskładanie auta a później dobre 1,5 miesiąca z głowy i nie będę w stanie nic przy aucie zrobić bo nie będzie kiedy. Jak znajdę chwilę, to zrobię skan i sprawdzę kody błędów u mnie jak pisałem. Ale to jak poskładam przód bo i tak będę musiał jeszcze pogrzebać przy kodowaniach lamp bo muszę coś sprawdzić jeszcze.tutus pisze:Dzięki za wskazówkę, właśnie najbardziej bałem się że to jednak pompa. Apropos pompa, można w tych BFL wymienić samą pompę czy trzeba cały moduł?
PS ssebek daj znać proszę czy masz te błędy z głowy po naprawie kata?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
No, z D3 zawsze jest długa kolejka rzeczy do zrobienia jak będziesz skanował to daj tutaj, zobaczymy czy mamy ten sam problem.
Sprawdziłem vcds i podciśnienie kolektora dolotu jak na zdj wygląda normalnie? z tego co wyliczyli to 230 mbar to jakies 23 HG, czyli mniejsze niż ciśnienie powietrza, więc chyba dobrze?
Jeszcze gdzieś widziałem na Youtube na ten temat, że przyczyna lewego powietrza może być serwo hamulca, bo powietrze dostaje sie do podciśnienia i do dolotu przez nieszczelna membrana serwa. Czy ktoś miał z tym do czynienia?
Sprawdziłem vcds i podciśnienie kolektora dolotu jak na zdj wygląda normalnie? z tego co wyliczyli to 230 mbar to jakies 23 HG, czyli mniejsze niż ciśnienie powietrza, więc chyba dobrze?
Jeszcze gdzieś widziałem na Youtube na ten temat, że przyczyna lewego powietrza może być serwo hamulca, bo powietrze dostaje sie do podciśnienia i do dolotu przez nieszczelna membrana serwa. Czy ktoś miał z tym do czynienia?
Ostatnio zmieniony 13 gru 2022, 21:10 przez tutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedyś mi się zdarzyło ale w innym aucie. Jak masz podejrzenie na serwo, to wrzuć sobie logi na podciśnienie w dolocie, sprawdź jakie jest. Potem odłącz serwo i zaślep wężyk i zrób loga jeszcze raz. Jeśli jest nieszczelność to podciśnienie powinno się zauważalnie zmienić. Tylko nagrzej wcześniej nieco silnik, żeby nie było tak, że pierwszy pomiar zrobisz "na ssaniu" jak silnik pracuje jeszcze przy podwyższonych obrotach i się rozgrzewa, a drugi pomiar żeby nie wypadł w moment, kiedy silnik ma właściwe wolne obroty. Bo wtedy będziesz miał na pewno sporą różnicę pomiędzy pomiarami.tutus pisze:No, z D3 zawsze jest długa kolejka rzeczy do zrobienia jak będziesz skanował to daj tutaj, zobaczymy czy mamy ten sam problem.
Sprawdziłem vcds i ciśnienie paliwa jak na zdj wygląda normalnie? bo z tego co piszą to ta prawa pompa ma max 4 bar.
Jeszcze gdzieś widziałem na Youtube na ten temat, że przyczyna lewego powietrza może być serwo hamulca, bo powietrze dostaje sie do podciśnienia i do dolotu przez nieszczelna membrana serwa. Czy ktoś miał z tym do czynienia?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
O kurde panie, ja to nie wiem która to dokładnie grupa. Leć po prostu po kolei i szukaj czegoś w stylu "intake/inlet press/pressure" Coś co z angielskiego nawiązywałoby do "dolotu" oraz "ciśnienia". Wyrażone pewnie będzie mbar (mili barach). Tylko nie pomyl z ciśnieniem atmosferycznym, bo ono też jest mierzone przez sterowniki żeby robić korektę po paliwie w zależności od tego jak wysoko nad poziomem morza jedziesz.tutus pisze:To by bardzo mi pomogło powiedz mi proszę jeszcze gdzie mogę odczytać logi podciśnienia w dolocie, bo z tym vcds jestem zielony.
Ewentualnie poszukaj na RossTech, pewnie gdzieś będzie opis odnośnie wskazań podciśnienia w dolocie.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Zdziwiłbyś się. Otóż ciśnienie zarówno atmosferyczne jak i to w dolocie mają ogromny wpływ na dawkę paliwa podawaną do silnika. Atmosferyczne w tym przypadku możemy pominąć, bo nie jeździsz po górach raczej więc można przyjąć że jest "stałe" z małymi odchyłkami. Natomiast to w dolocie ma decydujący wpływ na ilość paliwa. Ciśnienie w dolocie daje bezpośrednio informację sterownikowi o stopniu obciążenia silnika (i jeszcze parę innych sygnałów). Dlatego nawet małe nieszczelności mają ogromny wpływ na pracę silnika. Jak pisałem, jak masz podejrzenie na serwo, to zrób pomiar, potem odepnij i zaślep węży + zrób kolejny pomiar . Logi porównaj. Tylko pamiętaj, że nieszczelność "na serwie" to może być nieszczelność na samym serwie, jak i na wężu który łączy je z dolotem, więc punktów potencjalnie w których może być nieszczelność jest ogrom. W zasadzie każde łączenie, każdego wężyka który pośrednio bądź bezpośrednio łączy się z dolotem.tutus pisze:Znalazłem cos u nich o tym, i znów jestem zielony ta wartość Absolute press to podciśnienie dolotu i nic wspólnego z paliwem
Odnośnie ciśnienia atmosferycznego, świetnie widać jego wpływ na pracę silnika, jak jadą dwa takie same samochody z tym samym silnikiem i o tej samej mocy (różnica katalogowo 7 KM). Jeden zasilany gaźnikiem a drugi wtryskiem i cisną przez przełęcz Bernarda w Alpach. Ten na gaźniku im bliżej szczytu tym słabszy, a ten na wtrysku idzie cały czas tak samo. Dlaczego? Bo im wyżej nad poziomem morza, tym mniej tlenu w tej samej objętości zasysanego powietrza
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Słuszna uwaga, ja już się zgłupiałem i się poddałem i auto stoi u mechanika na mierzenie ciśnienia paliwa i wymianę prawej pompy paliwa mimo wszystko. Napiszę po wszystkim czy to rozwiązuje problem.
[ Dodano: 2022-12-23, 20:24 ]
Po wymianie prawej pompy, śmiga odczuwalnie lepiej, 2 dni spokoju i znów check engine wrócił kończą mi się pomysły. Czy ktoś pomoże jakąś wskazówką? pleaseee
[ Dodano: 2022-12-23, 20:24 ]
Po wymianie prawej pompy, śmiga odczuwalnie lepiej, 2 dni spokoju i znów check engine wrócił kończą mi się pomysły. Czy ktoś pomoże jakąś wskazówką? pleaseee
Błędy dalej te same?
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/