Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl Sklep Motostacja


[D2 FL ALL ] Wymiana napinacza (nastawnika) łańcucha

Zrobiłeś coś w swoim Audi A8 ? Masz do tego fotostory i opis ? Pochwal się innym.
rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 16 paź 2023, 19:36

Pamiętasz jakie nastawniki włożyłeś?

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 16 paź 2023, 20:31

Tu masz zrzut z faktury z dokładnymi numerami
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 16 paź 2023, 23:45

Ale to oryginały VAG?? I rok tylko wytrzymały? Czyżby to P znaczyło "plastelina" zamiast E - mEtalowe?

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 583
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: sssebek » 17 paź 2023, 21:15

Tak oryginały wsadzone. Klepać zaczął po około 7tyś km. Niestety rok czasu minął od zakupu bo auto pół zimy przestało z rozebranym przodem z powodu walki z lampami a problem pojawił się wiosną. Wqrwić się można. Już pies .... te nastawniki. Większy problem to to, ile roboty i czasu kosztuje dobranie się do nich. Pompa oleju sprawdzona, bije książkowo i na zimno i na ciepło. Pozostaje mi zrzucać górę...
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 paź 2023, 08:10

bo te z aso to też chinole <jezyk2>

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 22 paź 2023, 17:00

Wsłuchiwałem się ostatnio w te moje napinacze i stwierdzam, że nie są jakoś bardzo głośne, a w dodatku cichną niemal natychmiast.

Skoro "ori" to już nie ori, to może lepiej wymienić łańcuchy i same ślizgi? Są jakieś pewne ślizgi?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 22 paź 2023, 18:43

w tych czasach to nie ma nic pewnego <jezyk2> ja u siebie kupiłem jakieś najtańsze i mają się dobrze :]

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 23 paź 2023, 00:17

Rynce opadajom...

Dobrze, biorę się za kolekcjonowanie fantów, a nastawniki zostają.
A jaką pompę wspomagania? Dać do regeneracji czy może jakiś Polcar?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6047
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 23 paź 2023, 14:13

rodzynek pisze:A jaką pompę wspomagania? Dać do regeneracji czy może jakiś Polcar?
Dać swoja do regeneracji, albo kupić regenerowany ZF, chociaż do D3 chyba na AT są jeszcze nowe leżaki (nie ma na razie jak sprawdzić bo kolejna inwentaryzacja do 27.10.2023 (17:00)), tylko wiadomo, że regeneracja wyjdzie sporo taniej.
Black Cars Matters

rodzynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 63
Rejestracja: 26 sie 2019, 01:54
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1999
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Wojtek
Lokalizacja: SJZ

Post autor: rodzynek » 24 paź 2023, 01:21

<brawo>

Dzięki <kocham>

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 24 paź 2023, 21:33

ja u siebie miałem chyba polcar lub coś z chin i działała <jezyk2>

smolam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 23 kwie 2024, 10:50
Lokalizacja: Polska

Post autor: smolam » 23 kwie 2024, 10:53

Witam wszystkich w klubowiczów.
Założyłem konto by zadać pytanie w tym wątku bo widzę tu sporo cennej wiedzy.

Zabrałem się za serwis napinaczy. Nie planowałem ich wymiany bo nie było z nimi żadnych problemów, żadnych błędów czy nierównej pracy silnika.
Postanowiłem, że wymienię ślizgi i łańcuchy. Z jednej strony, tj. na banku 1 wszytko poszło sprawnie. Wałki idealnie na znakach, łańcuch napięty.
Natomiast mam mały problem z bankiem 2. Procedura identyczna, punkt po punkcie wg ELSA. Efekt taki, że nawet po 2 dniach od złożenia, łańcuch jest nadal luźny a wałek ssący nie jest idealnie na znaku. Oczywiście mogę ręcznie ustawić wałek na znaku napinając łańcuch poprzez delikatne przekręcenie samego wałka. Ustawiłem tak wszystko i zostawiłem na kolejny dzień.
Niestety, jak próbuję poruszać (oczywiście delikatnie) wałkiem wydechowym to wszytko się rozjeżdża - ewidentny brak napięcia łańcucha.

I teraz pytanie, co poszło nie tak? Czy ta sytuacja się unormuje np. po odpaleniu gdy dostanie ciśnienie oleju? Boję się o kolizje.
Czy rozbierać wszytko raz jeszcze i wymieniać napinacz? Tylko co się mogło z nim stać?

Miał ktoś kiedyś podobny przypadek?
Z góry dziękuję za pomoc.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 23 kwie 2024, 13:55

nie stresuj sie tak jest dojdzie olej to się ...

bartez83
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 312
Rejestracja: 23 kwie 2012, 22:23
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 2001
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Bartek
Lokalizacja: WLKP

Post autor: bartez83 » 23 kwie 2024, 21:38

Tylko przed odpaleniem zakręć pare razy samym
rozrusznikiem.Odepnij wtyczkę od czujnika położenia wału.

smolam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 23 kwie 2024, 10:50
Lokalizacja: Polska

Post autor: smolam » 04 sie 2024, 11:34

Trochę czasu minęło, poskładałem w końcu auto, odpaliłem i nic się nie wydarzyło :)
Przy odpaleniu nie słychać żadnych hałasów a silnik pracuje prawie dobrze, lekkie falowanie obrotów ale stał kilka miesięcy.

Musiałem, natomiast zdjąć pokrywy bo lał się spod nich olej i zauważyłem, że ten napinacz o który się martwiłem, na lewej głowicy od strony kierowcy, pomimo że silnik pracował już dłuższą chwilę, nadal nie działaja poprawnie. To znaczy łańcuch na nim jest nadal luźny.

Czy to oznacza, że kwalifikuje się on do wymiany? Łańcuch na drugiej głowicy jest stale napięty.
Czy coś z zamienników możecie polecić czy tylko ASO?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe Motostacja.pl części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl