Na benzynie wszystko OK
Na gazie
wywala błędy
Opis systemu: 2,8l V6/2V MPI D01
P0173 - Rząd 2, układ pomiaru paliwa Nieprawidłowe działanie
Statycznie
P0170 - Rząd 1, układ pomiaru paliwa Nieprawidłowe działanie
Statycznie
Nowe: parownik , wtryski, przepływka, lambdy, zrobiona kompensata
Jakieś pomysły?
[D2 95 2.8PB/LPG ] AAH Kłopot z MAF - Przepływką?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 wrz 2023, 23:28
- Lokalizacja: Żabia Wola
[D2 95 2.8PB/LPG ] AAH Kłopot z MAF - Przepływką?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez michal-kaska@wp, łącznie zmieniany 2 razy.
Michal
Lepiej jest czytać błędy w angielskim niż w kiepskim spolszczeniu.
Generalnie wygląda na problem z regulacją stosunku paliwo/powietrze. Zacząłbym od wybrania się do gazownika (tylko jakiegoś dobrego) żeby przejrzał wydatki paliwa na wtryskach gazowych, sprawność reduktora itp. Do tego sprawdzenie czy wtryski gazowe nie ciekną (nie puszczają gazu w stanie zamkniętym). Czy reduktor nie ma dużych spadków ciśnienia pod obciążeniem albo czy się nie pompuje na jakieś chore wartości po odpuszczeniu gazu. Filtry gazu też do sprawdzenia. Jak będą zawalone to będzie ci czas wtrysku wydłużało żeby "dolać". Nie wiem jaką masz instalację, jak założoną i skalibrowaną. Ale przy bardzo długim wydłużeniu czasu wtrysku mogą ci się zapętlić wtryskiwacze. Generalnie przy gazie jest sporo więcej do sprawdzania niż przy benzynie.
Jeśli masz interfejs to pokasuj błędy, jeździj na benzynie jakiś czas i loguj pracę wtrysków dla benzyny. Potem zrób to samo ale jeżdżąc na gazie. Pewnie się zacznie rozjeżdżać.
Generalnie wygląda na problem z regulacją stosunku paliwo/powietrze. Zacząłbym od wybrania się do gazownika (tylko jakiegoś dobrego) żeby przejrzał wydatki paliwa na wtryskach gazowych, sprawność reduktora itp. Do tego sprawdzenie czy wtryski gazowe nie ciekną (nie puszczają gazu w stanie zamkniętym). Czy reduktor nie ma dużych spadków ciśnienia pod obciążeniem albo czy się nie pompuje na jakieś chore wartości po odpuszczeniu gazu. Filtry gazu też do sprawdzenia. Jak będą zawalone to będzie ci czas wtrysku wydłużało żeby "dolać". Nie wiem jaką masz instalację, jak założoną i skalibrowaną. Ale przy bardzo długim wydłużeniu czasu wtrysku mogą ci się zapętlić wtryskiwacze. Generalnie przy gazie jest sporo więcej do sprawdzania niż przy benzynie.
Jeśli masz interfejs to pokasuj błędy, jeździj na benzynie jakiś czas i loguj pracę wtrysków dla benzyny. Potem zrób to samo ale jeżdżąc na gazie. Pewnie się zacznie rozjeżdżać.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 wrz 2023, 23:28
- Lokalizacja: Żabia Wola
Dzięki za zaintesowanie
Dane jak w profilu A8D2 2,8 AAH 1995
Przepływka nowa i lambdy nowe - wymiany nic nie zmieniły, może lambdy nieco żwawsze
LPG STAG Q Max plus, parownik Tomasetto na 220hp, wtryskiwacze Magicjet nowy typ, dysze 2,5mm
Wszystko nowe i zrobiona kompensata między bankami
Po zrobieniu komensaty "poprawiło się" tyle że ten sam błąd wyskakuje zawsze razem,
raczej przy dużych obciążeniach i prędkościach
wcześniej wyskakiwał do jednego lub drugiego banku czasem razem
mam interfejsy do AUDI OBD Eleven i do STAG z aplikacją na telefon
[ Dodano: 2025-01-12, 19:14 ]
Pominąłem dość ważną informację
Mapy benzynowa i gazowa pokrywają się praktycznie idealnie
Jest włączona autoadaptacja i opcja zbierania map
może trzeba coś wyłączyć??
Dane jak w profilu A8D2 2,8 AAH 1995
Przepływka nowa i lambdy nowe - wymiany nic nie zmieniły, może lambdy nieco żwawsze
LPG STAG Q Max plus, parownik Tomasetto na 220hp, wtryskiwacze Magicjet nowy typ, dysze 2,5mm
Wszystko nowe i zrobiona kompensata między bankami
Po zrobieniu komensaty "poprawiło się" tyle że ten sam błąd wyskakuje zawsze razem,
raczej przy dużych obciążeniach i prędkościach
wcześniej wyskakiwał do jednego lub drugiego banku czasem razem
mam interfejsy do AUDI OBD Eleven i do STAG z aplikacją na telefon
[ Dodano: 2025-01-12, 19:14 ]
Pominąłem dość ważną informację
Mapy benzynowa i gazowa pokrywają się praktycznie idealnie
Jest włączona autoadaptacja i opcja zbierania map
może trzeba coś wyłączyć??
Michal
Skoro wyskakuje przy dużych obciążeniach, to bym podejrzewał problemy z zaopatrywaniem w paliwo (choć to nie jedyny możliwy problem). Skoro instalacja nowa i mapy się w zasadzie pokrywają to przynajmniej w teorii powinno być OK.
W takim przypadku zrób logowanie parametrów pracy pod obciążeniem na gazie (czyli w OBD Eleven jak wygląda czas otwarcia wtrysków benzynowych) oraz równocześnie na interfejsie Staga obserwuj co się dzieje z ciśnieniami. Sprawdź też czasy pracy wtrysków gazowych przy obciążeniu i porównaj je dokumentacją czy nie zbliżają się bądź co gorsza nie osiągają maksymalnych dozwolonych. Odnośnie autoadaptacji, nie zawsze dobrze ona działa (w niektórych autach lepiej w niektórych gorzej). U mnie dla przykładu na autoadaptacji miałem zebrane wstępnie parametry, następnie została wyłączona i cały dzień jeżdżenia był wraz ze strojeniem instalacji już "na sztywno". Generalnie jeśli chodzi o LPG to ja jestem samoukiem i wciąż to zgłębiam, natomiast polecę ci założyć konto na forum LPG i tam temat z twoim przypadkiem. Na pewno sporo osób doświadczonych postara się pomóc.
Jeszcze odnośnie instalacji, na jakim wielozaworze jeździsz oraz jakiej średnicy masz rurkę wielozawór - reduktor gazu. A i sprawdź temperaturę reduktora. Pytanie czy przy bucie wyrabia termicznie, tu też może być powód problemów.
W takim przypadku zrób logowanie parametrów pracy pod obciążeniem na gazie (czyli w OBD Eleven jak wygląda czas otwarcia wtrysków benzynowych) oraz równocześnie na interfejsie Staga obserwuj co się dzieje z ciśnieniami. Sprawdź też czasy pracy wtrysków gazowych przy obciążeniu i porównaj je dokumentacją czy nie zbliżają się bądź co gorsza nie osiągają maksymalnych dozwolonych. Odnośnie autoadaptacji, nie zawsze dobrze ona działa (w niektórych autach lepiej w niektórych gorzej). U mnie dla przykładu na autoadaptacji miałem zebrane wstępnie parametry, następnie została wyłączona i cały dzień jeżdżenia był wraz ze strojeniem instalacji już "na sztywno". Generalnie jeśli chodzi o LPG to ja jestem samoukiem i wciąż to zgłębiam, natomiast polecę ci założyć konto na forum LPG i tam temat z twoim przypadkiem. Na pewno sporo osób doświadczonych postara się pomóc.
Jeszcze odnośnie instalacji, na jakim wielozaworze jeździsz oraz jakiej średnicy masz rurkę wielozawór - reduktor gazu. A i sprawdź temperaturę reduktora. Pytanie czy przy bucie wyrabia termicznie, tu też może być powód problemów.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Audi A8
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 wrz 2023, 23:28
- Lokalizacja: Żabia Wola