[D3 03 4.0TDI ] Rozrząd?
[D3 03 4.0TDI ] Rozrząd?
Koledzy mam ogólne pytanie z czym związana jest wymiana rozrządu w d3 4.0 tdi co się wymienia dokładnie i gdzie są zakłady które świadczą usługi Oprócz ASO !!!
Ostatnio zmieniony 12 lut 2011, 09:02 przez rafaudi, łącznie zmieniany 4 razy.
wymiana rozrządu jest związana z wyjęciem silnika ponieważ rozrząd jest z tyłu silnika. musisz wymienić napinacze hydrauliczne (x4), ślizgi (x4) no i łańcuszki a przy okazji wyjdzie pewnie kilka innych rzeczy. koszt to ok 4-5 tyś, na ori częściach wiem bo w sierpniu wymieniałem, przy okazji sprawdź dźwigienki i popychacze bo potrafią się wytrzeć oraz pasek i rolkę napinająca pompy paliwowej bo też jest z tyłu silnika ale to już koszt 400zł
Niestety D3 w 4 litrowym dieslu maja wadliwe napinacze na ktorych lubi przeskoczyc czasem lancuch...problem rozwiazano chyba dopiero od maja 04r. niestety czy przeskoczy czy nie to juz loteria. Na wlasne oczy widzialem moment kiedy lancuch przeskoczyl w dwoch D3 . wszystkie z 03r z przebiegiem ponizej 200tkm. Tak naprawde nie ma zadnych kokretnych objawow...poprostu samochody te po przejechaniu kilkuset km i krotkiej przerwie nagle odpalaja i pracuja jak "traktor"- diagnoza uszkodzona ktoras z glowic...koszty 12.000 pln/szt...
Serwis ASO tak jak i w przypadku skrzyn biegow nie przewiduje ingerencji w rozrzad- wymiany czegokolwiek... wiec dla swietego spokoju rozrzad wymieniaj co 200tkm a olej w skrzyni co 80tkm i bedziesz mial spokojna i bezawaryjna jazde.
kolego Mazuur6662 gdzie robiles wymiane za takie pieniadze? to jest jakis konkretny warsztat??
pozdrawiam
Marcin
Serwis ASO tak jak i w przypadku skrzyn biegow nie przewiduje ingerencji w rozrzad- wymiany czegokolwiek... wiec dla swietego spokoju rozrzad wymieniaj co 200tkm a olej w skrzyni co 80tkm i bedziesz mial spokojna i bezawaryjna jazde.
kolego Mazuur6662 gdzie robiles wymiane za takie pieniadze? to jest jakis konkretny warsztat??
pozdrawiam
Marcin
Potwierdzam wymieniałem rozrząd jesienią, koszt oryginalnych części to 4 - 5 tyś z paskiem napędzającym pompę wtryskową i jego napinaczem, do tego robota ok 4 więc razem 8 - 10 jeśli nic po drodzenie nie wyskoczy ( warto skontrolować stan turbin jak silnik jest wyciągnięty bo dostępu do nich jest bardzo kłopotliwy ). W 4.0 TDI trzeba profilaktycznie zmienić rozrząd w okolicach 200.000 km kupując napinacze w ASO będą one pozmianowe więc taka wymiana rozwiązuje problem rozrządu raz na zawsze
wymiane rozrządu robiłem w mikołajkach pomorskich, adres i nr tel załączony jest w polecanych warsztatach. mechanik zamawia tylko i wyłącznie części z aso i ma na nie 25% zniżki, dba o każdy szczegół przy naprawie i montażu. oraz daje gwarancje na wszelkie poprawki związane z montażem i wyjęciem silnika. pełen profesjonalizm
Guzior.mazur6662 pisze:wymiane rozrządu robiłem w mikołajkach pomorskich, adres i nr tel załączony jest w polecanych warsztatach. mechanik zamawia tylko i wyłącznie części z aso i ma na nie 25% zniżki, dba o każdy szczegół przy naprawie i montażu. oraz daje gwarancje na wszelkie poprawki związane z montażem i wyjęciem silnika. pełen profesjonalizm
E61
Witam z tymi rozrzadami to roznie jedni twierdza ze 4litry ok tylko 3 litry skacze znam przyklady w 4.2 ze byly problemy z napinaczami ,znam auta z przebiegami grubo powyzej 400tys i nic sie nie dzialo bywaly czesto problemy z zaworami w podstawie filtra nie dawaly cisnienia na napinacze ,chodz i longlife wykancza tez rozrzad moim zdaniem to ciezko zdiagnozowac czy wymieniac co 200tys jak kolega wyzej pisal jesli nieslychac go przy rozochu to mysle ze chyba trzeba jak na loterii czekac ,dzwonilem w tej sprawie do kilku servisow w polsce jak i w londynie i nikt mi nie podal kokretnej informacji na ten temat czy wymieniac czy czekac wydale mi sie ze wymiana oleju normalnie i normalna jazda , jedni pisza ze wymieniac jedni nie sprawa tez jest przebieg czyli ile przyslowiowy handlarz kopnol licznik gdyz wiadomo na zachodzie te auta roba duze przebiegi a w polsce juz tylko ma az 185tys ,na pytanie w servisie kiedy wymieniac rozrzad odpowiedz otrzymalem ze niewiedza jesli nie slychac go to wcale wiec moze poczekac jak przeskoczy i za jednym zamachem zawory i reszta bo co za roznica 12 tys czy 16 tys zl tak wlasciwie to sam juz niewiem co robic jedni mowia zeby sobie nie zaprzatac glowy inni wymieniac czy jakos ktos mi potrafi wytlumaczyc ta sprawe rozrzadu w tych autach czy poprostu trzeba bezyniakami jezdzic na paskach czy 6.0 w12 jaki bezpieczny silnik uwazacie i bez awaryjny jesli chodzi o diesla dziekuje to na tyle
jak dla mnie to nie ma reguły czy rozrząd jest na łańcuchu czy na pasku, w każdym silniku ma prawo pęknąć. z tym 4.0 tdi po rozmowie z mechanikiem łańcuch należy wymienić wtedy jak go słychać, wtedy nawet możesz pojeździć bo jest jeszcze pewien zapas zanim pęknie ale najlepiej zrobić to odrazu jak zaczyna grzechotać, czasem łańcuch jest ok a padnie napinacz hydrauliczny i sytuacja jest ta sama, strzał i klika tysi w plecy. jeżeli pilnujesz wymiany i lejesz dobrej jakości olej (castrola omijać bo po 10tyś. km na zimnym silniku zaczyna klapać) powinien służyć dłuuuugie lata, w moim przypadku debilny poprzedni właściciel lał półsyntetyk i to mogło dobić rozrząd i hydraulikę (powycierane dźwigienki i popychacze). jak dbasz tak masz