części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 06 W12 ] Swap hamulców z oryginału na Brembo z Q7

dario_hq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 18 kwie 2023, 22:19
Lokalizacja: Mława

[D3 06 W12 ] Swap hamulców z oryginału na Brembo z Q7

Post autor: dario_hq » 14 gru 2023, 15:57

Witam.

Jak w temacie, chciałbym wymienić oryginalny zestaw hamulcowy z wersji W12 (2 tłoczkowy przód) na kompletny zestaw Brembo z Audi Q7 (6 tłoczkowy przód i 4 tłoczkowy tył).

Stąd mam kilka pytań:
- Na co zwrócić szczególną uwagę?
- Czy taki zestaw będzie pasował na fabryczne jarzma?
- Jak wygląda sprawa z przewodami hamulcowymi i wydajnością pompy hamulcowej?
- Jakie tarcze i klocki do tego dobrać?
- Jak wygląda przekładka silniczków od elektrycznego hamulca ręcznego?

Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 gru 2023, 18:06

Co do tyłu to się nie wypowiem za bardzo w D3, możesz podpytać kolegi orka profiles/4842.htm co robił u Zająca i zobaczyć sobie efekty:
Jakbyś chciał 356mm na tył podobnie, ale bez adaptera to powinny spasować Ci jarzma z RS6 C6 - mam takie na handel jak co.
Przód jak chcesz duży ? Jak chcesz budżetowy zestaw to polecam to co mam u siebie, wtedy możesz sobie swoje tarcze zostawić:
- 6 tłokowy zacisk Audi S4 B9 Akebono pod tarcze 375 mm z małymi tulejkami co by wlazły tarcze 385 (klocek bierze cały), na 385 wchodzi Ci felga R19 minimum, ale jak chcesz R18 na zime np. to wtedy zostaw 375mm bez tulejek
- jak chcesz grubiej, to zaciski SQ7 400mm Akebono 6 tłoki, albo 8 tłoki Brembo, w zależności jaka felga ale 400 - 420 to juz minimum R20.
Plusy mojego zestawu są takie, że tarcze są sporo tańsze (tarcze 390, 400 i 420mm są praktycznie 2x droższe od 385) i możesz latać na mniejszych felgach, a różnica w hamowaniu żadna. Różnice robi Co dopiero 8, czy 10 tłok i także bez szaleństwa, a ceny zacisków drogie.
Jarzma przednie zmieniasz z zaciskami.
OE pompa jest wystarczająca
Przewody w zalezności czy chcesz w stalowym oplocie czy zwykłe
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Re: Swap hamulców z oryginału na Brembo z Q7

Post autor: gtfan » 14 gru 2023, 20:02

dario_hq pisze: - Jak wygląda przekładka silniczków od elektrycznego hamulca ręcznego?
Q7 z czterotłokiem z tyłu ma tarczobębny
więc będziesz musiał wyrzeźbić oddzielny zacisk tylko do ręcznego, albo kupić za worek $$ takie customowe 4-tłoki
Four rings to rule them all

marcin85
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 159
Rejestracja: 19 gru 2009, 16:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 19 gru 2023, 22:11

mozna zrobic tyl na 356 na traczy 356x22 z s8 d4 albo jak ja robilem na tarczy 356x 28 ale inny zacisk i wszystko pasuje bo mialem to zalozone u siebie

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl