Witam.
Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Audi A8 D3 4.2 benzyna z 2003 roku.
Tydzien temu doszlo do dość poważnej awarii sterownika ABS.
Po podpięciu auta pod komputer, pokazało tylko jeden błąd o numerze 00003.
Po kilku rozmowach z różnymi warsztatami , zamującymi się regeneracją sterowników ABS, nikt nie podjął się naprawy - regeneracji owego sterownika, ze względu na specyficzny błąd, ponoć nienaprawialny.
Nowa, kompletna pompa dostępna w serwisie to koszt rzędu 12 tysięcy.
Używane nie są dostępne, ze względu na ich rzadkość.
D3 wychodziły ponoć z tylko dwoma oznaczeniami z końcową litera A lub E.
Moja pompa na numer 4E0 614 517 E
Zastanawiam się czy sam sterownik lub całą pompa z oznaczeniem 4E0 614 517 A, będzie pasowała czy raczej będą jakieś komplikację, typu błędy elektroniki, wieszanie się systemu ???
Nie wiem, tak strzelam, bo mechanikiem nie jestem.
Zastanawiam się nad jeszcze jedna sprawą, skoro ten błąd 00003 dyskwalifikuje z naprawy, tak podejrzewam, płytkę z układami scalonymi, diodami czy kondensatorami (opis laika) to czy nie można wylutować całej płytki i zastąpić ją nową ???
Proszę o konkretne podpowiedzi.
Dziękuję.
![]() |
![]() |
![]() |
Szkodzony sterownik abs
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 cze 2025, 13:13
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2003
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Norwegia
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Szkodzony sterownik abs
A czy oprócz owego błędu coś się jeszcze dzieje? Jak nie, to olać i jeździć. Była jakaś procedura która czasem pozwalała skasować ten błąd ( na forum ross-tech o tym pisali) ale nie zawsze to działało.
Płytki tak po prostu sobie nie polutujesz bo to nie są zwykłe elementy przewlekane tylko dosyć mocno zminiaturyzowana elektronika ale co gorsza część styków jest łączona drucikami grubości może 0,2mm. Poszukaj na necie zdjęć, zrozumiesz czemu proces naprawy do łatwych nie należy i przeważnie kończy się niepowodzeniem.
Jak będziesz musiał koniecznie wymienić pompę to chyba używka ci pozostaje (kupić z gwarancją minimum te 2 tygodnie na uruchomienie). Tylko musisz wiedzieć jaki dokładnie rocznik tej pompy i z jaką jednostką napędową była. Jakiś czas temu wymieniałem pewnej osobie pompę ABS i kupiliśmy z dużo młodszego rocznika. Okazało się, że trzeba było kompletnie piny pozamieniać w kostce pompy bo czujniki abs w innym roczniku były na innych pinach. Sama wymiana też upierdliwa bo odpowietrzenie układu hamulcowego niestety ale robi się tu ciśnieniowo (musisz podać ciśnienie do zbiorniczka wyrównawczego, inaczej nie zalejesz pompy hamulcowej a przy wymianie pompy ABS na pewno ci cały płyn ucieknie i wszystko się zapowietrzy.
Płytki tak po prostu sobie nie polutujesz bo to nie są zwykłe elementy przewlekane tylko dosyć mocno zminiaturyzowana elektronika ale co gorsza część styków jest łączona drucikami grubości może 0,2mm. Poszukaj na necie zdjęć, zrozumiesz czemu proces naprawy do łatwych nie należy i przeważnie kończy się niepowodzeniem.
Jak będziesz musiał koniecznie wymienić pompę to chyba używka ci pozostaje (kupić z gwarancją minimum te 2 tygodnie na uruchomienie). Tylko musisz wiedzieć jaki dokładnie rocznik tej pompy i z jaką jednostką napędową była. Jakiś czas temu wymieniałem pewnej osobie pompę ABS i kupiliśmy z dużo młodszego rocznika. Okazało się, że trzeba było kompletnie piny pozamieniać w kostce pompy bo czujniki abs w innym roczniku były na innych pinach. Sama wymiana też upierdliwa bo odpowietrzenie układu hamulcowego niestety ale robi się tu ciśnieniowo (musisz podać ciśnienie do zbiorniczka wyrównawczego, inaczej nie zalejesz pompy hamulcowej a przy wymianie pompy ABS na pewno ci cały płyn ucieknie i wszystko się zapowietrzy.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 cze 2025, 13:13
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2003
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Norwegia
Re: Szkodzony sterownik abs
Z dodatkowych rzeczy, o które pytałeś to tak, są takie.
Po pierwsze, na postoju nie mogę "zaciągnąć " hamulca ręcznego, ale w czasie jazdy kiedy pociągnę za klapek od niego, to auto staje dęba.
Po drugie, przez pierwsze 30 sekund jazdy, po uruchomieniu silnika, okrutnie wyje brzęczyk, po tym czasie cichnie i jest spokój.
No i po trzecie, nieustannie pulsują 4 kontrolki od hamulców i ręcznego.
Po pierwsze, na postoju nie mogę "zaciągnąć " hamulca ręcznego, ale w czasie jazdy kiedy pociągnę za klapek od niego, to auto staje dęba.
Po drugie, przez pierwsze 30 sekund jazdy, po uruchomieniu silnika, okrutnie wyje brzęczyk, po tym czasie cichnie i jest spokój.
No i po trzecie, nieustannie pulsują 4 kontrolki od hamulców i ręcznego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Szkodzony sterownik abs
Zacznij od pompy abs Pewnie zwarcie robi. Najprawdopodobniej jak ją wymienisz to błędy związane z hamulcami znikną
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
-
- Forum Audi A8
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 lip 2025, 11:03
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2002
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Łódź
Re: Szkodzony sterownik abs
Ponieważ problem jest podobny podłączę się żeby nie zakładać nowego tematu. Objawy: po wyłączeniu zapłonu cały czas pracuje pompa ABS. Sterownik został wymieniony na ponoć zregenerowany. Objawy cały czas takie same. Co to może być?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 cze 2025, 13:13
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2003
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Norwegia
Re: Szkodzony sterownik abs
O tym, że starownik ABS jest główną przyczyną mojego problemu, pisałem już w pierwszym komentarzu.
Jest to premamentny błąd sterownika, który nie można naprawić - zregenerować.
Nowa kompletna pompa ABS w serwisie, to wydatek około 12 tysięcy złotych, używanych z moim symbolem nie ma.
Odpięcie ABS i obejście jego nie wchodzi w grę.
Auto nie przejdzie badań technicznych.
U mnie, podczas takich badań, mechanik ma obowiązek minimum 2 kilometrowej jazdy próbnej, z podłączonym samochodem pod komputer.
Wszelkie błędy, takie jak brak działającego ABS, dyskwalifikuje auto z przedłużenia badań technicznych i dopuszczenia do ruchu.
Tak że bez tego, jest tylko ładny eksponat w garażu, na który można sobie popatrzeć i przetrzeć kurze.
Dlatego sednem mojego pytania z pierwszego wpisu było czy mogę pompę ABS Z symbolem 4E0 614 517 E zastąpić bardziej popularną i łatwiejszą w zdobyciu pompę o symbolu 4E0 614 517 A ???
Pytałem też czy nie będzie jakichkolwiek komplikacji natury elektronicznej, typu : nieustanne błędy komputera, niemożność zaprogramowania nowej pompy, zabawa z przerabianiem pinów itd itd ???
Jest to premamentny błąd sterownika, który nie można naprawić - zregenerować.
Nowa kompletna pompa ABS w serwisie, to wydatek około 12 tysięcy złotych, używanych z moim symbolem nie ma.
Odpięcie ABS i obejście jego nie wchodzi w grę.
Auto nie przejdzie badań technicznych.
U mnie, podczas takich badań, mechanik ma obowiązek minimum 2 kilometrowej jazdy próbnej, z podłączonym samochodem pod komputer.
Wszelkie błędy, takie jak brak działającego ABS, dyskwalifikuje auto z przedłużenia badań technicznych i dopuszczenia do ruchu.
Tak że bez tego, jest tylko ładny eksponat w garażu, na który można sobie popatrzeć i przetrzeć kurze.
Dlatego sednem mojego pytania z pierwszego wpisu było czy mogę pompę ABS Z symbolem 4E0 614 517 E zastąpić bardziej popularną i łatwiejszą w zdobyciu pompę o symbolu 4E0 614 517 A ???
Pytałem też czy nie będzie jakichkolwiek komplikacji natury elektronicznej, typu : nieustanne błędy komputera, niemożność zaprogramowania nowej pompy, zabawa z przerabianiem pinów itd itd ???
- sssebek
- Super Klubowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 19 kwie 2017, 13:09
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Szkodzony sterownik abs
Możesz wymienić.Tylko dowiedz się z jakiej wersji silnikowej i czy FWD czy AWD ta używka jest bo od tego zależy czy będziesz musiał, a jeśli tak, to jak piny we wtyczce pozamieniać. Reszta to kwestia zakodowania VCDS
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie, które zabierają trochę więcej czasu ...
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/
https://pl-pl.facebook.com/tarpaniatka/