Siemka. Mam problem tego typu, że po postoju na wolnych obrotach silnik zaczyna dymić na biało, jak już rusze przez moment jeszcze dymi i przestaje. Auto kupiłem w weekend, sprzedający powiedział, że zaczęło się tak jak wyciął DPF. Nie wiem czy wyprogramowal będę musiał doczytać lecz stawiam tez na wtryski.
Komputer pokazuje jeden błąd mianowice. P3243 od przepustnicy. Możliwe dymienie od niej albo Dpf? Czy jednak sprawdzac wtryski? Pozdrawiam
[D3 06 4.2TDI ] Dym z wydechu w korku DPF wycięty
Błąd P3243 dotyczący przepustnicy (throttle position sensor "B" circuit high input) wskazuje na potencjalny problem z czujnikiem położenia przepustnicy lub z obwodem, którym jest związany. Ten błąd może powodować problemy z regulacją przepustnicy, co z kolei może wpływać na prawidłową mieszankę paliwowo-powietrzną i spalanie.
Jeśli samochód po postoju dymi na biało, mogą występować różne przyczyny, w tym potencjalne problemy z układem wtryskowym, DPF (filtrem cząstek stałych) lub innymi elementami układu wydechowego.
Oto kilka kroków, które możesz podjąć w celu zdiagnozowania problemu:
1.Sprawdzenie czujnika położenia przepustnicy (TPS): Upewnij się, że czujnik położenia przepustnicy działa poprawnie. Sprawdź, czy nie ma luźnych połączeń, uszkodzeń kabli ani problemów z samym czujnikiem.
2.Sprawdzenie układu wydechowego: Białe dymienie po postoju może wskazywać na obecność płynu chłodzącego w układzie wydechowym. To może wynikać z wycieku płynu chłodzącego do komory spalania. Sprawdź poziom płynu chłodzącego i zauważ, czy nie ma jego wycieków.
3.Sprawdzenie układu wtryskowego: Biorąc pod uwagę, że sprzedający wspomniał o wyciętym DPF, istnieje możliwość, że modyfikacje w układzie wydechowym mogły wpłynąć na działanie silnika. Jednak błąd związany z przepustnicą również może powodować problemy. Sprawdź, czy układ wtryskowy działa poprawnie.
4.Wyczytanie błędów z komputera samochodu: Oprócz błędu P3243, skonsultuj się z warsztatem samochodowym, aby wyczytać dodatkowe kody błędów z komputera pojazdu. To pomoże w bardziej szczegółowej diagnozie problemu.
Jeśli samochód po postoju dymi na biało, mogą występować różne przyczyny, w tym potencjalne problemy z układem wtryskowym, DPF (filtrem cząstek stałych) lub innymi elementami układu wydechowego.
Oto kilka kroków, które możesz podjąć w celu zdiagnozowania problemu:
1.Sprawdzenie czujnika położenia przepustnicy (TPS): Upewnij się, że czujnik położenia przepustnicy działa poprawnie. Sprawdź, czy nie ma luźnych połączeń, uszkodzeń kabli ani problemów z samym czujnikiem.
2.Sprawdzenie układu wydechowego: Białe dymienie po postoju może wskazywać na obecność płynu chłodzącego w układzie wydechowym. To może wynikać z wycieku płynu chłodzącego do komory spalania. Sprawdź poziom płynu chłodzącego i zauważ, czy nie ma jego wycieków.
3.Sprawdzenie układu wtryskowego: Biorąc pod uwagę, że sprzedający wspomniał o wyciętym DPF, istnieje możliwość, że modyfikacje w układzie wydechowym mogły wpłynąć na działanie silnika. Jednak błąd związany z przepustnicą również może powodować problemy. Sprawdź, czy układ wtryskowy działa poprawnie.
4.Wyczytanie błędów z komputera samochodu: Oprócz błędu P3243, skonsultuj się z warsztatem samochodowym, aby wyczytać dodatkowe kody błędów z komputera pojazdu. To pomoże w bardziej szczegółowej diagnozie problemu.
Biały dym z rury wydechowej po postoju jest najczęściej spowodowany przez przedostanie się płynu chłodzącego do komór spalania. Może to być spowodowane przez nieszczelność uszczelki pod głowicą, pękniętą głowicę lub blok silnika.
Jeśli sprzedający powiedział, że dymienie zaczęło się po wycięciu DPF, to możliwe, że jest to spowodowane przez nieprawidłowe wyprogramowanie DPF. W takim przypadku płyn chłodzący może przedostawać się do komór spalania przez rurę wydechową DPF.
Jeśli sprzedający powiedział, że dymienie zaczęło się po wycięciu DPF, to możliwe, że jest to spowodowane przez nieprawidłowe wyprogramowanie DPF. W takim przypadku płyn chłodzący może przedostawać się do komór spalania przez rurę wydechową DPF.