[D3 03 4.2MPI ] Stukanie dołu silnika
[D3 03 4.2MPI ] Stukanie dołu silnika
Witam . Podczas jazdy silnik zaczął głośniej pracować . Po zdjęciu miski smok pełen opiłków (panewki) . Czy w tych silnikach wykonuje się wymianę panewek, regenerację wału ? Ktoś reanimował jednostkę czy jest to ekonomicznie bez uzasadnienia ?
Chyba nie ma (nie było kiedyś) do tego silnika panewek ale kładli z 4.0. Trzeba było tam coś z zamkami panewek się pobawić bo nie pasowały 1:1. To było już jakiś czas temu(kilka lat), może się coś zmieniło.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Zawsze można zlecić dorobienie panewek na zamówienie. Są firmy co się tym zajmują i nie kosztuje to jakiegoś majątku nie wiadomo jakiego. Natomiast podjęcie takiej czy innej decyzji ja bym uzależnił od tego, co wyjdzie po weryfikacji silnika, bo może się np. okazać, że wał jest przytarty, a wtedy dorabianie i kombinowanie z panewkami nie ma już najmniejszego sensu bo należałoby załatwić wał w przyzwoitym stanie, a wtedy należałoby dobrać panewki (może nawet i nominały) ale po grupach selekcyjnych, aby miały odpowiednie pasowanie bo któraś może być wyprodukowana w tak zwanym minusie a któraś w plusie. Jak źle sparujesz panewki do średnicy wału, to może ci znów przytrzeć na starcie (oczywiście mówię tu o skrajnym przypadku, najczęściej warstwa adaptacyjna panewki rozwiązuje ten problem). No i pamiętać o odpowiednim naoliwieniu wszystkiego przy składaniu żeby nie było na sucho na starcie po naprawie. Dodatkowo najlepiej przed pierwszym odpaleniem silnika obrócić ręcznie wałem na tyle dużo razy, aby olej zaczął wyciekać spod panewek samoczynnie. Wtedy nie będzie powietrza w kanale olejowym więc silnik praktycznie od razu dostanie ciśnienie oleju po odpaleniu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Poszukaj jakiejś szlifierni w twojej okolicy, podjedź do nich i zapytaj. W takich miejscach najprędzej uzyskasz odpowiedź. Nie mniej jednak wypadałoby przed założeniem nowych panewek sprawdzić owalizację czopów nawet jeśli wydają się być idealne na twoim wale. Reszta jak pisałem wcześniej.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Jak wyżej pisałem, potwierdzam. Przy remoncie 4.2 mpi znajomy kładł z 4.0tdi panewki bo do BFM nie było. Przerabiał tylko zamki.donamigos pisze:Ktoś orientuje się czy na dzień dzisiejszy do silnika da się dostać panewki lub z jakiego silnika adaptować jak kolega wyżej wspomniał ?
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG