![]() |
![]() |
![]() |
[D3 05 4.0TDI ] Problem z dociągiem klapy bagażnika
[D3 05 4.0TDI ] Problem z dociągiem klapy bagażnika
Nagle przestał działac mi dociąg bagażnika, bezpieczniki po prawej stronie wszystkie ok, zmieniłem zamek z linka i silnikiem, nadal nic. Co jeszcze moge sprawdzić.?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Mariuszsz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3528
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
a sprawdzałeś sprężynkę przy ryglu?
bo jak pęknie to jest objaw właśnie taki że nic się nie dzieje a po ryglu zbytnio tego nie widać
żeby coś było nie tak
ja dorażnie zastosowałem grubą recepturkę, po roku musiałem wymienić bo sparciała
ale to jest 5 minut roboty
bo jak pęknie to jest objaw właśnie taki że nic się nie dzieje a po ryglu zbytnio tego nie widać
żeby coś było nie tak
ja dorażnie zastosowałem grubą recepturkę, po roku musiałem wymienić bo sparciała
ale to jest 5 minut roboty
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
Siemanko, wymyśliłeś coś może, że zadziałało? U mnie też przy pierwszych mrozach (wczorajMariuszsz pisze:Ale tam nie ma stałego chyba napięcia, trzeba zainicjowac.

Dzisiaj przyjdzie mi nowy element więc będę wiedział co jest grane, ale jakbyś wiedział na co więcej trzeba zwrócić uwagę to byłbym wdzięczny

[ Dodano: 2024-11-20, 08:45 ]
Update znowu dla potomnych i przyszłych ludzi z problemem DOCIĄGU klapy (nie mam zamykania i otwierania elektrycznego więc nie pomogę w tym temacie.
Wczoraj założyłem nowy mechanizm dociągu wraz oczywiście z tym przewodem stalowym i nowym zamkiem (ten na dole). Trochę się pobawiłem bo nigdzie nie ma na ten temat za bardzo informacji jak to zamontować żeby działało ale udało mi się samemu do tego dojść więc pomogę od razu

Więc tak, zwróć uwagę jaki Ci przyjdzie, czy ten bolec (ten co się kręci, głowny element o który zaczepia się haczyk na klapie z elektromagnesem) jest na dole czy na górze. Jeżeli jest na dole to klapa ma być w pozycji zamkniętej, jeżeli na górze to w otwartej.
Ja również myślałem, że to nie ma znaczenia ale jednak ma. Najpierw więc sprawdź sobie jak Ci się ułożyło to wszystko, czy klapa się zamyka itp (podłącz najpierw akusa

No i cały myk polega na tym, że w przypadku gdy masz ten nowy zamek w pozycji zamkniętej, musisz zaciągnąć ten haczyk na elektromagnes i zamknąć auto z pilota. Jak otworzysz znowu z pilota i nacisniesz ten elektromagnes od bagażnika to dociąg powinien puścić do pozycji górnej, i tyle, zamknij sobie bagażnik i zobacz ewentualnie czy potrzeba jakiejś regulacji, u mnie ślicznie siadło za drugim razem, teraz klapa nie trzaska w dół tylko opiera się na tym zatrzasku i ją ładnie dociska do dołu.
Więc spróbuj tego, bo ja też po założeniu się załamałem, że coś będę musiał głębiej szukać we wiązkach, kablach itp. a okazało się, że trzeba tylko zsynchronizować.
Mam nadzieję, że wszystko w miarę przejrzyście opisałem, w razie W proszę pisać tutaj albo na pw to będę w stanie pomóc w tym akurat temacie.
PS. Jak masz klapę elektryczną to tak czy tak dociąg masz jako osobny element -> wszystko robisz tam samo. I NIE! rwij tego zamka na dole na siłe żeby poszedł do góry ani nie ciągnij za ten przewód stalowy i blachę po środku bo urwiesz

Powodzonka
