Post
autor: radex82 » 28 lis 2023, 16:06
Błąd P3243 dotyczący przepustnicy (throttle position sensor "B" circuit high input) wskazuje na potencjalny problem z czujnikiem położenia przepustnicy lub z obwodem, którym jest związany. Ten błąd może powodować problemy z regulacją przepustnicy, co z kolei może wpływać na prawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną i spalanie.
Jeśli samochód po postoju dymi na biało, mogą występować różne przyczyny, w tym potencjalne problemy z układem wtryskowym, DPF (filtrem cząstek stałych) lub innymi elementami układu wydechowego.
Oto kilka kroków, które możesz podjąć w celu zdiagnozowania problemu:
1.Sprawdzenie czujnika położenia przepustnicy (TPS): Upewnij się, że czujnik położenia przepustnicy działa poprawnie. Sprawdź, czy nie ma luźnych połączeń, uszkodzeń kabli ani problemów z samym czujnikiem.
2.Sprawdzenie układu wydechowego: Białe dymienie po postoju może wskazywać na obecność płynu chłodzącego w układzie wydechowym. To może wynikać z wycieku płynu chłodzącego do komory spalania. Sprawdź poziom płynu chłodzącego i zauważ, czy nie ma jego wycieków.
3.Sprawdzenie układu wtryskowego: Biorąc pod uwagę, że sprzedający wspomniał o wyciętym DPF, istnieje możliwość, że modyfikacje w układzie wydechowym mogły wpłynąć na działanie silnika. Jednak błąd związany z przepustnicą również może powodować problemy. Sprawdź, czy układ wtryskowy działa poprawnie.
4.Wyczytanie błędów z komputera samochodu: Oprócz błędu P3243, skonsultuj się z warsztatem samochodowym, aby wyczytać dodatkowe kody błędów z komputera pojazdu. To pomoże w bardziej szczegółowej diagnozie problemu.