[D3 06 ] Światła do jazdy dziennej
Tak, to miejsce od środka/strony grilla. Tam masz albo ledy jak np. w W12, albo halogen. W przedlifcie ten halogen był sporo większy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Halogen w przedlifcie to długie światło.sssebek pisze:Tak, to miejsce od środka/strony grilla. Tam masz albo ledy jak np. w W12, albo halogen. W przedlifcie ten halogen był sporo większy.
Dzienne na bańce P21W lub LED. Przy P21W jest normalnie postojówka a przy LED już nie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Masz rację, halogen był w przedlifcie. Choć tylko do mrugania, nie rozumiem czemu tak zrobili. W polifcie fakt,P21W. Zakręciłem się trochę. W każdym razie ok 89mm w najwęższym miejscu tam jest w polifcie.drago_o pisze:Halogen w przedlifcie to długie światło.sssebek pisze:Tak, to miejsce od środka/strony grilla. Tam masz albo ledy jak np. w W12, albo halogen. W przedlifcie ten halogen był sporo większy.
Dzienne na bańce P21W lub LED. Przy P21W jest normalnie postojówka a przy LED już nie.
Swoją drogą nie czaję konfiguracji tych lamp które były w D3 dostępne. Sztuka dla sztuki. O ile w samym halogenie rozumiem, że potrzebowali dodatkowy halogen do długich (choć też mogli to realizować przysłoną jakby ją wsadzili jak w biksenonie), o tyle kompletnie nie czaję po co ten halogen dali jak była wersja np. z biksenonem. Mogli od razu tam dzienne wsadzić.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Mam. Problem w tym, że aby zrobić pomiar, musiałbym podpiąć rozebraną lampę do auta (albo mierzyć na mojej którą mam w aucie) a tego nie zrobię bez wyjęcia lampy czyli też zrzucenia zderzaka. Moduł led jest sterowany i nie mam pewności czy pełna jasność to po prostu pełne napięcie instalacji (czyli teoretycznie 14,3V) podane na moduł ledowy przez sterownik (choć przypuszczam, że tak - nie mam oscyloskopu, bo jak bym miał to bym to już dawno wiedział na 100% do zaspokojenia własnej ciekawości).
Natomiast jak mówiłem, nie przejmuj się tym specjalnie bo instalacja elektryczna na odcinku bezpieczniki-lampa ma wystarczająco duże przekroje aby uciągnąć lampę ledową. Zamieniasz przecież zwykłą żarówkę 21W na ledy.
Jak będę w domu to wygrzebię taki moduł i popatrzę jak to tam jest rozwiązane, bo być może będzie jakieś oznaczenie samych ledów więc możnaby w nocie katalogowej sprawdzić ile one nominalnie pobierają (choć pewnie będzie to w mA) to nie są raczej diody typu cree.
Natomiast jak mówiłem, nie przejmuj się tym specjalnie bo instalacja elektryczna na odcinku bezpieczniki-lampa ma wystarczająco duże przekroje aby uciągnąć lampę ledową. Zamieniasz przecież zwykłą żarówkę 21W na ledy.
Jak będę w domu to wygrzebię taki moduł i popatrzę jak to tam jest rozwiązane, bo być może będzie jakieś oznaczenie samych ledów więc możnaby w nocie katalogowej sprawdzić ile one nominalnie pobierają (choć pewnie będzie to w mA) to nie są raczej diody typu cree.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Grubością przewodów się nie przejmuje ale po przeprogramowaniu modułu świateł to żarówka postojowki jest wyjściem zasilania do modułu LED który robi za dzienne i postojowki. Nie chciał bym wsadzić tam zbyt mocnych ledow aby sterownik nie dawał błędu że za duży pobór mocy lub zwarciesssebek pisze:
Natomiast jak mówiłem, nie przejmuj się tym specjalnie bo instalacja elektryczna na odcinku bezpieczniki-lampa ma wystarczająco duże przekroje aby uciągnąć lampę ledową. Zamieniasz przecież zwykłą żarówkę 21W na ledy.
.
Nie tylko do mrugania, normalne światło drogowe do mrugania i na stałesssebek pisze:Masz rację, halogen był w przedlifcie. Choć tylko do mrugania, nie rozumiem czemu tak zrobili.
Wszystkie lampy wyposażone w żarnik xenonowy maja lampy bixenonowe z przesłoną. Długie realizowane są jednocześnie za pomocą przesłony i H7. Zarówno miganie jak i stałe.sssebek pisze:O ile w samym halogenie rozumiem, że potrzebowali dodatkowy halogen do długich (choć też mogli to realizować przysłoną jakby ją wsadzili jak w biksenonie), o tyle kompletnie nie czaję po co ten halogen dali jak była wersja np. z biksenonem.
No nie. H7 lub P21W mają swoje zasilanie a postojówka W5W swoje. Moduł LED dzienny zasilany jest z postojówki W5W i przy pracy dzienne/postojowe jedynie zmienia siłę świecenia.sssebek pisze:Zamieniasz przecież zwykłą żarówkę 21W na ledy.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
U mnie jak włączałem długie na stałe, to halogeny (te od strony grilla) nie świeciły. Nimi tylko mrugałem. Czy biksenon też mrugał jak pociągałem do siebie to nie wiem, bo tak wypalone odbłyśniki były, że światła z malucha lepiej świeciły.
Aż sprawdzę to po schematach bo już nie pamiętam dokładnie. Inastalację przerabiałem już trochę czasu temu. Mam gdzieś rozpiskę zmiany pinów pomiędzy kostką 10 pin a 14 pin zrobioną jako podręczne notatki. Muszę to tylko odnaleźć to rzucę okiem jak to tam dokładnie było. Pamiętam że tam były jakieś śmieszne przekroje w samym module led (nie wiem czy to nie było 0,5mm kwadratowego, a może nawet mniej).H7 lub P21W mają swoje zasilanie a postojówka W5W swoje
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/