[D3 06 4.2TDI] Nie działa AFS2
[D3 06 4.2TDI] Nie działa AFS2
Siema,
Kupiłem niedawno A8D3 z 2006r 4.2TDI (drugie w moim życiu )
Rozkodowałem sobie VIN i wychodzi, że mam 8Q6 - Regulacja zasięgu reflektorów,autom/dynam. ze światłami
kierowanymi i światłami kierowanymi skręcania (AFS 2)
Miałem to również w poprzedniej, natomiast tutaj widzę, że nie działa, ani poziomowanie, ani skręcanie.
Podpiąłem VCDS i zacząłem szperać.. w aucie wykodowany był moduł 55, który jak domniemam jest odpowiedzialny za skręcanie i poziomowanie lamp.
Zaznaczyłem go na liście i pojawił się w VCDS, ale nie można się z nim połączyć - wyskakuje błąd komunikacji..
Bezpiecznik numer 4 sprawdzony, jest cały.. moduły (za licznikiem) podmieniałem na inne sprawne i dalej "dupa"..
Szperając w VCDS, w jakimś module (nie pamiętam już w jakim) było wykodowane skręcanie (przez to też, nie pokazywało mi błędu na FIS) po zaznaczeniu tej opcji momentalnie wyskoczył błąd na FIS odnośnie skrętnych xenonów ale też wskazywał na błąd komunikacji z 55 (wiecie może gdzie ja to znalazłem? wczoraj chciałem zagłębić temat i za cholere tej opcji nie mogę odnaleźć).
I tak się zastanawiam co dalej? Gdzie szukać problemu...
Kupiłem niedawno A8D3 z 2006r 4.2TDI (drugie w moim życiu )
Rozkodowałem sobie VIN i wychodzi, że mam 8Q6 - Regulacja zasięgu reflektorów,autom/dynam. ze światłami
kierowanymi i światłami kierowanymi skręcania (AFS 2)
Miałem to również w poprzedniej, natomiast tutaj widzę, że nie działa, ani poziomowanie, ani skręcanie.
Podpiąłem VCDS i zacząłem szperać.. w aucie wykodowany był moduł 55, który jak domniemam jest odpowiedzialny za skręcanie i poziomowanie lamp.
Zaznaczyłem go na liście i pojawił się w VCDS, ale nie można się z nim połączyć - wyskakuje błąd komunikacji..
Bezpiecznik numer 4 sprawdzony, jest cały.. moduły (za licznikiem) podmieniałem na inne sprawne i dalej "dupa"..
Szperając w VCDS, w jakimś module (nie pamiętam już w jakim) było wykodowane skręcanie (przez to też, nie pokazywało mi błędu na FIS) po zaznaczeniu tej opcji momentalnie wyskoczył błąd na FIS odnośnie skrętnych xenonów ale też wskazywał na błąd komunikacji z 55 (wiecie może gdzie ja to znalazłem? wczoraj chciałem zagłębić temat i za cholere tej opcji nie mogę odnaleźć).
I tak się zastanawiam co dalej? Gdzie szukać problemu...
-
- Super Klubowicz
- Posty: 3526
- Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Silnik: V8 4.2 TDI
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Imię: maciu
- Lokalizacja: Warszawa
z mojego ostatniego doswiadczenia wynika że potrafi pokazywać błąd ogólny modułu skrętu
w przypadku gdy np jest problem z wiązką tylko do motorka poziomowania
uważam że zajrzenie w lampy się przyda, ciekawe że jednak daje się skręty wykodować
do tej pory mi się nie udało odnaleźc tej opcji i z tego powodu w lampach przerabianych
na led miałem pozostawione te motorki w środku jednak sam skręt nie był realizowany
(brak miejsca)
w przypadku gdy np jest problem z wiązką tylko do motorka poziomowania
uważam że zajrzenie w lampy się przyda, ciekawe że jednak daje się skręty wykodować
do tej pory mi się nie udało odnaleźc tej opcji i z tego powodu w lampach przerabianych
na led miałem pozostawione te motorki w środku jednak sam skręt nie był realizowany
(brak miejsca)
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
wyPAD 2020
ech
no to. trzeba będzie sprawdzić całą instalację w takim razie.. Jak uda mi się znaleźć tę opcję to napiszę o niej tutaj.. jakieś zaćmienie mam, że nie mogę sobie przypomnieć, ale na bank po jej włączeniu od razu wywaliło na FIS błąd odnośnie skrętu xenonów..
prawą lampę ostatnio zmieniałem.. ale do lewej nie zaglądałem, ostatnia nie sprawna rzecz w aucie, która mnie irytuje
no to. trzeba będzie sprawdzić całą instalację w takim razie.. Jak uda mi się znaleźć tę opcję to napiszę o niej tutaj.. jakieś zaćmienie mam, że nie mogę sobie przypomnieć, ale na bank po jej włączeniu od razu wywaliło na FIS błąd odnośnie skrętu xenonów..
prawą lampę ostatnio zmieniałem.. ale do lewej nie zaglądałem, ostatnia nie sprawna rzecz w aucie, która mnie irytuje
Pytanie czy przełamany kabel od AFS-u w samej lampie nie wygeneruje takiego błędu. Te kable potrafią się po latach rozsypać w lampie. Dostępu niestety do nich nie ma. Pozostaje jedynie "wycięcie" okna od spodu w lampie, naprawienie po czym zaklejenie tego okna. No chyba że chcesz zrobić pro i zdejmiesz jakoś szkło i całość rozbierzesz.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Zmieniałem lampę wcześniej od strony pasażera, właśnie ją rozczłonkowałem i w niej kabelki jak nowe.. co nie oznacza, że w lewej także...
Natomiast znalazłem tę opcję, o której wspominałem wyżej. kodowanie w module 17 - intruments, 3 i 4 pozycja u mnie było 16 dodałem do niej 32 (suma 48) i naglę wyskoczył błąd na FIS odnośnie skrętu soczewki.. natomiast błąd sam w sobie nie mówi nic ciekawego, jedynie, że nie może nawiązać połączenia z modułem 55
Natomiast znalazłem tę opcję, o której wspominałem wyżej. kodowanie w module 17 - intruments, 3 i 4 pozycja u mnie było 16 dodałem do niej 32 (suma 48) i naglę wyskoczył błąd na FIS odnośnie skrętu soczewki.. natomiast błąd sam w sobie nie mówi nic ciekawego, jedynie, że nie może nawiązać połączenia z modułem 55
Jakbyś miał jakieś małe lusterko, to jest szansa zobaczyć kabelki te od spodu pod koszem AFS-u przez tylną klapę. Nie będę wspominał o kamerze endoskopowej bo to mało kto posiada tak po prostu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
czy w obu lampach jest ten sam moduł do sterowania AFS? tzn o tych samych numerach? myślę podmienić w lewej lampie - może się uda bez ściągania lampy po zdjęciu obudowy filtra?
te moduły wadliwe są? czy raczej mała szansa?
i czy jak np w jednej lampie jest sprawny, a w drugiej nie, to dalej nie połączę się ze sterownikiem 55 w VCDS?
te moduły wadliwe są? czy raczej mała szansa?
i czy jak np w jednej lampie jest sprawny, a w drugiej nie, to dalej nie połączę się ze sterownikiem 55 w VCDS?
Nawet jeśli jeden jest padnięty, to powinieneś zauważyć, że jak klikniesz DTC clear, to poleci na tej sprawnej lampie sekwencja poziomowania taka jak zaraz po odpaleniu auta.
Odnośnie modułów, to możesz je zamiennie stronami używać. I nie muszą być z A8, możesz wsadzić z A6, ze Skody czy czegokolwiek innego.
Moduł powinno ci się udać zdjąć po wyjęciu filtra, natomiast gorzej będziesz miał wyjąć ten w lewej lampie. Tam będzie ci zbiornik wspomagania przeszkadzał.
Odnośnie modułów, to możesz je zamiennie stronami używać. I nie muszą być z A8, możesz wsadzić z A6, ze Skody czy czegokolwiek innego.
Moduł powinno ci się udać zdjąć po wyjęciu filtra, natomiast gorzej będziesz miał wyjąć ten w lewej lampie. Tam będzie ci zbiornik wspomagania przeszkadzał.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
nie ma czegoś takiego u mnie.. nie wiem czy gdzieś jeszcze w kodowaniach szukać.. Jestem na etapie, że w końcu wyswietla błąd na FIS odnośnie adaptive lights, dalej nie można wejść do sterownika numer 55..sssebek pisze:Nawet jeśli jeden jest padnięty, to powinieneś zauważyć, że jak klikniesz DTC clear, to poleci na tej sprawnej lampie sekwencja poziomowania taka jak zaraz po odpaleniu auta.
Właśnie się dobrałem do lewej lampy (zdjąłem nadkole i idealny dostęp), ale w niej w środku kabelki wyglądają jak nowe... i w sumie nie wiem co dalej robić xD moduł co miałem ze starej prawej lampy jest cały metalowy, tutaj znowu był w plastikowej obudowie i różnił się końcówką B i D, w lampie prawej jest też czarny, domniemam, że muszą być tu i tu o tych samych numerach?
Nie muszą, powinno zagadać. Ja miałem swego czasu jeden z audi w aluminiowej obudowie a drugi skody w plastikowej obudowie.
Mówisz, że jak wchodzisz w 55 to tam wyrzuca ci błąd komunikacji. Wyjmij licznik i za nim będzie moduł. Sprawdź jaki ma numer. Ja mam u siebie wsadzony 4F0 910 357 F. Do tego modułu też idzie linia CAN która jest połączona z lewą i prawą lampą. Jak masz multimetr to możesz sprawdzić czy te kable przewodzą (czy jest połączenie lampa lewa oraz lampa prawa z modułem za licznikiem (osobno sprawdzić linię H oraz osobno L).
Tutaj mała uwaga, ten moduł za licznikiem będzie miał dwie linie CAN. Na pinie 2 oraz 3 jest CAN połączony z resztą auta (to połączenie cię nie interesuje bo moduł widzisz spod poziomu vcds). Interesuje cię druga para kabli magistrali CAN która łączy lampy z tym modułem. Ta para jest mniej więcej na środku wtyczki. W samej wtyczce jak mnie pamięć nie myli było chyba tylko 6 kabelków. Właśnie te dwie magistrale CAN oraz zasilanie.
Mówisz, że jak wchodzisz w 55 to tam wyrzuca ci błąd komunikacji. Wyjmij licznik i za nim będzie moduł. Sprawdź jaki ma numer. Ja mam u siebie wsadzony 4F0 910 357 F. Do tego modułu też idzie linia CAN która jest połączona z lewą i prawą lampą. Jak masz multimetr to możesz sprawdzić czy te kable przewodzą (czy jest połączenie lampa lewa oraz lampa prawa z modułem za licznikiem (osobno sprawdzić linię H oraz osobno L).
Tutaj mała uwaga, ten moduł za licznikiem będzie miał dwie linie CAN. Na pinie 2 oraz 3 jest CAN połączony z resztą auta (to połączenie cię nie interesuje bo moduł widzisz spod poziomu vcds). Interesuje cię druga para kabli magistrali CAN która łączy lampy z tym modułem. Ta para jest mniej więcej na środku wtyczki. W samej wtyczce jak mnie pamięć nie myli było chyba tylko 6 kabelków. Właśnie te dwie magistrale CAN oraz zasilanie.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
w module CAN GATEWAY też jest błąd komunikacji z 55.sssebek pisze:Tutaj mała uwaga, ten moduł za licznikiem będzie miał dwie linie CAN. Na pinie 2 oraz 3 jest CAN połączony z resztą auta (to połączenie cię nie interesuje bo moduł widzisz spod poziomu vcds). Interesuje cię druga para kabli magistrali CAN która łączy lampy z tym modułem. Ta para jest mniej więcej na środku wtyczki. W samej wtyczce jak mnie pamięć nie myli było chyba tylko 6 kabelków. Właśnie te dwie magistrale CAN oraz zasilanie.
ten moduł już zmieniałem kilku krotnie.. ale nie sprawdzałem "przepływu".. w weekend się dobiorę do niego.sssebek pisze:Mówisz, że jak wchodzisz w 55 to tam wyrzuca ci błąd komunikacji. Wyjmij licznik i za nim będzie moduł. Sprawdź jaki ma numer. Ja mam u siebie wsadzony 4F0 910 357 F
Czyli z modułu za licznikiem idzie CAN do jednej lampy, potem do drugiej i wraca do modułu na innym pinie tak? (środkowe co wspomniałeś)
Próbuję zrozumieć jak sprawdzić przewodzenie..
Ogólnie to obie lampy odcięte jakby od tego sterownika (55)... może problem leży gdzieś indziej?
magistrala CAN działa tak, że masz dwa przewody i sygnał idzie po nich jako różnica potencjału pomiędzy jednym a drugim. kable są celowo skręcone (jak typowa skrętka komputerowa). Chodzi o to, że jak jakieś zakłócenie pojawi się na kablu, to pojawi się jednocześnie na obu więc różnica potencjału będzie taka sama. Generalnie magistrala CAN to to samo co para sygnałowa w zwykłej skrętce komputerowej. To jest to samo.
A teraz wracając do modułu za zegarami.
Ma on dwie linie CAN. Jedna która się komunikuje z całym autem (czyli też z gateway) a druga, która komunikuje się z lampami. Jeśli chodzi o połączenie elektryczne, to obie lampy są podpięte do CAN równolegle i wpięte do tego modułu. Tak więc powinieneś mieć "przejście" jak będziesz mierzył miernikiem, pomięczy linią L na lewej lampie oraz linią L na prawej lampie oraz linią L na module w obwodzie odpowiedzialnym za lampy. Tak samo z linią H. Ogólnie możesz to sobie wyrobazić jak litera "Y" gdzie ramiona to kostki w lampach a pionowa nóżka to wtyczka w module za zegarami. Być może gdzieś jest przerwa i leży przez to komunikacja.
Skoro leży komunikacja z modułem za zegarami, to sprawdź od razu czy linią L oraz H ma przejście na resztę auta. Bo skoro nie masz z nim komunikacji to tutaj może być też problem.
Daj znać co ustaliłeś, będziemy myśleć dalej.
A teraz wracając do modułu za zegarami.
Ma on dwie linie CAN. Jedna która się komunikuje z całym autem (czyli też z gateway) a druga, która komunikuje się z lampami. Jeśli chodzi o połączenie elektryczne, to obie lampy są podpięte do CAN równolegle i wpięte do tego modułu. Tak więc powinieneś mieć "przejście" jak będziesz mierzył miernikiem, pomięczy linią L na lewej lampie oraz linią L na prawej lampie oraz linią L na module w obwodzie odpowiedzialnym za lampy. Tak samo z linią H. Ogólnie możesz to sobie wyrobazić jak litera "Y" gdzie ramiona to kostki w lampach a pionowa nóżka to wtyczka w module za zegarami. Być może gdzieś jest przerwa i leży przez to komunikacja.
Skoro leży komunikacja z modułem za zegarami, to sprawdź od razu czy linią L oraz H ma przejście na resztę auta. Bo skoro nie masz z nim komunikacji to tutaj może być też problem.
Daj znać co ustaliłeś, będziemy myśleć dalej.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
Dziękuje za merytoryczną odpowiedź, jak mój rozum dobrze myśli, to muszę namierzyć CAN we wtyczkach w lampach i sprawdzić przejście między nimi multimetrem? następnie od modułu za zegarami do jednej z lamp, a potem od modułu do drugiej z lamp..
i w ostateczności moduł za zegarami z gateway (za schowkiem ze zmieniarkami)?
muszę sprawdzić czy mam jakieś kabelki długie w takim razie...
w piątek może zacznę coś działać w tym temacie..
i w ostateczności moduł za zegarami z gateway (za schowkiem ze zmieniarkami)?
muszę sprawdzić czy mam jakieś kabelki długie w takim razie...
w piątek może zacznę coś działać w tym temacie..
Generalnie jeśli będziesz miał przejście pomiędzy samymi lampami, to wystaczy że potem sprawdzisz między jedną lampą a modułem. Tam jest połączenie równoległe.
No a drugi obwód to tak jak piszesz, moduł za zegarami z np. gateway bądź czymkolwiek co jest na tym samym obwodzie. Chyba najprościej będzie ci sprawdzić na złączu które jest przy bezpiecznikach po lewej stronie deski rozdzielczej. Problem tylko taki, że jak wypniesz wtyk ten czarny, to w tym samym momencie rozepniesz wszystkie połączenia magistrali (ten wtyk czarny jest po prostu zworą która zwiera wszystkie piny linii H ze sobą oraz wszystkie linii L też ze sobą). Wtedy bierzesz szpilkę i lecisz po kolei sprawdzając czy jest przejście. To były któreś z pierwszych pinów dla linii H oraz linii L. Gdzieś w okolicy pierwszych 5 może 8 pinów jak mnie pamięć nie myli. 2 lata już minęło jak u siebie dokładałem AFS i już tak dokładnie nie pamiętam niestety.
No a drugi obwód to tak jak piszesz, moduł za zegarami z np. gateway bądź czymkolwiek co jest na tym samym obwodzie. Chyba najprościej będzie ci sprawdzić na złączu które jest przy bezpiecznikach po lewej stronie deski rozdzielczej. Problem tylko taki, że jak wypniesz wtyk ten czarny, to w tym samym momencie rozepniesz wszystkie połączenia magistrali (ten wtyk czarny jest po prostu zworą która zwiera wszystkie piny linii H ze sobą oraz wszystkie linii L też ze sobą). Wtedy bierzesz szpilkę i lecisz po kolei sprawdzając czy jest przejście. To były któreś z pierwszych pinów dla linii H oraz linii L. Gdzieś w okolicy pierwszych 5 może 8 pinów jak mnie pamięć nie myli. 2 lata już minęło jak u siebie dokładałem AFS i już tak dokładnie nie pamiętam niestety.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/