Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 99 2.8PB/LPG ] Wyciek z Tiptronika przy prawej półosi

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

[D2 99 2.8PB/LPG ] Wyciek z Tiptronika przy prawej półosi

Post autor: sylwekr » 17 lut 2011, 18:54

Witam
Mam problem z wyciekiem ze skrzyni biegów - tiptronic. Cieknie przy flanszy prawej półosi. 2 miesiące temu byłem u "swojego" mechanika aby wymienił uszczelnienie. Rozebrał to i według niego sama wymiana uszczelniacza nie pomoże bo na półosi jest lekki luz. Stwierdził, że nigdy nie robił nic przy automatach i wolni dalej nic nie rozkręcać, dlatego złożył to powrotem, uzupełnił olej w mechanizmie różnicowym i doradził abym gdzieś pojechał gdzie robią automaty. W międzyczasie trochę w necie poczytałem i znalazłem opis kogoś kto miał identyczną sytuację i przy wymianie uszczelniacza wymieniał jakieś łożysko na którym był luz, złożył całość i po wycieku. Całą robotę zrobił na lewarku w 2 godziny bez specjalistycznych narzędzi. Ja nie chciałem się za to sam brać i zadzwoniłem do warsztatu który specjalizuje się w ASB na naprawienie wycieku. Jak pojechałem, powiedzieli, że to tylko wymiana uszczelniacza i że żadnego łożyska nie trzeba wymieniać. Zrobili to, w sumie niewiele zapłaciłem i ZONK. Nadal cieknie. Zauważyłem w garażu ślady oleju, jeszcze nie wjeżdżałem na kanał ale wygląda jak by z tego samego miejsca ciekło. Zadzwoniłem tam gdzie robiłem skrzynię. Powiedzieli od razu, że jeśli nadal cieknie to skrzynia do wyjęcia. Po krótkiej rozmowie, jak zasugerowałem , że tam może być luz na łożysku i może nie trzeba skrzyni wyjmować, kazali przyjechać to obejrzą to. Ja do nich tam i z powrotem mam 250 km :cry: . Zatem mam pytanie dla tych co orientują się co to może być:
- czy tam jest jakieś łożysko które można wymienić bez wyciągania skrzyni i wymiana jego i uszczelniacza rozwiąże problem
- czy może włożyli niewłaściwy uszczelniacz (jak byłem u nich usłyszałem dyskusję między dwoma ich mechanikami jaki tam uszczelniacz włożyć - może włożyli niewłaściwy)
-może inne sugestie
W chwili obecnej skrzynia chodzi bez większych zarzutów i chciałbym uniknąć wyciągania jej. Wiadomo jak już będzie wyciągnięta, trzeba by zrobić jej przegląd, zregenerować konwerter, wymienić olej itp. aby mieć na dłużej spokój. W ten sposób z wymiany uszczelniacza za kilkadziesiąt złoty zrobi się ze 3-5 tys. Chciałbym na razie tego uniknąć. Jak trzeba wyciągać to na razie wolę raz na miesiąc uzupełnić w mechanizmie różnicowym olej i dopiero wyciągać skrzynię jak będzie trzeba. Wolałbym jednak aby moja niunia nie krwawiła :-) Ktoś coś doradzi, a może ma ktoś manual jak samemu to zrobić ??

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 17 lut 2011, 20:13

sylwekr pisze:na półosi jest lekki luz
Na której półosi ??
jak miałem wyjętą swoją skrzynie to na prawej półośce miałem luz delikatny a na lewej 0 luzu .
Pojechałem z tą skrzynią do Sosnowskiego w Gdańsku i stwierdził że skrzynia jest oki .
sylwekr pisze:- czy może włożyli niewłaściwy uszczelniacz
Prędzej stawiał bym na to .

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 17 lut 2011, 20:30

tyle napisałeś,że mi się aż czytać nie chce(kaca mam)podejrzewam ,ż4e chodzi ci o simering.
Przejrzyj moje posty :!:

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 17 lut 2011, 21:54

Tomi26 z tego co widzę (pisałeś w jednym z postów) wymieniałeś łożyska przy mechanizmie różnicowym. Trzeba wyciągać skrzynię ? Dużo z tym roboty ? Jeśli w poniedziałek będą chcieli mi wyciągać skrzynię to na pewno się nie zgodzę. Napiszesz parę słów jak ogarnąć wymianę łożysk + simering ?

Darek1972
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 16 sty 2011, 19:48
Lokalizacja: Krakow PL. - Hagen DE.

Post autor: Darek1972 » 18 lut 2011, 20:06

http://www.a8team.pl/topics14/76.htm Tu jest przekruj asb,moze cos znajdziesz...

[ Dodano: 2011-02-18, 20:17 ]
http://sleev.neostrada.pl/akp/Tiptronic ... uattro.pdf

tomi26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 553
Rejestracja: 13 wrz 2009, 13:58
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: tomi26 » 20 lut 2011, 17:01

sylwekr pisze:Tomi26 z tego co widzę (pisałeś w jednym z postów) wymieniałeś łożyska przy mechanizmie różnicowym. Trzeba wyciągać skrzynię ? Dużo z tym roboty ? Jeśli w poniedziałek będą chcieli mi wyciągać skrzynię to na pewno się nie zgodzę. Napiszesz parę słów jak ogarnąć wymianę łożysk + simering ?
Może wrzucili ci tam jakiś trefny simering,musi być oryginalny kierunkowy,bo przy zamienniku będzie ciekło.
Moim zadaniem pomoże sama wymiana w/w simeringu.
Co do łożyska to odkręcasz flansze,póżniej pokrywę mechanizmu różnicowego i go wyciągasz(nic ci się tam nie rozsypie).Wyciągasz stare i wbijasz nowe łożysko.
Składasz,zalewasz olejem,wymieniasz simering i jazda bez wycieków.

Ps.Sorki,że tak trochę chaotycznie,ale pisze z telefonu ;-)

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 20 lut 2011, 22:45

Jednak moje obawy były nieuzasadnione. Wjechałem na kanał, zdjąłem osłonę spod silnika i przy półosi wygląda wszystko O.K. Mam inny wyciek. Cieknie olej silnikowy gdzieś z przedniej części silnika. Skapuje na osłonę i akurat najniższy punkt osłony to okolice prawej półosi. Stąd pojawiające się kropelki oleju. Nie udało mi się ustalić skąd ten wyciek. Muszę umyć przód i dół silnika i namierzyć gdzie zacznie pojawiać się olej. Musiał ten wyciek pojawić się niedawno. Kontroluję olej silnikowy min raz na miesiąc i nie było większych ubytków, a teraz 3-4 setki dolałem. Jedno zrobione i mam kolejną robotę :-(

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl