Witam.
Jak w temacie, chciałbym wymienić oryginalny zestaw hamulcowy z wersji W12 (2 tłoczkowy przód) na kompletny zestaw Brembo z Audi Q7 (6 tłoczkowy przód i 4 tłoczkowy tył).
Stąd mam kilka pytań:
- Na co zwrócić szczególną uwagę?
- Czy taki zestaw będzie pasował na fabryczne jarzma?
- Jak wygląda sprawa z przewodami hamulcowymi i wydajnością pompy hamulcowej?
- Jakie tarcze i klocki do tego dobrać?
- Jak wygląda przekładka silniczków od elektrycznego hamulca ręcznego?
Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.
Pozdrawiam!
![]() |
![]() |
![]() |
[D3 06 W12 ] Swap hamulców z oryginału na Brembo z Q7
- dice111
- Moderator
- Posty: 6026
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Co do tyłu to się nie wypowiem za bardzo w D3, możesz podpytać kolegi orka profiles/4842.htm co robił u Zająca i zobaczyć sobie efekty:
Jakbyś chciał 356mm na tył podobnie, ale bez adaptera to powinny spasować Ci jarzma z RS6 C6 - mam takie na handel jak co.
Przód jak chcesz duży ? Jak chcesz budżetowy zestaw to polecam to co mam u siebie, wtedy możesz sobie swoje tarcze zostawić:
- 6 tłokowy zacisk Audi S4 B9 Akebono pod tarcze 375 mm z małymi tulejkami co by wlazły tarcze 385 (klocek bierze cały), na 385 wchodzi Ci felga R19 minimum, ale jak chcesz R18 na zime np. to wtedy zostaw 375mm bez tulejek
- jak chcesz grubiej, to zaciski SQ7 400mm Akebono 6 tłoki, albo 8 tłoki Brembo, w zależności jaka felga ale 400 - 420 to juz minimum R20.
Plusy mojego zestawu są takie, że tarcze są sporo tańsze (tarcze 390, 400 i 420mm są praktycznie 2x droższe od 385) i możesz latać na mniejszych felgach, a różnica w hamowaniu żadna. Różnice robi Co dopiero 8, czy 10 tłok i także bez szaleństwa, a ceny zacisków drogie.
Jarzma przednie zmieniasz z zaciskami.
OE pompa jest wystarczająca
Przewody w zalezności czy chcesz w stalowym oplocie czy zwykłe
Jakbyś chciał 356mm na tył podobnie, ale bez adaptera to powinny spasować Ci jarzma z RS6 C6 - mam takie na handel jak co.
Przód jak chcesz duży ? Jak chcesz budżetowy zestaw to polecam to co mam u siebie, wtedy możesz sobie swoje tarcze zostawić:
- 6 tłokowy zacisk Audi S4 B9 Akebono pod tarcze 375 mm z małymi tulejkami co by wlazły tarcze 385 (klocek bierze cały), na 385 wchodzi Ci felga R19 minimum, ale jak chcesz R18 na zime np. to wtedy zostaw 375mm bez tulejek
- jak chcesz grubiej, to zaciski SQ7 400mm Akebono 6 tłoki, albo 8 tłoki Brembo, w zależności jaka felga ale 400 - 420 to juz minimum R20.
Plusy mojego zestawu są takie, że tarcze są sporo tańsze (tarcze 390, 400 i 420mm są praktycznie 2x droższe od 385) i możesz latać na mniejszych felgach, a różnica w hamowaniu żadna. Różnice robi Co dopiero 8, czy 10 tłok i także bez szaleństwa, a ceny zacisków drogie.
Jarzma przednie zmieniasz z zaciskami.
OE pompa jest wystarczająca
Przewody w zalezności czy chcesz w stalowym oplocie czy zwykłe
Black Cars Matters
Re: Swap hamulców z oryginału na Brembo z Q7
Q7 z czterotłokiem z tyłu ma tarczobębnydario_hq pisze: - Jak wygląda przekładka silniczków od elektrycznego hamulca ręcznego?
więc będziesz musiał wyrzeźbić oddzielny zacisk tylko do ręcznego, albo kupić za worek $$ takie customowe 4-tłoki
Four rings to rule them all