![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 3.7MPI ] Potrzebna pomoc
[D3 03 3.7MPI ] Potrzebna pomoc
Przepraszam, ze temat tak ogólny. Nie wiem natomiast o co dokładnie chodzi. To ze coś jest nie tak, widać gołym okiem. Na czerwono zaznaczone ciegna, które są ukarane. Na żółto miejsce gdzie wydaje mi się, ze powinno znajdować się cięgno. Silnik 3.7, pod pokrywa od strony rozrządu. Moje pytania są 3. Co to jest, bo nie mam pojęcia. Po nr hella z jednej części nie znalazłem nic, ma reszcie nic nie widzę. Po 2, za co to odpowiada. Po 3, samochód nie przyspiesza do 3.5-4K rpm. Czy to może być przyczyna czy raczej szukać gdzie indziej? W ostatnim czasie czyściłem wtryski preparatem Liqui Moly, świece nowe, wymienione uszczelki pod pokrywa zaworów. Z góry dziękuje za pomoc, wszystkim którzy pomogą wiszę dobre piwo. Pozdrawiam
![Obrazek]()
- pioter
- Moderator
- Posty: 2294
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
d3-05-42mpi-gruszki-podcisnienia-vt8156.htm , d3-03-42mpi-lpg-ulamane-dzwigienki-od-k ... t11054.htm
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Dziękuję bardzo. Wiszę piwo. Mam natomiast jeszcze kilka pytań. Jak naprawić zapieczone klapy w tym kolektorze? Znając moje szczęście do tego samochodu już są zapieczone. Drugie, czy gruszki do 4.2 i 3.7 są takie same? Rozumiem również, że dźwigienki mają łączyć odpowiednio lewa z lewą stroną i prawa gruszka do prawej strony? Czy powinienem być w stanie ruszyć klapy ręką czy nie? Wybaczcie za dużą ilość pytań, nie wiem jak powinno to poprawnie wyglądać, mechaniki dopiero coś próbuję, u mnie raczej do tej pory była teoria niż praktyka. Najlepsze jest to, że mechanikowi zgłaszałem "brak dołu do 4k rpm" i przez pół roku tego nie ogarnął... Czas poszukać innego, a temu wystawić opinię w Google.
- Nyku
- Super Klubowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Klapy powinieneś ruszyć dłonią. Są tam dość mocno napięte sprężyny ale jeśli nie stoją dęba to to wyczujesz, jeśli chodzą to chodzą, wymień cięgna (najlepiej na customowe metalowe) i auto będzie śmigać. Jeżeli natomiast nie będziesz w stanie ich ruszyć ręką to raczej stoją dęba 
Co do gruszek na 99% są takie same w 3.7 i 4.2 ale być może ktoś się wypowie kto da Ci 100%.

Co do gruszek na 99% są takie same w 3.7 i 4.2 ale być może ktoś się wypowie kto da Ci 100%.
- Nyku
- Super Klubowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 11 sty 2015, 17:17
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Radek
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Napisz do użytkownika FOSS na forum. Ja brałem od niego, podobno ma tego na stanie trochę a kłopot wyeliminowany na zawsze, rozwiązanie przeżyje samochód
----> profiles/41.htm <---- link do jego profilu.
Ewentualnie na FB : https://www.facebook.com/FOSSmotorsport/?locale=pl_PL

----> profiles/41.htm <---- link do jego profilu.
Ewentualnie na FB : https://www.facebook.com/FOSSmotorsport/?locale=pl_PL