części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[ D3 03 4.2 MPI ] Tryb awaryjny skrzyni 6hp26

pinhead
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2021, 17:20
Lokalizacja: Wolbrom

[ D3 03 4.2 MPI ] Tryb awaryjny skrzyni 6hp26

Post autor: pinhead » 16 mar 2025, 17:19

Panowie potrzebna pomoc .
Po 4 latach użytkowania D3 ,i wielu naprawach wykonanych osobiście, zatrzymałem się na skrzyni, którą półtora roku temu otwierałem.
Problem był po stronie F125,a przynajmniej tak mi się wtedy wydawało.
Zaczęło się od "wpadania" skrzyni w tryb awaryjny,standardowe PRNDS na czerwono,lecz wtedy wystarczyło ponowne uruchomienie silnika,i jakiś czas był spokój,jednak problem się nasilał,i z upływem czasu trzeba było się trochę napracować, żeby awarię skasować.
Postanowiłem więc dobrać się do pozycjonera.
Wysłałem sterownik do naprawy,a w międzyczasie wymieniłem płytę separacyjną i tłoczki w mechatronice.
Po odebraniu sterownika, wszystko złożyłem, wlewając nowy olej ZF 6,nowy filtr i wszystkie gumowe uszczelki.
Po uruchomieniu ,skrzynia zaczęła pracować bez zarzutu, aż do kolejnego trybu awaryjnego,po ok miesiącu użytkowania,stało się to podczas szybkiego ruszania z pod świateł w trybie "s" przy zmianie biegu na 2-ke....z nerwów myślałem że pęknę.Od razu telefon do gościa, który to regenerował,ale tu nie będę o tym zanudzał.
Błąd który za każdym razem pokazywał VCDS ( adako ) to :
Sterownik skrzyni 17090 czujnik trybu pracy ( P/N/D itd ) skrzynia biegów F125
P 0706-000 niezrozumiały sygnał.
Sterownik ABS 01119 sygnał rozpoznawania biegu
000- - - sporadyczny
W międzyczasie pojawił się problem z ABS ,naprawa sterownika nic nie dała,reklamacja również.
Kupiłem inną, nowszą pompę i przełożyłem sterownik,potem kodowanie i problem ABS znikł,ale skrzynia nie odpuściła,i obecnie jestem uziemiony,bo problem osiągnął chyba maksimum...
Latem już pojawiał się ten problem po nagrzaniu silnika,ale teraz nie da się już jeździć.
Po uruchomieniu silnika i przejechaniu kilkunastu km łapie tryb awaryjny,ale jak wiadomo,do domu da się wrócić,jednak jak zgasze silnik,to już amen,musi dobrze wystygnąć żeby ponownie odpalił,i przerzucanie lewarkiem nic już nie daje...musi ostygnąć.
Jeżeli przejadę kilka km,i go zgasze,ale zaraz odpalę ,jest chwilę ok,ale jak go nie uruchomie dość szybko,to dupa...
Kilka dni temu zapaliłem silnik w garaż na jakieś 10 minut,potem zgasiłem,było ok,ale jak wróciłem po ok 30 minutach,to po wciśnięciu start,od razu wyskoczyła awaria,i silnika się nie uruchomi,czyli temperatura ( niewielka ) robi robotę ze sterownikiem,chyba że to zły trop ?
Błąd, który teraz doszedł,to :
Zezwolenie startu 01315 sterownik skrzyni biegów
013 odczytać pamięć usterek.

Na tym etapie zacząłem szukać sterownika mechatroniki,bo podobno jego elektroniki nie da się naprawić,i tu pojawiają się schody.
Mój silnik to BFM 2003 rok,na wlepce symbole skrzyni to GQF i EYC,ale u mnie chyba siedzi GQF.
Mam na oku kilka mechatronik i sterowników,ale nie wiem czy będą współgrać z moją skrzynią.
Jest mechatronika ze skrzyni HHV która była montowana pod koniec silników BFM,jest tam płyta separacyjną taka sama jaką mam ja,nie wiem jaki ja mam numer sterownika,bo ten z HHV to 0260-550-009
Z tego co do tej pory ustaliłem,to powinienem szukać sterownika młodszego bo podobno były lepsze,ale przed 2005 rokiem,a skrzynia HHV to już 2005.
Czy ma ktoś wiedzę na temat tych sterowników,mechatronik,bo już nie wiem czego szukać <bezradny>
Odważni nie żyją wiecznie,lecz ostrożni nie żyją wcale...

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 548
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Re: [ D3 03 4.2 MPI ] Tryb awaryjny skrzyni 6hp26

Post autor: sssebek » 16 mar 2025, 18:10

Przejrzyj sobie ten temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3232966.html

plus dorzuciłbym do tego sprawdzenie wiązki od czujnika halla aż do auta.

Swoją drogą, że chciało ci się pchać kasę w tą skrzynię <jaaa>
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

pinhead
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2021, 17:20
Lokalizacja: Wolbrom

Re: [ D3 03 4.2 MPI ] Tryb awaryjny skrzyni 6hp26

Post autor: pinhead » 16 mar 2025, 19:00

No właśnie pierwsze co,to pomyślałem, że znowu czujnik F125,ale on jest wymieniony,i facet który to robi,jest pewny, że nie mógł się zużyć pi kilku tys km.
Jak wszystko składałem,to oglądałem dokładnie wtyczkę mechatroniki,i nie było tam nic podejrzanego.
Wiązki dalej,przyznam nie sprawdzałem,bo cały czas mam w głowie tą temperaturę,bo na zimnym nie ma problemu.
Najgorsza jest ta blokada rozrusznika. Na fisie jest komunikat P/N , którego sterownik nie widzi.
Z ABS mi alem podobny problem,jak zimny to zero problemów,a jak tylko trochę złapał temperatury,to odcinał praktycznie wszystko....
Czy w mechatronice czujnik halla łączy się z jakimś sterownikiem i to on może dawać takie objawy,czy przewody wychodzą na zewnątrz,i dopiero tam odbierany jest sygnał aktualnie zapiętego biegu <hmm>
Odważni nie żyją wiecznie,lecz ostrożni nie żyją wcale...

Awatar użytkownika
sssebek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 548
Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
Lokalizacja: Śląsk

Re: [ D3 03 4.2 MPI ] Tryb awaryjny skrzyni 6hp26

Post autor: sssebek » 16 mar 2025, 22:43

No przecież z tego czujnika brana jest pozycja. Jeśli uważasz, że czujnik jest dobry, no to leć wiązkę. Zakładając że czujnik OK, to przy problemach z kablami też będzie waliło błędami. Zacznij sobie od wtyczki przy skrzyni. Swoją drogą sprawdź, czy nie przecieka i czy olej się na piny nie dostał. Jak będziesz sprawdzał kable przy wtyczce (zakładam, że będziesz sprawdzał ich przewodność miernikiem) to ruszaj w trakcie pomiaru wtyczką, bo może być tak, że kabel jest przełamany i akurat będzie stykał w momencie pomiaru.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...

https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/

pinhead
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 19 mar 2021, 17:20
Lokalizacja: Wolbrom

Re: [ D3 03 4.2 MPI ] Tryb awaryjny skrzyni 6hp26

Post autor: pinhead » 17 mar 2025, 10:48

To oczywiste, że czujnik wysyła sygnał o pozycji skrzyni biegów,tylko mi chodzi o to,czy wychodzi on bezpośrednio ze skrzyni,czy wysyłany jest najpierw do "komputera" znajdującego się na mechatronice.

Dzisiaj sprawdziłem wtyczkę,i jest sucha,z resztą nigdzie nie mam wycieków oleju,brak zieleni,śniedzi,wygląda jak fabryczna, była tylko raz rozłączania,jak robiłem mechatronikę.

Wtyczkę psiknalem profilaktycznie,i ruszyłem pojeździć po okolicy,tak kilka km,silnik osiągnął 90°
Wróciłem do garażu, wszystko ok, żadnych problemów, dzisiaj jest dość zimno,zgasiłem silnik, po chwili uruchomiłem go bez problemu ,raz,drugi,trzeci...jest ok, idę na kawę.
Po ok 39 minutach wracam do garażu,wciskam guzik,sam zapłon,i już świeci tryb awaryjny,brak możliwości uruchomienia silnika.

To nie daje mi spokoju,bo awaria pojawia się jak samochód jest unieruchomiony,czyli gaszę jest ok,a za chwilę już go nie odpalę.

Dlatego pytałem o ten sterownik ( komputer) który znajduje się na mechatronice,czy on przypadkiem nie głupieje jak złapie lekkiej temperatury ,wystarczy 30° .Nie wykluczam oczywiście samego pozycjonera F125, które podobno ma być ok.

Jak by to był każdy inny sterownik,to już dawno bym go podmienił,ale przy tym akurat jest trochę roboty,no i nie wiem jaki ewentualnie zamiennik mógłbym sprawdzić,czy wystarczy, że będzie miał ten sam numer co mój,czy ta sama mechatronika świadczy o tym, że sterownik będę mógł podmienić.

Na pewno jak już się do tego dobiorę,to zrobię test temperaturowy na wyjętej mechatronice.

Jak bym miał jakiś schemat pinów na wyjściu z mechatroniki,to może udało by mi się zawęzić krąg przypuszczeń,bo na razie, wszystko to tylko przypuszczenia,i błądzenie po omacku.
Odważni nie żyją wiecznie,lecz ostrożni nie żyją wcale...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl