S8 D3 5.2 by Tuksi
Kurde, jakby moje auto tak mogło wyglądać... niestety, za dużo jeżdżę
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
.
I auto oddane do Mechanika , polecanego przez forumowiczów, Marka z serwisu SMPV. Oddane z powodu czesto wyskakujacego w ostatnim czasie bledu epc razem z iknonka kontrolu trakcji i abs, auto wpadalo w tryb awaryjny i nie bylo mocy , mój były mechanik stwierdził że usterka leży po stronie przepustnic , wymieniłem 3 razy przepustnice i niestety błąd pojawiał się ponowieni więc było jasne że powód musi być inny ( mój mechanik poległ i powiedziała że nie wie co to może być)Pan Marek przeprowadził krotki wywiad i od razu stwierdził że wina może lezec po stronie komputera ECU jak się okazało miał rację i do wymiany poszedł komputer ECU 1 . Po kilku dniach pobytu mojego autka u Pana Marka już jestem bardzo zadowolony. Dlatego jak już stoi 500 km ode mnie to trzeba będzie zrobić inne rzeczy :
- dołożyć dociagi ( mam już zakupuone )
- wymienić całe przednie zawieszenie oczywiście na lemfordera ( mam zakupione )
' wymienić Oleje i filtry
- dopiescic wszystkie błędy jakie pokazuje VCDS
- wymienić czujnik abs
- i prawdopodobnie coś dzieje się z hamulcem ręcznym bo strasznie długo zaciąga ( zobaczymy co pokaże diagnoza )
- dołożyć dociagi ( mam już zakupuone )
- wymienić całe przednie zawieszenie oczywiście na lemfordera ( mam zakupione )
' wymienić Oleje i filtry
- dopiescic wszystkie błędy jakie pokazuje VCDS
- wymienić czujnik abs
- i prawdopodobnie coś dzieje się z hamulcem ręcznym bo strasznie długo zaciąga ( zobaczymy co pokaże diagnoza )
.
Cóż wjechały kolejne nowe rzeczy :
- górne wahacze oczywiście z lemfordera
- 10x nowe swiece
- 10x nowe cewki
- nowy akumulator energizer ( mój stary padł przez byłego mechanika a miał rok czasu...)
- maglownica poszła na regenerację ( nowej nie opłaca się kupować, koszt nowej to około 10 k 😂)
- sterownik abs tak samo poszedł na regenerację ( na blacie wywalalo błąd więc trzeba było usunąć usterkę)
Wężyk od dolotu ( udało się dorwac uzywke na cale szczęście w bardzo dobrym stanie)
Mój stary mechanior stwierdził że w tym miejscu żadnego węża być nie powinno 😂 i jak się okazała dolot łapał lewe powietrze 😂
Nowy aku trzeba było doładować na maxa i włożyć do autka
Na ten moment to tyle zobaczymy dalej co się kryje w mojej bestii 😂
- górne wahacze oczywiście z lemfordera
- 10x nowe swiece
- 10x nowe cewki
- nowy akumulator energizer ( mój stary padł przez byłego mechanika a miał rok czasu...)
- maglownica poszła na regenerację ( nowej nie opłaca się kupować, koszt nowej to około 10 k 😂)
- sterownik abs tak samo poszedł na regenerację ( na blacie wywalalo błąd więc trzeba było usunąć usterkę)
Wężyk od dolotu ( udało się dorwac uzywke na cale szczęście w bardzo dobrym stanie)
Mój stary mechanior stwierdził że w tym miejscu żadnego węża być nie powinno 😂 i jak się okazała dolot łapał lewe powietrze 😂
Nowy aku trzeba było doładować na maxa i włożyć do autka
Na ten moment to tyle zobaczymy dalej co się kryje w mojej bestii 😂
.
Autko odebrane 2 miesiące temu Pan Marek z Serwisi SMPV zrobił wszystko o co prosiłem:
- lewy miech wymieniony ( aerosus)
- nowy akumulator energizer 100 ah
- nowy przewod ssacy do dolotu ( nie miałem to , mój stary mechanik stwierdził że jest niepotrzebmy )
- wymiana wszystkich filtrów ( paliwa powietrza kabinowy itd
- wymiana oleju na 5w50 valvoline dodamy ceramizer
- regeneracja maglownicy ( demontaz i montaż)
- nowy komputer ecu1 ( klonowanie itd )
- nowy przedni zawias lemforder
- nowe koncowki drazka, Drążki, oslona drazka wszystko lemforder
- sprawdzenie kompresji na cylindrach
- geometria po zmianie zawiasa
- umycie całego silnika od dołu i skrzyni
- nowe cewki 10 sztuk i swiece 10 sztuk
- regeneracja czujnika abs
- lewy miech wymieniony ( aerosus)
- nowy akumulator energizer 100 ah
- nowy przewod ssacy do dolotu ( nie miałem to , mój stary mechanik stwierdził że jest niepotrzebmy )
- wymiana wszystkich filtrów ( paliwa powietrza kabinowy itd
- wymiana oleju na 5w50 valvoline dodamy ceramizer
- regeneracja maglownicy ( demontaz i montaż)
- nowy komputer ecu1 ( klonowanie itd )
- nowy przedni zawias lemforder
- nowe koncowki drazka, Drążki, oslona drazka wszystko lemforder
- sprawdzenie kompresji na cylindrach
- geometria po zmianie zawiasa
- umycie całego silnika od dołu i skrzyni
- nowe cewki 10 sztuk i swiece 10 sztuk
- regeneracja czujnika abs
.
Autko do odbioru , oddane z powodu wypadających zapłonów, problem udało się wyeliminować poprzez wymianę sond lambda bank 1 i bank 3 , sondy zostały wymienione , autko sprawuje się tak jak powinno się sprawować przy okazji wymieniłem:
-Prawy miech aerosus ( 2 miesiące temu wymieniłem lewy )
-uszczelnienie górnej części kolektora ssącego
- wymiana przekaźnika zasilania ECU
- wymiana sond lambda bank 1 i bank 3
Wszyztki oczywiście zajął się Marek z serwisu SMPV którego gorąco polecam
-Prawy miech aerosus ( 2 miesiące temu wymieniłem lewy )
-uszczelnienie górnej części kolektora ssącego
- wymiana przekaźnika zasilania ECU
- wymiana sond lambda bank 1 i bank 3
Wszyztki oczywiście zajął się Marek z serwisu SMPV którego gorąco polecam